The Hellenic Radio Portal - 15 Years
Choose among all Greek Radios Online!
500+ Greek Stations are here!
Listen live, online Greek Music, Laika, Dance and Mainstream hits,
News, Live Sports and the best Internet radios.
     
E-Daily.gr E-Agenda.gr
Τι ψάχνετε;
Πού;
Πότε;
Πόσο;
  • Όλες
  • Δωρεάν
agenda
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ RSS

Ατομική έκθεση της Μαριάννας Ιγνατάκη στην γκαλερί CAN

H Josie, η Πανοπλία και ο Μαλλιάνθρωπος

H Josie, η Πανοπλία και ο Μαλλιάνθρωπος
ΑΘΗΝΑ - Can Christina Androulidaki Gallery
Aναγωστοπούλου 42, Κολωνάκι, Tηλέφωνο: 210.3390833
www.can-gallery.com
Ημερομηνίες: από 23/2/2017 έως 24/3/2017
ΦΕΒ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
ΜΑΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031


Εγκαίνια: Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου στις 8μ.μ

Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη - Παρασκευή: 11π.μ. - 3μ.μ. / 5μ.μ. - 8μ.μ.
Σάββατο: 11π.μ. - 4μ.μ.



πληροφορίες

Με λόγια, με φυσιογνωμία, και με τρόπους
μια εξαίρετη θα κάμω πανοπλία?
και θʼ αντικρίζω έτσι τους κακούς ανθρώπους
χωρίς να έχω φόβον ή αδυναμία.

Θα θέλουν να με βλάψουν. Aλλά δεν θα ξέρει
κανείς απʼ όσους θα με πλησιάζουν
πού κείνται η πληγές μου, τα τρωτά μου μέρη,
κάτω από τα ψεύδη που θα με σκεπάζουν. --

[...]

Κ.Π. Καβάφης
(Αιμιλιανός Μονάη, Αλεξανδρεύς, 628-655 μ.Χ.)



Η Μαριάννα Ιγνατάκη (γ.1977) ζει και εργάζεται στο Πεκίνο και στην Θεσσαλονίκη. Η έκτη της ατομική έκθεση με τον τίτλο “Η Josie, η Πανοπλία και ο Μαλλιάνθρωπος” διαπραγματεύεται την ιδέα της παραμόρφωσης (body modification) και της χρήσης του ‘σώματος ως κρησφύγετο’ μέσα από μια σειρά έργων -σαφώς επηρεασμένα από την Κίνα- που περιλαμβάνει γλυπτά, σχέδια με ακουαρέλα και μολύβια, και ένα βίντεο.


Στον τομέα της κοινωνικής θεωρίας το ανθρώπινο σώμα διαμορφώνει και μεταρρυθμίζει τη δομή της κοινωνίας, ενώ παράλληλα διαμορφώνεται και το ίδιο μέσα από την κοινωνία η οποία αλλάζει. Ορισμένες μελέτες μάλιστα χρησιμοποιούν το σώμα ως μια οργανωτική αρχή για την επιστήμη της κοινωνιολογίας. Ο Brian Turner επινόησε τον όρο «σωματική κοινωνία» για να περιγράψει το πώς το σώμα στα σύγχρονα κοινωνικά συστήματα έχει γίνει «το κύριο πεδίο της πολιτικής και πολιτιστικής δραστηριότητας» ενώ για τον Bourdieu και τον Elias το σώμα είναι μια ημιτελής οντότητα η οποία αναπτύσσεται σε συνδυασμό με διάφορες κοινωνικές δυνάμεις και αποτελεί αναπόσπαστο συστατικό της διατήρησης των κοινωνικών ανισοτήτων. Και οι δύο αναγνωρίζουν ότι υπάρχει μια σχέση μεταξύ της ανάπτυξης του σώματος και της κοινωνική θέσης των ανθρώπων και επισημαίνουν το ρόλο της διαχείρισης του σώματος ως κεντρικής σημασίας σε ζητήματα κοινωνικού status και διάκρισης.

