Πτώση ρεκόρ στον τζίρο των καταστημάτων τις γιορτές!
Μεγάλοι χαμένοι η ένδυση και η υπόδυση

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ
Δημοσίευση 8/1/2013 | 00:00
Σε ανακοίνωσή της η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) μιλά για τη μεγάλη πτώση της κατανάλωσης.
Όπως αναφέρει: «Οι πρόεδροι των εμπορικών συλλόγων στη συντριπτική τους πλειονότητα (57 στους 58) δήλωσαν ότι σημειώθηκε πτώση των πωλήσεων στα εμπορικά καταστήματα της περιοχής τους, συγκριτικά με την περσινή εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων».
Η πτώση υπολογίστηκε γύρω στο 21-30%, πτώση δηλαδή στην ήδη χαμηλή αγοραστική κίνηση, μιας και πέρυσι η ζήτηση είχε αγγίξει ιστορικά χαμηλά ρεκόρ.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, το τελευταίο χριστουγεννιάτικο δώρο αφιέρωσαν σε αγορές και δώρα οι περισσότεροι καταναλωτές την περίοδο πριν τα Χριστούγεννα, αφού οι 7 στους 10 εκπρόσωποι των συλλόγων αναφέρουν ως καλύτερη, από άποψη αγοραστικής κίνησης, την περίοδο πριν τις 25/12.
Όσο για τις Κυριακές που τα καταστήματα έμειναν ανοιχτά, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες εμπορικών επιχειρήσεων τόνισαν ότι, ενώ υπήρχε αρκετός κόσμος στο δρόμο, οι περισσότεροι δεν αγόραζαν, απλά έκαναν βόλτες.
Πάντως τόνισαν πως πλέον οι καταναλωτές επιλέγουν τα πιο οικονομικά προϊόντα από κάθε είδος.
Μεγάλος χαμένος των Χριστουγέννων είναι τα ρούχα και τα παπούτσια, αφού η συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών συλλόγων, οι 50 στους 58, δήλωσαν ότι διαπιστώθηκε μείωση της ζήτησης σε ενδύματα και υποδήματα.
Οι καταναλωτές προτίμησαν τα μικροδωράκια, συμβολικού περισσότερο χαρακτήρα, με δυναμική είσοδο των ηλεκτρονικών μικροδώρων. Ωστόσο, αυτή η στροφή δεν απέτρεψε τη μείωση στη ζήτηση βιβλίων και ειδών δώρου, σύμφωνα με τους 7 στους 10 εμπορικούς συλλόγους.
Περίπου 3 στους 10 εκπροσώπους των εμπορικών συλλόγων θεωρούν πως στα τρόφιμα και τα παιχνίδια η ζήτηση αυξήθηκε συγκριτικά με πέρυσι, ενώ άλλοι τόσοι περίπου βρίσκουν ότι η ζήτηση σε τρόφιμα και παιδικά είδη και παιχνίδια παρέμεινε σταθερή.
Οι εκτιμήσεις για το μέλλον της αγοραστικής κίνησης των εορταστικών περιόδων είναι δυσοίωνες.