The Hellenic Radio Portal - 15 Years
Choose among all Greek Radios Online!
500+ Greek Stations are here!
Listen live, online Greek Music, Laika, Dance and Mainstream hits,
News, Live Sports and the best Internet radios.
     
E-Daily.gr E-Agenda.gr
Τι ψάχνετε;
Πού;
Πότε;
Πόσο;
  • Όλες
  • Δωρεάν
agenda
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ RSS

Ατομική έκθεση της Μαριάννας Ιγνατάκη στην γκαλερί CAN

H Josie, η Πανοπλία και ο Μαλλιάνθρωπος

H Josie, η Πανοπλία και ο Μαλλιάνθρωπος
ΑΘΗΝΑ - Can Christina Androulidaki Gallery
Aναγωστοπούλου 42, Κολωνάκι, Tηλέφωνο: 210.3390833
www.can-gallery.com
Ημερομηνίες: από 23/2/2017 έως 24/3/2017
ΦΕΒ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
ΜΑΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031


Εγκαίνια: Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου στις 8μ.μ

Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη - Παρασκευή: 11π.μ. - 3μ.μ. / 5μ.μ. - 8μ.μ.
Σάββατο: 11π.μ. - 4μ.μ.



πληροφορίες

Με λόγια, με φυσιογνωμία, και με τρόπους
μια εξαίρετη θα κάμω πανοπλία?
και θʼ αντικρίζω έτσι τους κακούς ανθρώπους
χωρίς να έχω φόβον ή αδυναμία.

Θα θέλουν να με βλάψουν. Aλλά δεν θα ξέρει
κανείς απʼ όσους θα με πλησιάζουν
πού κείνται η πληγές μου, τα τρωτά μου μέρη,
κάτω από τα ψεύδη που θα με σκεπάζουν. --

[...]

Κ.Π. Καβάφης
(Αιμιλιανός Μονάη, Αλεξανδρεύς, 628-655 μ.Χ.)



Η Μαριάννα Ιγνατάκη (γ.1977) ζει και εργάζεται στο Πεκίνο και στην Θεσσαλονίκη. Η έκτη της ατομική έκθεση με τον τίτλο “Η Josie, η Πανοπλία και ο Μαλλιάνθρωπος” διαπραγματεύεται την ιδέα της παραμόρφωσης (body modification) και της χρήσης του ‘σώματος ως κρησφύγετο’ μέσα από μια σειρά έργων -σαφώς επηρεασμένα από την Κίνα- που περιλαμβάνει γλυπτά, σχέδια με ακουαρέλα και μολύβια, και ένα βίντεο.


Στον τομέα της κοινωνικής θεωρίας το ανθρώπινο σώμα διαμορφώνει και μεταρρυθμίζει τη δομή της κοινωνίας, ενώ παράλληλα διαμορφώνεται και το ίδιο μέσα από την κοινωνία η οποία αλλάζει. Ορισμένες μελέτες μάλιστα χρησιμοποιούν το σώμα ως μια οργανωτική αρχή για την επιστήμη της κοινωνιολογίας. Ο Brian Turner επινόησε τον όρο «σωματική κοινωνία» για να περιγράψει το πώς το σώμα στα σύγχρονα κοινωνικά συστήματα έχει γίνει «το κύριο πεδίο της πολιτικής και πολιτιστικής δραστηριότητας» ενώ για τον Bourdieu και τον Elias το σώμα είναι μια ημιτελής οντότητα η οποία αναπτύσσεται σε συνδυασμό με διάφορες κοινωνικές δυνάμεις και αποτελεί αναπόσπαστο συστατικό της διατήρησης των κοινωνικών ανισοτήτων. Και οι δύο αναγνωρίζουν ότι υπάρχει μια σχέση μεταξύ της ανάπτυξης του σώματος και της κοινωνική θέσης των ανθρώπων και επισημαίνουν το ρόλο της διαχείρισης του σώματος ως κεντρικής σημασίας σε ζητήματα κοινωνικού status και διάκρισης.