Στο έργο της Ιγνατάκη παρατηρούμε πως μέλη και προεκτάσεις του σώματος (όπως νύχια, πόδια και μαλλιά) συναντώνται σε κινεζικούς μύθους, θρύλους και παραδόσεις και λειτουργούν ως σημαίνοντα και ως σύμβολα σχηματίζοντας μια ανθρώπινη ‘πανοπλία’. Ιστορικά οι Κινέζοι είχαν (και έχουν ακόμα) μια ιδιόμορφη αντίληψη για την ομορφιά που αποκαλύπτει την ιδιαίτερη σχέση που έχουν με το σώμα τους. Τα μαλλιά σύμφωνα με τον Κομφούκιο δεν ανήκουν στο ίδιο το άτομο αλλά στους προγόνους του, οπότε το να τα κόψει κανείς θα ήταν φοβερή ασέβεια αλλά και καταστροφή του ίδιου του του σώματος. Επίσης το μήκος και το χτένισμα των μαλλιών από την αρχαία ως και τη πρόσφατη Κινέζικη ιστορία συνδέεται με το κοινωνικό status, την εθνικότητα, ακόμη και τις πολιτικές πεποιθήσεις. Κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Qing που ξεκινάει τον 17ο αιώνα το ξυρισμένο μέτωπο ανοικτά πάνω από τους κροτάφους με τα υπόλοιπα μαλλιά πλεγμένα σε μια μακριά πλεξούδα επιβάλλεται ως το κατεξοχήν χτένισμα για τους άντρες και υποδηλώνει την υποταγή τους στην κυριαρχία της δυναστείας των Qing. Η ποινή για όσους δεν υπακούουν στο συγκεκριμένο χτένισμα είναι ο αποκεφαλισμός. Από ακόμη νωρίτερα και ως αποτέλεσμα της φιλοσοφίας του Κομφούκιου γυναίκες και άντρες κρατούν τα μαλλιά τους μακριά και τα διατηρούν τυλιγμένα σε κότσους (κουλούρι) ή άλλα περίτεχνα χτενίσματα.

Αντίστοιχα, τα πολύ μικρά πόδια (lotus feet) για τις γυναίκες και τα πολύ μακριά νύχια στα χέρια ήταν τάσεις που ακολουθήθηκαν από ένα μεγάλο μέρος γυναικών και αντρών κυρίως εξαιτίας της ταύτισης τους με την κοινωνική τάξη. Ένα μεγάλο μέρος των γυναικών κατέφευγε σε βάρβαρες τακτικές όπως το δέσιμο των ποδιών (foot binding), μια διαδικασία που τις άφηνε κυριολεκτικά ανάπηρες, εξαρτώμενες από το υπηρετικό προσωπικό ή νεότερα μέλη της οικογένειας τους για να τις φροντίζουν. Η πρακτική αυτή προήλθε κατά πάσα πιθανότητα κατά τον 10ο και 11ο αιώνα από τις χορεύτριες της αυτοκρατορικής αυλής που ανήκαν στην ανώτερη τάξη και στη συνέχεια έγινε δημοφιλής κατά τη διάρκεια της δυναστείας Song έως ότου τελικά εξαπλώθηκε σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Το δέσιμο των ποδιών έγινε ο πλέον δημοφιλής τρόπος διάκρισης του κοινωνικού status (γυναίκες από πλούσιες οικογένειες που δεν χρειάζονται τα πόδια τους για να εργαστούν θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά να τα έχουν δεμένα) και στη συνέχεια υιοθετήθηκε ως το κορυφαίο σύμβολο ομορφιάς και κομψότητας στον κινεζικό πολιτισμό. Μέχρι το 19ο αιώνα, εκτιμάται ότι το 40-50% των γυναικών στην Κίνα είχαν δεσμεύσει τα πόδια τους με τη μορφή λωτού και ανάμεσα στα στρώματα της ανώτερης τάξης των Χαν το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει σχεδόν στο 100%. Τα δεμένα πόδια (lotus feet) όχι μόνο έγιναν η απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρεση ενός καλού συζύγου αλλά σε ορισμένες περιοχές έγινε επίσης και μια λεωφόρος για να παντρεύονται φτωχότερες γυναίκες άντρες με χρήματα και έτσι να ανεβαίνουν κοινωνικά. Στα τέλη του 19ου αιώνα και ιδιαίτερα στις χαμηλότερες τάξεις ήταν σύνηθες να δεσμεύει τα πόδια της η μεγαλύτερη κόρη της οικογένειας, η οποία επρόκειτο να ανατραφεί ως κυρία. Οι νεότερες αδερφές της μεγάλωναν ως υπηρέτριες ή οικιακές σκλάβες μαθαίνοντας να εργάζονται στο σπίτι αλλά και στα χωράφια.

