Μυστήριο στην Αρκτική: Η NASA ανακάλυψε ανεξήγητες τρύπες στον παγετώνα

«Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας John Sonntag

Μυστήριο στην Αρκτική: Η NASA ανακάλυψε ανεξήγητες τρύπες στον παγετώνα

Δημοσίευση 24/4/2018 | 08:31

Αντιμέτωποι με ένα ανεξήγητο φαινόμενο, το οποίο ενδεχομένως να σχετίζεται με τις ραγδαίες αλλαγές που επέρχονται στο γήινο περιβάλλον, βρίσκεται η επιστημονική κοινότητα. Αεροσκάφος της NASA, το οποίο βρισκόταν σε αποστολή πάνω από τον παγετώνα της Αρκτικής, εντόπισε τρεις μεγάλες τρύπες στον πάγο, οι οποίες περιβάλλονται από κύκλους, ο σχηματισμός των οποίων δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με κανέναν τρόπο.

Το αεροσκάφος της NASA πραγματοποιούσε πτήση πάνω από την περιοχή Beaufort Sea, όταν στις 14 Απριλίου εντόπισε ένα φαινόμενο, το οποίο δεν ερμηνεύται με κανένα από τα γνωστά μοντέλα που διαθέτει η επιστημονική κοινόιτητα. Οι επιστήμονες της NASA, οι οποίοι μελέτησαν τις φωτογραφίες, δήλωσαν ότι «δεν έχουν αντικρίσει ποτέ κάτι παρόμοιο».

Το μυστήριο για τους επιστήμονες δεν αφορούσε αποκλειστικά την παρουσία και την πιθανότητα προέλευσης των τριών «τούνελ» που εμφανίστηκαν, αλλά το γεγονός ότι οι τρύπες εμφανίστηκαν για λίγα λεπτά και μετά εξαφανίστηκαν! «Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας John Sonntag.

«Το γκρι χρώμα γύρω από τις τρύπες, η εμφάνισή τους και ο σχηματισμός του χιονιού γύρω από αυτές, είναι κάτι πρωτοφανές», πρόσθεσε ο επικεφαλής της έρευνας.

Μία ερμηνεία που εικάζουν ότι μπορούν να δώσουν οι επιστήμονες, είναι το λεγόμενο φαινόμενο «αποστράγγισης». Ωστόσο, η δημιουργία τρυπών στον φλοιό της Γης είναι μεν συχνό φαινόμενο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έξαφανίζονται μέσα σε λίγα λεπτά.

Ο επιστήμονας Chris Polashenski, που ειδικεύεται στα φαινόμενα των παγωμένων θαλασσών, δήλωσε ότι έχει ξαναδεί ανάλογο φαινόμενο, αλλά δεν κατάφερε να το ερμηνεύσει, σύμφωνα με τις γνώσεις της επιστημονικής κοινότητας. Δήλωσε, δε, ότι μπορεί να είναι τρύπες που προκαλούνται από αέρα που βγαίνει από το βάθος, προς την επιφάνεια.

Η επιστημονική κοινότητα δεν μπορεί να εξηγήσει το συγκεκριμένο φαινόμενο, καταφεύγοντας σε διάφορες ατεκμηρίωτες θεωρίες, όπως ο πίδακας ζεστού νερού που δημιουργείται από τα υπόγεια ρεύματα. Όλες οι εικασίες που έχουν τεθεί προς μελέτη στο τραπέζι, δεν έχουν αποδειχθεί από τα στοιχεία, παρ' ότι τόσο η NASA, όσο και οι μεγαλύτερες υπηρεσίες για το περιβάλλον έχουν ενεργοποιήσει τα τελευταία σύγχρονα Μέσα για τον έλεγχο της Αρκτικής, οι εξελίξεις στην οποία ενδέχεται να καθορίσουν το κλίμα γενικότερα στον πλανήτη και πιθανότατα, τη ζωή στη Γη.

New York Times: Οι ΗΠΑ δεν έδωσαν όλες τις πληροφορίες στη Ρωσία για το τρομοκρατικό χτύπημα