Μένουμε Ασφαλείς - Μένουμε Περίφανοι
E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Ο λόγος που ο Παρθενώνας μένει όρθιος για 2.500 χρόνια ενώ δεν έχει θεμέλια

Ο λόγος που ο Παρθενώνας μένει όρθιος για 2.500 χρόνια ενώ δεν έχει θεμέλια

Γιατί οι Αρχαίοι Έλληνες ήταν πολύ μπροστά

Γράφει η ΝΕΛΗ ΣΤΑΘΑΚΙΔΟΥ
Δημοσίευση 18/7/2019 | 00:21

Μελέτες αποκάλυψαν ένα απίστευτο μυστικό για την αρχιτεκτονική δομή του Παρθενώνα, ο οποίος όπως φαίνεται δεν έχει απολύτως κανένα θεμέλιο στη γη. Παρόλα αυτά, όσες καταστροφές, σεισμοί και κατακλυσμοί συνέβησαν δεν κατάφεραν να τον κουνήσουν και αυτό γιατί ο Παρθενώνας διαθέτει τριπλή αντισεισμική θωράκιση.

Πιο συγκεκριμένα, έρευνες της δομικής του φόρμας έδειξαν ότι το μεγαλοπρεπές κτίσμα διαθέτει αυτό που αποκαλείται σήμερα «σεισμική μόνωση». Όπως γίνεται αντιληπτό, φαίνεται ότι οι Αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν ήδη αυτό το αρχιτεκτονικό σύστημα και μάλιστα το εφάρμοσαν με πολύ μεγάλη επιτυχία.

Ο ναός, σύμφωνα με την κυρία Τιμοθέου, κοντράρει επιτυχώς τη θεωρία της σύγχρονης πολιτικής μηχανικής, διότι χωρίς να έχει καν θεμέλια, είναι τριπλά μονωμένος σεισμικά. Αυτή η τριπλή μόνωση, όπως μας εξήγησε, εντοπίζεται σε διαφορετικά σημεία του οικοδομήματος. Το πρώτο σημείο βρίσκεται στις στρώσεις τεράστιων οριζόντιων και εξαιρετικά λείων μαρμάρων, πάνω στα οποία πατάει ο Παρθενώνας.

Το πρώτο σημείο αυτής της τιπλής μόνωσης βρίσκεται στις στρώσεις τεράστιων οριζόντιων και εξαιρετικά λείων μαρμάρων, πάνω στα οποία πατάει ο Παρθενώνας, το δεύτερο είναι στους μεταλλικούς ελαστικούς συνδέσμους οι οποίοι συνδέουν τις πλάκες κάθε στρώματος. Στο κέντρο των ελαστικών αυτών συνδέσμων εντοπίζονται μικροί σιδηροπάσσαλοι, γύρω από τους οποίους έχει χυθεί μολύβι, που έχει την ιδιότητα να προστατεύει τον σίδηρο από τη σκουριά και να εξασθενεί με την ελαστικότητά του το όποιο κύμα, αφού μέρος της κινητικής του αυτής ενέργειας μετατρέπεται σε θερμική.

Τέλος, το τρίτο στρώμα της σεισμικής μόνωσης του Παρθενώνα, εντοπίζεται στις κολώνες του, οι οποίες δεν τοποθετήθηκαν μονοκόμματες, αφού οι αρχαίοι Έλληνες ήξεραν πως για να αντέξουν στους κραδασμούς της γης, θα έπρεπε να τοποθετηθούν σε φέτες, τέλεια εφαρμοσμένες η μία πάνω στην άλλη.

Ως αποτέλεσμα αυτού του είδους της σεισμικής μόνωσης, τα επιφανειακά σεισμικά κύματα κινούν το ένα στρώμα των μαρμάρινων πλακών επάνω στο άλλο, την ίδια ώρα που οι σύνδεσμοι εκτονώνουν την κινητική ενέργεια που δημιουργεί ο εγκέλαδος, σε περιπτώση σεισμού.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι ακόμα και κολώνες του Παρθενώνα είχαν τοποθετηθεί με τέτοιον τρόπο με τον τρόπο ώστε να επιτρέπουν σε όλο οικοδόμημα να ταλαντώνεται, χωρίς όμως να καταρρέει.

FOLLOW US @EDAILYGR Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ξόδεψε όλα του τα λεφτά για να κάνει έξωση στην κόρη του αλλά...

Πριν 9 ώρες

Δεν του έκανε το χατίρι η δικαιοσύνη

Να γιατί φοράμε τη βέρα στο δεξί

Πριν 9 ώρες

Εσείς γνωρίζατε τον λόγο;

Σαν σήμερα: Η ημέρα που άλλαξε την ιστορία της μουσικής

Πριν 9 ώρες

Στις 13 Ιουλίου του 1985, η μουσική ένωσε τους ανθρώπους για πάντα

Η πόλη του FBI που κατοικούν μόνο πράκτορες και ηθοποιοί

Πριν 9 ώρες

Το Hogan's Alley είναι μια ψεύτική πόλη με ψεύτικο ποσοστό εγκληματικότητας

4+1 μυστήρια στους διασημότερους πίνακες του Da Vinci

Χτες

Τι άλλα μυστικά έκρυψε στα έργα του ο μεγάλος καλλιτέχνης;

Πέντε περιπτώσεις αστυνομικής βίας που σόκαραν, αλλά έμειναν ατιμώρητες

Χτες

Παρά τα ντοκουμέντα, κανείς τους δεν τιμωρήθηκε με την αυστηρότητα που έπρεπε

Πολιτικές διαφημίσεις που άφησαν ιστορία

Χτες

Σε Ελλάδα και εξωτερικό

Ray Charles: Η ταραχώδης ζωή του πατέρα της soul

Προχτές

Η ζωή του δεν ήταν ρόδινη αλλά κατάφερε να φτάσει στην κορυφή

Αυτά είναι τα 5 μυστικά για να επιλέξεις το καλό καρπούζι

Προχτές

Από αυτά φαίνεται το νόστιμο και γλυκό καρπούζι

×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.