Παρόμοια, το να διατηρεί κανείς πολύ μακριά ορισμένα από τα νύχια των χεριών του (γεγονός που καθιστά τα χέρια του εν μέρει άχρηστα) σήμαινε και σημαίνει ακόμη σε κάποιες περιοχές πως ανήκει σε μια συγκεκριμένη κοινωνική τάξη η οποία δεν χρειάζεται να εργαστεί. Αυτή η οικειοθελής παραμόρφωση -ακύρωση των μελών του σώματος- με σκοπό την κατάκτηση κοινωνικών προνομίων είχε σαν αποτέλεσμα να προστατεύει τα άτομα από την κοινωνία εγκλωβίζοντάς τα ταυτόχρονα στον εαυτό τους. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η μελέτη των κινέζικων ιδεογραμμάτων όπως το ? (ji?) που σημαίνει πανοπλία και είναι παράγωγο της λέξης  ?? (zhijia) που σημαίνει νύχι και ? (l?) που σημαίνει μέσα. Χέρια με μακριά νύχια, μαλλιά, μαλλιάνθρωποι, πνεύματα και πέπλα περιγράφουν τις ‘προεκτάσεις του σώματος οι οποίες γίνονται κρησφύγετα' και σχηματίζουν τον μυστήριο κόσμο της Μαριάννας Ιγνατάκη ο οποίος μοιάζει να ξεπηδά από ένα σκοτεινό παραμύθι. Η φόρμα του χεριού με τα μακριά νύχια που γίνεται κουκούλι, ο χορός των δακτύλων που σχηματίζουν έναν ανάποδο λωτό και μαλλιά/πλεξούδες που τυλίγονται γύρω από το σώμα και γίνονται φωλιές συνιστούν τα μοτίβα που αντικαθιστούν τη μάσκα, το ράμφος και τις μεταμορφώσεις που συναντά κανείς στα προγενέστερα έργα.


Η Μαριάννα Ιγνατάκη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Το 1997 μετακόμισε στη Αυστρία για να σπουδάσει Αρχιτεκτονική στο Technische Universitat της Βιέννης. Εκεί την κέρδισε το σχέδιο και στη συνέχεια μετακόμισε στη Γαλλία για να σπουδάσει εικαστικά στη Σχολή Καλών Τεχνών του Saint-Etienne. Από το 2010 ζει και εργάζεται στο Πεκίνο. Έχει παρουσιάσει ως σήμερα πέντε ατομικές εκθέσεις, “Tο Τέλος της Μαγείας” στο Outpost project space στο Άμστερνταμ (2012), το “Sphinx” στη γκαλερί Fake Space στο Πεκίνο (2011), το “This Joke Ain’t Funny Anymore” σε επιμέλεια του Απόστολου Καλφόπουλου στη γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου στη Θεσσαλονίκη (2009), το “Coitus Interruptus” (διπλή ατομική) στο Public Room Project Space στα Σκόπια (2008), μία ακόμη έκθεση με τη συνεργασία της γκαλερί Λόλα Νικολάου στη γκαλερί Φλέμινγκ στη Θεσσαλονίκη (2004) και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων σε Ελλάδα, Κίνα, Ισπανία, Ολλανδία, Γαλλία, Γερμανία και στις ΗΠΑ.

ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΑ
Tο e-radio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Εικαστικά
10 Ασκήσεις πάνω στην έννοια του Κοινού
ΑΘΗΝΑ

10 Ασκήσεις πάνω στην έννοια του Κοινού

metamatic:taf - 9/3/2017 - 2/4/2017

Σφαγεία Θεσσαλονίκης – Μια περιοχή του Παλιμψήστου
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σφαγεία Θεσσαλονίκης – Μια περιοχή του Παλιμψήστου

Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης - 29/3/2017 - 20/4/2017

Incorporeal Bundles, ατομική έκθεση της Ραλλούς Παναγιώτου
ΑΘΗΝΑ

Incorporeal Bundles, ατομική έκθεση της Ραλλούς Παναγιώτου

Γκαλερί Bernier - Eliades - 29/3/2017 - 4/5/2017

Έργα του Florian Eymann με λάδι σε καμβά και κάρβουνο σε χαρτί
ΠΑΤΡΑ

Έργα του Florian Eymann με λάδι σε καμβά και κάρβουνο σε χαρτί

Cube Gallery - 23/3/2017 - 22/4/2017

Επιγράμματα, ομαδική έκθεση στη Nitra Gallery Athens
ΑΘΗΝΑ

Επιγράμματα, ομαδική έκθεση στη Nitra Gallery Athens

9/3/2017 - 1/4/2017

10 παράδοξες προοπτικές προσλήψεις, της Όπυς Ζούνη
ΑΘΗΝΑ

10 παράδοξες προοπτικές προσλήψεις, της Όπυς Ζούνη

20/3/2017 - 21/4/2017

#PostFuture Journey
ΑΘΗΝΑ

#PostFuture Journey

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος - 8/3/2017 - 23/7/2017

O Αύγουστος του Σεφέρη, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραία
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