Στο έργο της Ιγνατάκη παρατηρούμε πως μέλη και προεκτάσεις του σώματος (όπως νύχια, πόδια και μαλλιά) συναντώνται σε κινεζικούς μύθους, θρύλους και παραδόσεις και λειτουργούν ως σημαίνοντα και ως σύμβολα σχηματίζοντας μια ανθρώπινη ‘πανοπλία’. Ιστορικά οι Κινέζοι είχαν (και έχουν ακόμα) μια ιδιόμορφη αντίληψη για την ομορφιά που αποκαλύπτει την ιδιαίτερη σχέση που έχουν με το σώμα τους. Τα μαλλιά σύμφωνα με τον Κομφούκιο δεν ανήκουν στο ίδιο το άτομο αλλά στους προγόνους του, οπότε το να τα κόψει κανείς θα ήταν φοβερή ασέβεια αλλά και καταστροφή του ίδιου του του σώματος. Επίσης το μήκος και το χτένισμα των μαλλιών από την αρχαία ως και τη πρόσφατη Κινέζικη ιστορία συνδέεται με το κοινωνικό status, την εθνικότητα, ακόμη και τις πολιτικές πεποιθήσεις. Κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Qing που ξεκινάει τον 17ο αιώνα το ξυρισμένο μέτωπο ανοικτά πάνω από τους κροτάφους με τα υπόλοιπα μαλλιά πλεγμένα σε μια μακριά πλεξούδα επιβάλλεται ως το κατεξοχήν χτένισμα για τους άντρες και υποδηλώνει την υποταγή τους στην κυριαρχία της δυναστείας των Qing. Η ποινή για όσους δεν υπακούουν στο συγκεκριμένο χτένισμα είναι ο αποκεφαλισμός. Από ακόμη νωρίτερα και ως αποτέλεσμα της φιλοσοφίας του Κομφούκιου γυναίκες και άντρες κρατούν τα μαλλιά τους μακριά και τα διατηρούν τυλιγμένα σε κότσους (κουλούρι) ή άλλα περίτεχνα χτενίσματα.

Αντίστοιχα, τα πολύ μικρά πόδια (lotus feet) για τις γυναίκες και τα πολύ μακριά νύχια στα χέρια ήταν τάσεις που ακολουθήθηκαν από ένα μεγάλο μέρος γυναικών και αντρών κυρίως εξαιτίας της ταύτισης τους με την κοινωνική τάξη. Ένα μεγάλο μέρος των γυναικών κατέφευγε σε βάρβαρες τακτικές όπως το δέσιμο των ποδιών (foot binding), μια διαδικασία που τις άφηνε κυριολεκτικά ανάπηρες, εξαρτώμενες από το υπηρετικό προσωπικό ή νεότερα μέλη της οικογένειας τους για να τις φροντίζουν. Η πρακτική αυτή προήλθε κατά πάσα πιθανότητα κατά τον 10ο και 11ο αιώνα από τις χορεύτριες της αυτοκρατορικής αυλής που ανήκαν στην ανώτερη τάξη και στη συνέχεια έγινε δημοφιλής κατά τη διάρκεια της δυναστείας Song έως ότου τελικά εξαπλώθηκε σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Το δέσιμο των ποδιών έγινε ο πλέον δημοφιλής τρόπος διάκρισης του κοινωνικού status (γυναίκες από πλούσιες οικογένειες που δεν χρειάζονται τα πόδια τους για να εργαστούν θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά να τα έχουν δεμένα) και στη συνέχεια υιοθετήθηκε ως το κορυφαίο σύμβολο ομορφιάς και κομψότητας στον κινεζικό πολιτισμό. Μέχρι το 19ο αιώνα, εκτιμάται ότι το 40-50% των γυναικών στην Κίνα είχαν δεσμεύσει τα πόδια τους με τη μορφή λωτού και ανάμεσα στα στρώματα της ανώτερης τάξης των Χαν το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει σχεδόν στο 100%. Τα δεμένα πόδια (lotus feet) όχι μόνο έγιναν η απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρεση ενός καλού συζύγου αλλά σε ορισμένες περιοχές έγινε επίσης και μια λεωφόρος για να παντρεύονται φτωχότερες γυναίκες άντρες με χρήματα και έτσι να ανεβαίνουν κοινωνικά. Στα τέλη του 19ου αιώνα και ιδιαίτερα στις χαμηλότερες τάξεις ήταν σύνηθες να δεσμεύει τα πόδια της η μεγαλύτερη κόρη της οικογένειας, η οποία επρόκειτο να ανατραφεί ως κυρία. Οι νεότερες αδερφές της μεγάλωναν ως υπηρέτριες ή οικιακές σκλάβες μαθαίνοντας να εργάζονται στο σπίτι αλλά και στα χωράφια.

