Τι κρύβουν 12 πασίγνωστα λογότυπα
Το logo είχε τη δική του ιστορία
Κάθε μέρα βλέπουμε τα εμβλήματα γνωστών εταιρειών, αλλά σπάνια κάνουμε μια δεύτερη σκέψη για την προέλευση ή τη σημασία τους.
Δώδεκα ιστορίες που θα αποκαλύψουν μικρά μυστικά γνωστών λογοτύπων και ένα μπόνους στο τέλος του άρθρου για το ψέμα πίσω από ένα συγκεκριμένο μύθο.
Apple
Ο μύθος αναφέρει πως το λογότυπο με το δαγκωμένο μήλο είναι αναφορά στον Άλαν Τούρινγκ που πέθανε τρόγωντας ένα δηλητηριασμένο μήλο. Η αλήθεια είναι πως ο σχεδιαστής Ρομπ Τζέινοφ το έκανε έτσι ώστε να ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο φρούτο.
Ferrari
Δεν συμβολίζει την ιπποδύναμη το άλογο, αλλά προέρχεται από το σχέδιο στο αεροσκάφος του πρωτοπόρου ιταλού πιλότου Μπαράκα, το οποίο η μητέρα του χάρισε στον Ένζο Φεράρι μετά από έναν αγώνα.
Wikipedia
Το πάζελ με τα γράμματα σε διάφορα αλφάβητα συμβολίζει την πολυγλωσσία, ενώ όλα μαζί σχηματίζουν τη λέξη Wikipedia.Τα κομμάτια που λείπουν συμβολίζουν πως η εγκυκλοπαίδεια δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως και θα ενημερώνεται συνεχώς.
Android
Στους σχεδιαστές ζητήθηκε ένα ρομπότ που θα αναγνωρίζεται εύκολα και αυτοί εμπνεύστηκαν από τα σύμβολα στις τουαλέτες.
McDonald's
Το 1962 ο ψυχολόγος Λούις Τσέσκιν πρότεινε να αντικαταστατεί το τότε λογότυπο με ένα νέο, όπου το Μ θα σχηματίζονταν από δυο αψίδες. Αυτές παραπέμπουν στο γυναικείο στήθος που υποσυνείδητα σχετίζεται με την όρεξη και την παιδικότητα. Η χρήση παρόμοιων συμβόλων υπήρχε και σε άλλα εστιατόρια από τη δεκαετία του '50.
Lacoste
Το 1923 ο Ρενέ Λακόστ έβαλε στοίχημα με τον αρχηγό της ομάδας του πως αν κέρδιζε σε έναν αγώνα, εκείνος θα του αγόραζε μια τσάντα από δέρμα κροκόδειλου που είχαν δει σε ένα κατάστημα. Ο Λακόστ έχασε τον αγώνα αλλά ένας δημοσιογράφος που έμαθε την ιστορία έγραψε πως "αγωνίστηκε σαν κροκόδειλος". Έτσι όταν έφτιαξε την εταιρεία του χρησιμοποίησε τον κροκόδειλο σαν έμβλημα.
BMW
Πολλοί πιστεύουν πως το λογότυπο συμβολίζει την έλικα, αλλά πρόκειται απλά για τα χρώματα της σημαίας της Βαυαρίας.
Uber
Το νέο λογότυπο της εταιρείας, εμνευσμένο από τη δομή του ατόμου, συμβολίζει τα αυτοκίνητα της υπηρεσίας που βρίσκονται παντού όπως τα σωματίδια του ατόμου.
Το P συμβόλιζει μια πινέζα και δείχνει το "καρφίτσωμα" που κάνει κάποιος με την εφαρμογή.
Nike
Τα φτερά της θεάς Νίκης
(Nike), έγιναν η έμπνευση για τη δημιουργία του λογότυπου της εταιρείας.
Starbucks
Ελάχιστα είναι γνωστά για την γοργόνα-σύμβολο της εταιρείας, παρά μόνο πως προέρχεται από τον μύθο της Μελουζίν, μιας γοργόνας που παντρεύτηκε έναν θνητό. Η αποκαλυπτική εμφάνιση της στο λογότυπο αντικαταστάθηκε από τη σημερινή που δεν παρουσιάζει το στήθος της.
Pepsi
Το λογότυπο αυτό φαίνεται απλό, αλλά κόστισε ένα εκατομμύριο δολάρια. Σχεδιάστικε με τη "χρυσή αναλογία" ώστε να δείχνει ωραίο και αρμονικό στο μάτι.
Και μια παρωδία του που το εξηγεί αλλιώς...
BONUS
Metro Goldwyn Mayer
Σίγουρα το πασίγνωστο λογότυπο δεν φτιάχτηκε έτσι. Από το 1917 επτά διαφορετικά λιοντάρια έχουν χρησιμοποιηθεί, όλα εκπαιδευμένα. Στην εικόνα που έχει υποστεί επεξεργασία, είναι απλά ένα λιοντάρια σε μαγνητικό τομογράφο.