Style, Ομορφιά, Σχέσεις, Celebs

Βρετανοί επιστήμονες μπορεί να βρήκαν θεραπεία για όλους τους καρκίνους

Η τυχαια ανακάλυψη που θα αλλάξει τα πάντα γύρω από τον καρκίνο

Δημοσίευση 21/1/2020 | 10:19

Ένα νέο είδος ανοσοποιητικού κυττάρου που εξοντώνει σχεδόν όλα τα καρκινικά κύτταρα, ανακαλύφθηκε τυχαία από Βρετανούς επιστήμονες, οι οποίοι -αν και είναι ακόμη νωρίς- αισιοδοξούν ότι ίσως στο μέλλον η ανακάλυψη τους αποδειχθεί ιστορική για τη θεραπεία του καρκίνου. Αλλά αυτό θα πρέπει να επιβεβαιωθεί μετά από κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, με επικεφαλής τον καθηγητή 'Αντριου Σιούελ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ανοσολογίας "Nature Immunology", ανέλυαν δείγματα από μια τράπεζα αίματος της Ουαλίας, αναζητώντας ανοσοποιητικά κύτταρα που μπορούν να καταπολεμήσουν τα βακτήρια, όταν βρήκαν ένα νέο τύπο Τ-κυττάρου με σημαντικές αντικαρκινικές ικανότητες.

Το εν λόγω κύτταρο διαθέτει ένα άγνωστο έως τώρα είδος υποδοχέα (TCR), που του επιτρέπει να αναγνωρίζει και να στρέφεται εναντίον των καρκινικών κυττάρων αποκλειστικά, αγνοώντας τα υγιή κύτταρα, μέσω ενός μηχανισμού που δεν είναι ακόμη σαφής στους επιστήμονες. Οι εργαστηριακές μελέτες που ακολούθησαν, έδειξαν ότι αυτά τα ανοσοκύτταρα καταστρέφουν τους καρκίνους του δέρματος, του αίματος, του εντέρου, του μαστού, των οστών, του προστάτη, των ωοθηκών, των νεφρών και του τραχήλου της μήτρας.

Ο δρ Σιούελ δήλωσε ότι είναι «άκρως ασυνήθιστο» να βρίσκεται ένα κύτταρο με τόσες αντικαρκινικές δυνατότητες, πράγμα που δίνει ελπίδες ακόμη και για μια καθολική θεραπεία του καρκίνου στο μέλλον, σύμφωνα με το BBC και τις βρετανικές «Ιντιπέντεντ» και «Τέλεγκραφ».

«Ήταν μια τυχαία ανακάλυψη, κανείς δεν ήξερε ότι αυτό το κύτταρο υπήρχε. Η ανακάλυψη μας εγείρει την προοπτική μιας καθολικής θεραπείας για τον καρκίνο, ένα μοναδικό Τ-κύτταρο που θα είναι ικανό να καταστρέφει πολλούς διαφορετικούς τύπους καρκίνου στον πληθυσμό. Έως τώρα κανείς δεν πίστευε ότι κάτι τέτοιο θα ήταν δυνατό», τόνισε ο Βρετανός ανοσολόγος.

Δεν απέκλεισε την πιθανότητα να υπάρχουν άνθρωποι που, χάρη σε αυτό ακριβώς το είδος ανοσοκυττάρου, έχουν ήδη τέλεια ανοσία απέναντι σε οποιονδήποτε καρκίνο. «Το κύτταρο αυτό μπορεί να είναι πολύ σπάνιο ή μπορεί να το έχουν πολλοί άνθρωποι, αλλά για κάποιο λόγο να μην είναι ενεργοποιημένο. Απλώς δεν γνωρίζουμε ακόμη», ανέφερε.