Παρόμοια, το να διατηρεί κανείς πολύ μακριά ορισμένα από τα νύχια των χεριών του (γεγονός που καθιστά τα χέρια του εν μέρει άχρηστα) σήμαινε και σημαίνει ακόμη σε κάποιες περιοχές πως ανήκει σε μια συγκεκριμένη κοινωνική τάξη η οποία δεν χρειάζεται να εργαστεί. Αυτή η οικειοθελής παραμόρφωση -ακύρωση των μελών του σώματος- με σκοπό την κατάκτηση κοινωνικών προνομίων είχε σαν αποτέλεσμα να προστατεύει τα άτομα από την κοινωνία εγκλωβίζοντάς τα ταυτόχρονα στον εαυτό τους. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η μελέτη των κινέζικων ιδεογραμμάτων όπως το ? (ji?) που σημαίνει πανοπλία και είναι παράγωγο της λέξης  ?? (zhijia) που σημαίνει νύχι και ? (l?) που σημαίνει μέσα. Χέρια με μακριά νύχια, μαλλιά, μαλλιάνθρωποι, πνεύματα και πέπλα περιγράφουν τις ‘προεκτάσεις του σώματος οι οποίες γίνονται κρησφύγετα' και σχηματίζουν τον μυστήριο κόσμο της Μαριάννας Ιγνατάκη ο οποίος μοιάζει να ξεπηδά από ένα σκοτεινό παραμύθι. Η φόρμα του χεριού με τα μακριά νύχια που γίνεται κουκούλι, ο χορός των δακτύλων που σχηματίζουν έναν ανάποδο λωτό και μαλλιά/πλεξούδες που τυλίγονται γύρω από το σώμα και γίνονται φωλιές συνιστούν τα μοτίβα που αντικαθιστούν τη μάσκα, το ράμφος και τις μεταμορφώσεις που συναντά κανείς στα προγενέστερα έργα.


Η Μαριάννα Ιγνατάκη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Το 1997 μετακόμισε στη Αυστρία για να σπουδάσει Αρχιτεκτονική στο Technische Universitat της Βιέννης. Εκεί την κέρδισε το σχέδιο και στη συνέχεια μετακόμισε στη Γαλλία για να σπουδάσει εικαστικά στη Σχολή Καλών Τεχνών του Saint-Etienne. Από το 2010 ζει και εργάζεται στο Πεκίνο. Έχει παρουσιάσει ως σήμερα πέντε ατομικές εκθέσεις, “Tο Τέλος της Μαγείας” στο Outpost project space στο Άμστερνταμ (2012), το “Sphinx” στη γκαλερί Fake Space στο Πεκίνο (2011), το “This Joke Ain’t Funny Anymore” σε επιμέλεια του Απόστολου Καλφόπουλου στη γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου στη Θεσσαλονίκη (2009), το “Coitus Interruptus” (διπλή ατομική) στο Public Room Project Space στα Σκόπια (2008), μία ακόμη έκθεση με τη συνεργασία της γκαλερί Λόλα Νικολάου στη γκαλερί Φλέμινγκ στη Θεσσαλονίκη (2004) και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων σε Ελλάδα, Κίνα, Ισπανία, Ολλανδία, Γαλλία, Γερμανία και στις ΗΠΑ.

ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΑ
Tο e-radio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Τέχνες
Η Τέχνη ταξιδεύει: ομαδική έκθεση
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

Η Τέχνη ταξιδεύει: ομαδική έκθεση

4/7/2017 - 31/7/2017

Boobs – Η σημειολογία του στήθους
ΑΘΗΝΑ

Boobs – Η σημειολογία του στήθους

T.A.F. / The Art Foundation - 1/7/2017 - 3/9/2017

23οι ΠΛΟΕΣ: Η «Εύκρατη Ζώνη»
ΑΝΔΡΟΣ

23οι ΠΛΟΕΣ: Η «Εύκρατη Ζώνη»

