The Hellenic Radio Portal - 15 Years
Choose among all Greek Radios Online!
500+ Greek Stations are here!
Listen live, online Greek Music, Laika, Dance and Mainstream hits,
News, Live Sports and the best Internet radios.
     
E-Daily.gr E-Agenda.gr
Τι ψάχνετε;
Πού;
Πότε;
Πόσο;
  • Όλες
  • Δωρεάν
agenda
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ RSS

Ατομική έκθεση της Μαριάννας Ιγνατάκη στην γκαλερί CAN

H Josie, η Πανοπλία και ο Μαλλιάνθρωπος

H Josie, η Πανοπλία και ο Μαλλιάνθρωπος
ΑΘΗΝΑ - Can Christina Androulidaki Gallery
Aναγωστοπούλου 42, Κολωνάκι, Tηλέφωνο: 210.3390833
www.can-gallery.com
Ημερομηνίες: από 23/2/2017 έως 24/3/2017
ΦΕΒ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
ΜΑΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031


Εγκαίνια: Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου στις 8μ.μ

Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη - Παρασκευή: 11π.μ. - 3μ.μ. / 5μ.μ. - 8μ.μ.
Σάββατο: 11π.μ. - 4μ.μ.



πληροφορίες

Με λόγια, με φυσιογνωμία, και με τρόπους
μια εξαίρετη θα κάμω πανοπλία?
και θʼ αντικρίζω έτσι τους κακούς ανθρώπους
χωρίς να έχω φόβον ή αδυναμία.

Θα θέλουν να με βλάψουν. Aλλά δεν θα ξέρει
κανείς απʼ όσους θα με πλησιάζουν
πού κείνται η πληγές μου, τα τρωτά μου μέρη,
κάτω από τα ψεύδη που θα με σκεπάζουν. --

[...]

Κ.Π. Καβάφης
(Αιμιλιανός Μονάη, Αλεξανδρεύς, 628-655 μ.Χ.)



Η Μαριάννα Ιγνατάκη (γ.1977) ζει και εργάζεται στο Πεκίνο και στην Θεσσαλονίκη. Η έκτη της ατομική έκθεση με τον τίτλο “Η Josie, η Πανοπλία και ο Μαλλιάνθρωπος” διαπραγματεύεται την ιδέα της παραμόρφωσης (body modification) και της χρήσης του ‘σώματος ως κρησφύγετο’ μέσα από μια σειρά έργων -σαφώς επηρεασμένα από την Κίνα- που περιλαμβάνει γλυπτά, σχέδια με ακουαρέλα και μολύβια, και ένα βίντεο.


Στον τομέα της κοινωνικής θεωρίας το ανθρώπινο σώμα διαμορφώνει και μεταρρυθμίζει τη δομή της κοινωνίας, ενώ παράλληλα διαμορφώνεται και το ίδιο μέσα από την κοινωνία η οποία αλλάζει. Ορισμένες μελέτες μάλιστα χρησιμοποιούν το σώμα ως μια οργανωτική αρχή για την επιστήμη της κοινωνιολογίας. Ο Brian Turner επινόησε τον όρο «σωματική κοινωνία» για να περιγράψει το πώς το σώμα στα σύγχρονα κοινωνικά συστήματα έχει γίνει «το κύριο πεδίο της πολιτικής και πολιτιστικής δραστηριότητας» ενώ για τον Bourdieu και τον Elias το σώμα είναι μια ημιτελής οντότητα η οποία αναπτύσσεται σε συνδυασμό με διάφορες κοινωνικές δυνάμεις και αποτελεί αναπόσπαστο συστατικό της διατήρησης των κοινωνικών ανισοτήτων. Και οι δύο αναγνωρίζουν ότι υπάρχει μια σχέση μεταξύ της ανάπτυξης του σώματος και της κοινωνική θέσης των ανθρώπων και επισημαίνουν το ρόλο της διαχείρισης του σώματος ως κεντρικής σημασίας σε ζητήματα κοινωνικού status και διάκρισης.