O Αύγουστος του Σεφέρη, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραία

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά - 30/3/2017 - 2/4/2017

Paratoxic Paradoxes
ΑΘΗΝΑ

Paratoxic Paradoxes

Μουσείο Μπενάκη - 22/3/2017 - 21/5/2017

0.7 to infinity
ΑΘΗΝΑ

0.7 to infinity

23/3/2017 - 10/4/2017

Something Stupid: έκθεση του Μανώλη Μπαμπούση
ΑΘΗΝΑ

Something Stupid: έκθεση του Μανώλη Μπαμπούση

Ρομάντσο - 27/3/2017 - 13/4/2017

1 in 2: έκθεση των Φιόνας Μουζακίτη και Γιώργου Βλασσόπουλου
ΑΘΗΝΑ

1 in 2: έκθεση των Φιόνας Μουζακίτη και Γιώργου Βλασσόπουλου

Ελληνοαμερικανική Ένωση - 15/3/2017 - 1/4/2017

White Power, ατομική έκθεση του Νίκου Τρανού
ΑΘΗΝΑ

White Power, ατομική έκθεση του Νίκου Τρανού

Γκαλερί Ζουμπουλάκη - 16/3/2017 - 21/4/2017

Spatial Memory, ατομική έκθεση του Γιώργου Σαλταφέρου
ΑΘΗΝΑ

Spatial Memory, ατομική έκθεση του Γιώργου Σαλταφέρου

Gallery Genesis - 9/3/2017 - 1/4/2017

Thalassa©, του Θωμά Τουρναβίτη
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Thalassa©, του Θωμά Τουρναβίτη

10/3/2017 - 9/4/2017

Η αλλόκοτη χλωρίδα της μνήμης: ατομική έκθεση του Αντώνη Στάβερη
ΑΘΗΝΑ

Η αλλόκοτη χλωρίδα της μνήμης: ατομική έκθεση του Αντώνη Στάβερη

Felios Collection - 1/3/2017 - 31/3/2017

Back to basics: Text, σε επιμέλεια της Άρτεμης Ποταμιάνου
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Back to basics: Text, σε επιμέλεια της Άρτεμης Ποταμιάνου

31/3/2017 - 15/4/2017

Athens Art Workshops: Μάρτιος - Απρίλιος
ΑΘΗΝΑ

Athens Art Workshops: Μάρτιος - Απρίλιος

St George Lycabettus - 11/3/2017 - 1/4/2017


«Αναστολή ελληνικού χρέους θα στοίχιζε 120 δισ. ευρώ στους δανειστές»

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
«Αναστολή ελληνικού χρέους θα στοίχιζε 120 δισ. ευρώ στους δανειστές»

«Μαθηματικοί υπολογισμοί» το έγγραφο, λέει εκπρόσωπος του Σόιμπλε  

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη νέα Ε.Ο. Κορίνθου – Πατρών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη νέα Ε.Ο. Κορίνθου – Πατρών

Από τις 22:00 σήμερα το βράδυ, έως τις 05:00 αύριο το πρωί 

Για τα εφάπαξ των κληρικών το 50% από το παγκάρι

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Για τα εφάπαξ των κληρικών το 50% από το παγκάρι

Το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε συνταγματική και νόμιμη τη σχετική υπουργική απόφαση του 2009  

Ενιαίο τέλος για όλα τα αεροδρόμια

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ενιαίο τέλος για όλα τα αεροδρόμια

Ανεξαρτήτως τελικού προορισμού των αναχωρούντων  

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για το Survivor

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για το Survivor

«Μου προξενεί ενδιαφέρον, είναι ένα φαινόμενο που βλέπει η ελληνική κοινωνία»  

Με 14 ομάδες το πρωτάθλημα και πρωταθλητής από play off

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Με 14 ομάδες το πρωτάθλημα και πρωταθλητής από play off

Από την επόμενη σεζόν 

Νέο κόμμα παρουσίασε ο Νότης Μαριάς

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Νέο κόμμα παρουσίασε ο Νότης Μαριάς

«Ελλάδα - Ο Άλλος Δρόμος» 

Νέα αίτηση αποφυλάκισης κατέθεσε ο Άκης Τσοχατζόπουλος

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Νέα αίτηση αποφυλάκισης κατέθεσε ο Άκης Τσοχατζόπουλος

Τι αναφέρει ο γιατρός του 

Χωρίς βασικά αγαθά ένα στα δύο παιδιά στην Ελλάδα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Χωρίς βασικά αγαθά ένα στα δύο παιδιά στην Ελλάδα

Γροθιά στο στομάχι τα στοιχεία της UNICEF  

Άνδρας έπεσε με το όχημά του πάνω σε περιπολικό κοντά στο Καπιτώλιο

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Άνδρας έπεσε με το όχημά του πάνω σε περιπολικό κοντά στο Καπιτώλιο

Ο ύποπτος συνελήφθη 


About E-Radio E-RADIO™ is the first and the leading hellenic radio portal, a daily destination for all greek online radios presented geographically and thematically.
E-RADIO™ Newsfeed is a quality option for greek daily news and entertainment.
It also features a wide range of services and resources for radio professionals, such as streaming services and radio guide and for the greek community, such as newsletter and radio ratings.