22/7/2017 - 1/10/2017

Common ground / ArtWall 5 Years: Ομαδική έκθεση 6 εικαστικών
ΑΘΗΝΑ

Common ground / ArtWall 5 Years: Ομαδική έκθεση 6 εικαστικών

ARTWALL Project Space - 10/7/2017 - 26/8/2017

Αλέκος Φασιανός – Antonio Segui: Εικαστική συνάντηση κορυφής
ΜΥΚΟΝΟΣ

Αλέκος Φασιανός – Antonio Segui: Εικαστική συνάντηση κορυφής

15/7/2017 - 26/7/2017

Περιήγηση στην Τελειότητα, του Paolo Morello
ΧΑΝΙΑ

Περιήγηση στην Τελειότητα, του Paolo Morello

3/7/2017 - 23/7/2017

Ο Κήπος βλέπει: 26 καλλιτέχνες στον Κήπο του Μεγάρου
ΑΘΗΝΑ

Ο Κήπος βλέπει: 26 καλλιτέχνες στον Κήπο του Μεγάρου

Κήπος Μεγάρου Μουσικής - 6/7/2017 - 17/9/2017

Δύο νέες εκθέσεις πριν τέλος του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Eπιβίωση
ΑΘΗΝΑ

Δύο νέες εκθέσεις πριν τέλος του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Eπιβίωση

7/7/2017 - 8/9/2017

Τα τοπία του Νοτιά, της Αναστασίας Γκινάκη
ΚΕΡΚΥΡΑ

Τα τοπία του Νοτιά, της Αναστασίας Γκινάκη

7/7/2017 - 6/8/2017

ΑΚΤΟ Αrt & Design Show 2017
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΑΚΤΟ Αrt & Design Show 2017

28/6/2017 - 1/10/2017

Juvenoia: Εσύ ξέρεις τι είναι Juvenoia να µας πεις;
ΑΘΗΝΑ

Juvenoia: Εσύ ξέρεις τι είναι Juvenoia να µας πεις;

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης - 29/6/2017 - 3/9/2017

Επί τον τύπον των ήλων
ΠΑΤΡΑ

Επί τον τύπον των ήλων

23/6/2017 - 31/8/2017

Η Εποχή του Διαστήματος: Ηλεκτρική και Ηλεκτρονική Τέχνη στην Eλλάδα 1957-1989
ΑΘΗΝΑ

Η Εποχή του Διαστήματος: Ηλεκτρική και Ηλεκτρονική Τέχνη στην Eλλάδα 1957-1989

Ρομάντσο - 22/6/2017 - 10/9/2017

Η Πινακοθήκη Κυκλάδων εγκαινιάζει την έκθεση του Κώστα Βαρώτσου, Διαστρωματώσεις.
ΣΥΡΟΣ

Η Πινακοθήκη Κυκλάδων εγκαινιάζει την έκθεση του Κώστα Βαρώτσου, Διαστρωματώσεις.

10/6/2017 - 30/7/2017

Future Revisited: Η μυθολογία του καλλιτέχνη
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Future Revisited: Η μυθολογία του καλλιτέχνη

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - 7/6/2017 - 23/7/2017

Phantasma Art Exhibition στον Πύργο Μπαζαίου στη Νάξο
ΝΑΞΟΣ

Phantasma Art Exhibition στον Πύργο Μπαζαίου στη Νάξο

Πύργος Μπαζαίου - 3/6/2017 - 28/9/2017

Reassembly: Από το Tinos Quarry Platform στο ΙΤΗΠ
ΤHΝΟΣ

Reassembly: Από το Tinos Quarry Platform στο ΙΤΗΠ

5/7/2017 - 31/10/2017

FIGA, της Kara Walker

FIGA, της Kara Walker

20/6/2017 - 29/9/2017

Reflections of Origin – Orange Water 3
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

Reflections of Origin – Orange Water 3

Santorini Arts Factory - 10/6/2017 - 8/10/2017

75 χρόνια Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – 75 αντικείμενα
ΑΘΗΝΑ