Στο έργο της Ιγνατάκη παρατηρούμε πως μέλη και προεκτάσεις του σώματος (όπως νύχια, πόδια και μαλλιά) συναντώνται σε κινεζικούς μύθους, θρύλους και παραδόσεις και λειτουργούν ως σημαίνοντα και ως σύμβολα σχηματίζοντας μια ανθρώπινη ‘πανοπλία’. Ιστορικά οι Κινέζοι είχαν (και έχουν ακόμα) μια ιδιόμορφη αντίληψη για την ομορφιά που αποκαλύπτει την ιδιαίτερη σχέση που έχουν με το σώμα τους. Τα μαλλιά σύμφωνα με τον Κομφούκιο δεν ανήκουν στο ίδιο το άτομο αλλά στους προγόνους του, οπότε το να τα κόψει κανείς θα ήταν φοβερή ασέβεια αλλά και καταστροφή του ίδιου του του σώματος. Επίσης το μήκος και το χτένισμα των μαλλιών από την αρχαία ως και τη πρόσφατη Κινέζικη ιστορία συνδέεται με το κοινωνικό status, την εθνικότητα, ακόμη και τις πολιτικές πεποιθήσεις. Κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Qing που ξεκινάει τον 17ο αιώνα το ξυρισμένο μέτωπο ανοικτά πάνω από τους κροτάφους με τα υπόλοιπα μαλλιά πλεγμένα σε μια μακριά πλεξούδα επιβάλλεται ως το κατεξοχήν χτένισμα για τους άντρες και υποδηλώνει την υποταγή τους στην κυριαρχία της δυναστείας των Qing. Η ποινή για όσους δεν υπακούουν στο συγκεκριμένο χτένισμα είναι ο αποκεφαλισμός. Από ακόμη νωρίτερα και ως αποτέλεσμα της φιλοσοφίας του Κομφούκιου γυναίκες και άντρες κρατούν τα μαλλιά τους μακριά και τα διατηρούν τυλιγμένα σε κότσους (κουλούρι) ή άλλα περίτεχνα χτενίσματα.

Αντίστοιχα, τα πολύ μικρά πόδια (lotus feet) για τις γυναίκες και τα πολύ μακριά νύχια στα χέρια ήταν τάσεις που ακολουθήθηκαν από ένα μεγάλο μέρος γυναικών και αντρών κυρίως εξαιτίας της ταύτισης τους με την κοινωνική τάξη. Ένα μεγάλο μέρος των γυναικών κατέφευγε σε βάρβαρες τακτικές όπως το δέσιμο των ποδιών (foot binding), μια διαδικασία που τις άφηνε κυριολεκτικά ανάπηρες, εξαρτώμενες από το υπηρετικό προσωπικό ή νεότερα μέλη της οικογένειας τους για να τις φροντίζουν. Η πρακτική αυτή προήλθε κατά πάσα πιθανότητα κατά τον 10ο και 11ο αιώνα από τις χορεύτριες της αυτοκρατορικής αυλής που ανήκαν στην ανώτερη τάξη και στη συνέχεια έγινε δημοφιλής κατά τη διάρκεια της δυναστείας Song έως ότου τελικά εξαπλώθηκε σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Το δέσιμο των ποδιών έγινε ο πλέον δημοφιλής τρόπος διάκρισης του κοινωνικού status (γυναίκες από πλούσιες οικογένειες που δεν χρειάζονται τα πόδια τους για να εργαστούν θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά να τα έχουν δεμένα) και στη συνέχεια υιοθετήθηκε ως το κορυφαίο σύμβολο ομορφιάς και κομψότητας στον κινεζικό πολιτισμό. Μέχρι το 19ο αιώνα, εκτιμάται ότι το 40-50% των γυναικών στην Κίνα είχαν δεσμεύσει τα πόδια τους με τη μορφή λωτού και ανάμεσα στα στρώματα της ανώτερης τάξης των Χαν το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει σχεδόν στο 100%. Τα δεμένα πόδια (lotus feet) όχι μόνο έγιναν η απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρεση ενός καλού συζύγου αλλά σε ορισμένες περιοχές έγινε επίσης και μια λεωφόρος για να παντρεύονται φτωχότερες γυναίκες άντρες με χρήματα και έτσι να ανεβαίνουν κοινωνικά. Στα τέλη του 19ου αιώνα και ιδιαίτερα στις χαμηλότερες τάξεις ήταν σύνηθες να δεσμεύει τα πόδια της η μεγαλύτερη κόρη της οικογένειας, η οποία επρόκειτο να ανατραφεί ως κυρία. Οι νεότερες αδερφές της μεγάλωναν ως υπηρέτριες ή οικιακές σκλάβες μαθαίνοντας να εργάζονται στο σπίτι αλλά και στα χωράφια.