Έως σήμερα υπάρχουν ορισμένες νέου τύπου αντικαρκινικές ανοσοθεραπείες, όπως οι CAR-T και TCR-T, αλλά έχουν σχετική αποτελεσματικότητα μόνο σε λίγα είδη καρκίνου, ιδίως στη λευχαιμία, ενώ δεν έχουν ιδιαίτερα οφέλη για τους συμπαγείς όγκους, που είναι και συχνότεροι. Επίσης είναι αρκετά εξατομικευμένες θεραπείες, πράγμα που αποτελεί πλεονέκτημα όσον αφορά την καταλληλότητα τους για συγκεκριμένα άτομα, αλλά και μειονέκτημα όσον αφορά το εύρος των ασθενών που μπορούν να επωφεληθούν.

Το νέο κύτταρο προσκολλάται σε ένα μόριο (MR1) των καρκινικών κυττάρων, που είναι κοινό στους ανθρώπους. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο μια μελλοντική θεραπεία μπορεί να «δουλεύει» για τους περισσότερους καρκίνους, αλλά και για όλους σχεδόν τους ανθρώπους.

Τα πρώτα πειράματα σε ποντίκια, όπου εισήχθησαν τα νέα Τ-κύτταρα, άφησαν «ενθαρρυντικά» αποτελέσματα εξάλειψης των καρκινικών όγκων. Ο Σιούελ δήλωσε ότι η πρόοδος αναμένεται να είναι γρήγορη, όσον αφορά τη δοκιμή και ανάπτυξη μιας πιθανής νέας θεραπείας. Οι πρώτες δοκιμές σε καρκινοπαθείς τελικού σταδίου αναμένεται να ξεκινήσουν φέτος τον Νοέμβριο, εφόσον οι επόμενες εργαστηριακές δοκιμές δείξουν ότι η θεραπεία είναι ασφαλής.

Βέροια: Νεκρό κοριτσάκι 2 χρονών

Πριν 8 ώρες

Σε κατάσταση σοκ η μητέρα

All Star Game 2020: Team Giannis ‑ Team LeBron 155‑157

Ματσάρα που έγραψε ιστορία

Κορωνοϊός: Αναζητούν τον «ασθενή μηδέν» στο Ινστιτούτο Ιολογίας της Ουχάν

Πριν 8 ώρες

Το Ινστιτούτο Ιολογίας της Ουχάν διέψευσε τις φήμες, που υποστηρίζουν πως ο θανατηφόρος ιός ξεκίνησε από επιστήμονα

Βρούτσης: Αυτές είναι οι 19 «θετικές αλλαγές» στο ασφαλιστικό σύστημα

Πριν 8 ώρες

Ποιοι θα είναι οι ευνοημένοι του νέου ασφαλιστικού που κατατίθεται αύριο στη βουλή

Πτήση‑«θρίλερ» Αθήνα‑Βρυξέλλες

Είδαν το «Χάρο με τα μάτια τους» οι επιβάτες

Βοιωτία: Συνελήφθη άνδρας που πυροβόλησε σκυλίτσα

Η σκυλίτσα, η οποία ήταν απίστευτα φιλική, μεταφέρθηκε με το περιπολικό στον κτηνίατρο

Βρέφος πέθανε στο Παίδων ‑ Σeξουαλική κακοποίηση διαπίστωσε ο ιατροδικαστής

Το 11 μηνών κοριτσάκι διακομίσθηκε στο Παίδων Αγλαϊα Κυριακού, όπου εξέπνευσε

Συντάξεις Μαρτίου: Οι ημερομηνίες πληρωμής για όλα τα Ταμεία

Στις 25 Φεβρουαρίου, ημέρα Τρίτη, θα αρχίσουν να καταβάλλονται οι συντάξεις του Μαρτίου 2020

Κορωνοϊός: Δύο Έλληνες στο κρουαζιερόπλοιο Diamond Princess

Θα επαναπατρισθούν λέει ο Κικίλιας

Caroline Flack: Νεκρή στο σπίτι της στο Λονδίνο βρέθηκε η γνωστή παρουσιάστρια

Eίχε αφήσει τη θέση της ως παρουσιάστρια του σόου Love Island.

Πως θα βρείτε το MEGA στην τηλεόρασή σας ‑ Όλες οι συχνότητες