75 χρόνια Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – 75 αντικείμενα

1/6/2017 - 27/7/2017

Κάθαρση, ομαδική έκθεση στο Λουτρό των Αέρηδων
ΑΘΗΝΑ

Κάθαρση, ομαδική έκθεση στο Λουτρό των Αέρηδων

21/5/2017 - 4/9/2017

Nostalgia: Ομαδική έκθεση στην gallery genesis
ΑΘΗΝΑ

Nostalgia: Ομαδική έκθεση στην gallery genesis

Gallery Genesis - 20/7/2017 - 27/7/2017

Περί έρωτος και άλλων δαιμονίων
ΠΑΤΡΑ

Περί έρωτος και άλλων δαιμονίων

Cube Gallery - 7/7/2017 - 2/9/2017

Homo Faber, Magister. Του Παύλου Τσάκωνα
ΑΘΗΝΑ

Homo Faber, Magister. Του Παύλου Τσάκωνα

Can Christina Androulidaki Gallery - 5/7/2017 - 31/8/2017

Φωκίων Ρωκ: Ο γλύπτης και το αρχείο του
ΑΘΗΝΑ

Φωκίων Ρωκ: Ο γλύπτης και το αρχείο του

6/6/2017 - 28/10/2017

Ιστορίες της Νύχτας
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ιστορίες της Νύχτας

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης - 26/7/2017 - 28/7/2017


Γιοχάνες Χαν: Τέλος χρόνου για την Τουρκία

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Γιοχάνες Χαν: Τέλος χρόνου για την Τουρκία

«Απομακρύνεται ντε φάκτο ολοένα και περισσότερο από τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές» 

Εξοργισμένοι οι κάτοικοι της Μήλου για τα λύματα και την έλλειψη νερού

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Εξοργισμένοι οι κάτοικοι της Μήλου για τα λύματα και την έλλειψη νερού

Κίνδυνος για την δημόσια υγεία 

Θανατηφόρο τροχαίο με παρέα νεαρών που έπεσε στο γκρεμό

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Θανατηφόρο τροχαίο με παρέα νεαρών που έπεσε στο γκρεμό

Τρείς νεκροί και δυο πολύ σοβαρά τραυματίες 

Μηδενίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές για όσους είναι μισθωτοί με «μπλοκάκι»

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Μηδενίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές για όσους είναι μισθωτοί με «μπλοκάκι»

Το «δώρο» αφορά στους «μπλοκάκηδες» που έχουν ήδη δηλωθεί στο ηλεκτρονικό μητρώο του ΕΦΚΑ 

Βόμβα από το ΔΝΤ: Νωρίτερα η μείωση του αφορολόγητου και αργότερα τα αντίμετρα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Βόμβα από το ΔΝΤ: Νωρίτερα η μείωση του αφορολόγητου και αργότερα τα αντίμετρα

Το 2023 τα αντίμετρα! 

Ξεπέρασαν τους 200 οι μετασεισμοί στην Κω μετά τα 6,6 Ρίχτερ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ξεπέρασαν τους 200 οι μετασεισμοί στην Κω μετά τα 6,6 Ρίχτερ

Μάχη με το χρόνο για την αποκατάσταση των ζημιών 

Τραγωδία στην Κίνα: Πέντε νεκροί από πτώση κτιρίου στην Σαγκάη

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Τραγωδία στην Κίνα: Πέντε νεκροί από πτώση κτιρίου στην Σαγκάη

Ένας τραυματίας 

Καιρός: Ανοδος της θερμοκρασίας και ισχυροί άνεμοι στο Αιγαίο

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Καιρός: Ανοδος της θερμοκρασίας και ισχυροί άνεμοι στο Αιγαίο

Αναλυτική πρόγνωση από την ΕΜΥ 

Λάρισα: Το καμουφλάζ των εφοριακών αιφνιδίασε τον ιδιοκτήτη καφετέριας

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Λάρισα: Το καμουφλάζ των εφοριακών αιφνιδίασε τον ιδιοκτήτη καφετέριας

Συνεχίζονται οι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι σε διάφορα σημεία της χώρας 

Ένας χάκερ αποκαλύπτει την πιο ασφαλή λύση για τους κωδικούς σου

VIRAL
Ένας χάκερ αποκαλύπτει την πιο ασφαλή λύση για τους κωδικούς σου

Σίγουρα όχι την ημερομηνία γενεθλίων σου 


About E-Radio E-RADIO™ is the first and the leading hellenic radio portal, a daily destination for all greek online radios presented geographically and thematically.
E-RADIO™ Newsfeed is a quality option for greek daily news and entertainment.
It also features a wide range of services and resources for radio professionals, such as streaming services and radio guide and for the greek community, such as newsletter and radio ratings.