Παρόμοια, το να διατηρεί κανείς πολύ μακριά ορισμένα από τα νύχια των χεριών του (γεγονός που καθιστά τα χέρια του εν μέρει άχρηστα) σήμαινε και σημαίνει ακόμη σε κάποιες περιοχές πως ανήκει σε μια συγκεκριμένη κοινωνική τάξη η οποία δεν χρειάζεται να εργαστεί. Αυτή η οικειοθελής παραμόρφωση -ακύρωση των μελών του σώματος- με σκοπό την κατάκτηση κοινωνικών προνομίων είχε σαν αποτέλεσμα να προστατεύει τα άτομα από την κοινωνία εγκλωβίζοντάς τα ταυτόχρονα στον εαυτό τους. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η μελέτη των κινέζικων ιδεογραμμάτων όπως το ? (ji?) που σημαίνει πανοπλία και είναι παράγωγο της λέξης  ?? (zhijia) που σημαίνει νύχι και ? (l?) που σημαίνει μέσα. Χέρια με μακριά νύχια, μαλλιά, μαλλιάνθρωποι, πνεύματα και πέπλα περιγράφουν τις ‘προεκτάσεις του σώματος οι οποίες γίνονται κρησφύγετα' και σχηματίζουν τον μυστήριο κόσμο της Μαριάννας Ιγνατάκη ο οποίος μοιάζει να ξεπηδά από ένα σκοτεινό παραμύθι. Η φόρμα του χεριού με τα μακριά νύχια που γίνεται κουκούλι, ο χορός των δακτύλων που σχηματίζουν έναν ανάποδο λωτό και μαλλιά/πλεξούδες που τυλίγονται γύρω από το σώμα και γίνονται φωλιές συνιστούν τα μοτίβα που αντικαθιστούν τη μάσκα, το ράμφος και τις μεταμορφώσεις που συναντά κανείς στα προγενέστερα έργα.


Η Μαριάννα Ιγνατάκη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Το 1997 μετακόμισε στη Αυστρία για να σπουδάσει Αρχιτεκτονική στο Technische Universitat της Βιέννης. Εκεί την κέρδισε το σχέδιο και στη συνέχεια μετακόμισε στη Γαλλία για να σπουδάσει εικαστικά στη Σχολή Καλών Τεχνών του Saint-Etienne. Από το 2010 ζει και εργάζεται στο Πεκίνο. Έχει παρουσιάσει ως σήμερα πέντε ατομικές εκθέσεις, “Tο Τέλος της Μαγείας” στο Outpost project space στο Άμστερνταμ (2012), το “Sphinx” στη γκαλερί Fake Space στο Πεκίνο (2011), το “This Joke Ain’t Funny Anymore” σε επιμέλεια του Απόστολου Καλφόπουλου στη γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου στη Θεσσαλονίκη (2009), το “Coitus Interruptus” (διπλή ατομική) στο Public Room Project Space στα Σκόπια (2008), μία ακόμη έκθεση με τη συνεργασία της γκαλερί Λόλα Νικολάου στη γκαλερί Φλέμινγκ στη Θεσσαλονίκη (2004) και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων σε Ελλάδα, Κίνα, Ισπανία, Ολλανδία, Γαλλία, Γερμανία και στις ΗΠΑ.

ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΑ
Tο e-radio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Εικαστικά
H μαγεία της μνήμης
ΑΘΗΝΑ

H μαγεία της μνήμης

5/5/2017 - 3/6/2017

3ο Φεστιβάλ Performance της Σχολής Καλών Τεχνών
ΑΘΗΝΑ

3ο Φεστιβάλ Performance της Σχολής Καλών Τεχνών

Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών - 29/5/2017 - 4/6/2017

Peripatetics, ατομική έκθεση της Maria Zervos
ΑΘΗΝΑ

Peripatetics, ατομική έκθεση της Maria Zervos

Ελληνοαμερικανική Ένωση - 29/5/2017 - 24/6/2017

Παύση | Pause
ΑΘΗΝΑ

Παύση | Pause

Γκαλερί Ζουμπουλάκη - 18/5/2017 - 10/6/2017

The birds and the lightworkers backstage are singing together
ΑΘΗΝΑ

The birds and the lightworkers backstage are singing together

Gazi Music Hall - 18/5/2017 - 17/6/2017

Ο θρύλος της Μαρία Κάλλας αναβιώνει στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
ΑΘΗΝΑ

Ο θρύλος της Μαρία Κάλλας αναβιώνει στο Ίδρυμα Θεοχαράκη

Ίδρυμα Β & Μ Θεοχαράκη - 15/5/2017 - 29/10/2017

Greek Artists` Trips: Φωτογραφίες από τα εγκαίνια της έκθεσης
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

Greek Artists` Trips: Φωτογραφίες από τα εγκαίνια της έκθεσης

7/5/2017 - 4/7/2017

Watermarks, δεύτερη έκθεση φωτογραφίας του Ηλία Κοσίντα
ΑΘΗΝΑ

Watermarks, δεύτερη έκθεση φωτογραφίας του Ηλία Κοσίντα

18/5/2017 - 1/6/2017

Έκθεση Ζωγραφικής και Ποίησης του Γιώργου Σιγάλα
ΑΘΗΝΑ

Έκθεση Ζωγραφικής και Ποίησης του Γιώργου Σιγάλα

24/5/2017 - 31/5/2017

Mind Mischief, ατομική έκθεση του Αλέξανδρου Βασμουλάκη
ΑΘΗΝΑ

Mind Mischief, ατομική έκθεση του Αλέξανδρου Βασμουλάκη

The Breeder - 19/5/2017 - 3/6/2017

yεnεές: ομαδική έκθεση από το Artanc Project για φιλανθρωπικό σκοπό
ΑΘΗΝΑ

yεnεές: ομαδική έκθεση από το Artanc Project για φιλανθρωπικό σκοπό

17/5/2017 - 10/6/2017

Διαδραστική έκθεση του Γιώργου Τσακίρη
ΑΘΗΝΑ

Διαδραστική έκθεση του Γιώργου Τσακίρη

15/5/2017 - 7/6/2017

Tomorrows, από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στη Διπλάρειο Σχολή
ΑΘΗΝΑ

Tomorrows, από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στη Διπλάρειο Σχολή

Διπλάρειος Σχολή - 16/5/2017 - 16/7/2017

as long as you want: πρώτη ατομική έκθεση της εικαστικού Έλλης Τσάτσου
ΑΘΗΝΑ

as long as you want: πρώτη ατομική έκθεση της εικαστικού Έλλης Τσάτσου

11/5/2017 - 31/5/2017

Charcoal Paintings: ατομική έκθεση ζωγραφικής του Λέοντος Μιχαήλ
ΑΘΗΝΑ

Charcoal Paintings: ατομική έκθεση ζωγραφικής του Λέοντος Μιχαήλ

Ελληνοαμερικανική Ένωση - 11/5/2017 - 10/6/2017

Νέα Ερείπια: φωτογραφική έκθεση του Αβραάμ Παυλίδη
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Νέα Ερείπια: φωτογραφική έκθεση του Αβραάμ Παυλίδη

ΜΙΕΤ-Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης - 5/5/2017 - 2/7/2017

Ernst und Rosa, Reality Check
ΑΘΗΝΑ

Ernst und Rosa, Reality Check

ARTWALL Project Space - 5/5/2017 - 1/6/2017

Relics to Eternity / Ειδομένη 2015-2016
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Relics to Eternity / Ειδομένη 2015-2016

Μονή Λαζαριστών - 31/5/2017 - 9/9/2017

Κάθαρση, ομαδική έκθεση στο Λουτρό των Αέρηδων
ΑΘΗΝΑ

Κάθαρση, ομαδική έκθεση στο Λουτρό των Αέρηδων

21/5/2017 - 4/9/2017

Σύγχρονα Ψηφιδωτά από τους φοιτητές του Εργαστηρίου Ψηφιδωτού της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών
ΑΘΗΝΑ

Σύγχρονα Ψηφιδωτά από τους φοιτητές του Εργαστηρίου Ψηφιδωτού της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Felios Collection - 18/5/2017 - 11/6/2017

75 χρόνια Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – 75 αντικείμενα
ΑΘΗΝΑ

75 χρόνια Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – 75 αντικείμενα

1/6/2017 - 27/7/2017


Την Τετάρτη στη Μητρόπολη Αθηνών η εξόδιος ακολουθία του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Την Τετάρτη στη Μητρόπολη Αθηνών η εξόδιος ακολουθία του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη

Την Πέμπτη θα γίνει η κηδεία στα Χανιά  

Το Πολεμικό Ναυτικό εξαπέλυσε την «Καταιγίδα»

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Το Πολεμικό Ναυτικό εξαπέλυσε την «Καταιγίδα»

Θα γίνει δοκιμή ειδικών σχεδίων και εφαρμογή πειραματικών και καινοτόμων τακτικών  

Τρένα και προαστιακός σταματημένα την Πέμπτη

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Τρένα και προαστιακός σταματημένα την Πέμπτη

Τριήμερη ταλαιπωρία για τους επιβάτες  

Πνίγηκε ζευγάρι τουριστών στην Κρήτη

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Πνίγηκε ζευγάρι τουριστών στην Κρήτη

Βρέθηκαν νεκροί μπροστά από ξενοδοχείο  

Οι Τούρκοι γιόρτασαν με επισημότητα την Αλωση της Κωνσταντινούπολης

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Οι Τούρκοι γιόρτασαν με επισημότητα την Αλωση της Κωνσταντινούπολης

Ερντογάν: Η Κωνσταντινούπολη είναι το απαύγασμα της Τουρκίας 

Σάλος από την ανάρτηση Καραμέρου: Τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη υμνούν η διαπλοκή και τα χαμαιτυπεία

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Σάλος από την ανάρτηση Καραμέρου: Τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη υμνούν η διαπλοκή και τα χαμαιτυπεία

Μήνυμά του στο Twitter 

Τα πρώτα λόγια του Κυριάκου Μητσοτάκη μετά τον θάνατο του πατέρα του

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Τα πρώτα λόγια του Κυριάκου Μητσοτάκη μετά τον θάνατο του πατέρα του

«Σε ευχαριστώ για όλα» 

Αυτά είναι τα προαπαιτούμενα μέτρα που καίνε

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Αυτά είναι τα προαπαιτούμενα μέτρα που καίνε

Τι απαιτείται για να κλείσει η αξιολόγηση 

Ο Κιμ πάτησε ξανά το κουμπί: Έστειλε βαλλιστικό πύραυλο μέσα στην οικονομική ζώνη της Ιαπωνίας

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ο Κιμ πάτησε ξανά το κουμπί: Έστειλε βαλλιστικό πύραυλο μέσα στην οικονομική ζώνη της Ιαπωνίας

Παγκόσμια ανησυχία 

Δημοσκόπηση: Ασήμαντα τα αντίμετρα λέει το 74%

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Δημοσκόπηση: Ασήμαντα τα αντίμετρα λέει το 74%

Σε απόγνωση ο ελληνικός λαός 


About E-Radio E-RADIO™ is the first and the leading hellenic radio portal, a daily destination for all greek online radios presented geographically and thematically.
E-RADIO™ Newsfeed is a quality option for greek daily news and entertainment.
It also features a wide range of services and resources for radio professionals, such as streaming services and radio guide and for the greek community, such as newsletter and radio ratings.