Μπάχαλο στην αγορά με το μέτρο «Δεν πληρώνω χωρίς απόδειξη»
Πολλές επιχειρήσεις δεν γνώριζαν καν τι είναι

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ
Δημοσίευση 15/1/2013 | 00:00
To μέτρο το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να μην πληρώνουν το κόστος των προϊόντων ή των υπηρεσιών αν δεν πάρουν απόδειξη, όπως φαίνεται δεν έγινε ακόμη γνωστό στην αγορά, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί αναστάτωση μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων.
Από το Σάββατο που άρχισε να ισχύει, ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων -κυρίως του κλάδου της εστίασης και αναψυχής- δεν ήταν προετοιμασμένες.
Παρά το γεγονός πως οι επιχειρήσεις ήταν υποχρεωμένες να αναρτήσουν σε εμφανές σημείο του καταστήματος πινακίδα στα ελληνικά και αγγλικά που θα αναγράφει: "Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει αν δεν λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο", όπως φαίνεται δεν το έκαναν.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας "Τα Νέα" μάλιστα, πολλοί δήλωσαν πως δεν γνώριζαν καν αυτό το μέτρο!
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, ενημέρωσε τις ομοσπονδίες και τους εμπορικούς συλλόγους, παρόλο που διατηρεί πολλές επιφυλάξεις.
Όπως αναφέρει, τα οργανωμένα καταστήματα είναι στην πλειοψηφία τους νομότυπα και εκδίδουν απόδειξη λιανικής και πως αν ο πελάτης ζητήσει απόδειξη και δεν τη λάβει, τότε πρέπει να καταγγείλει το περιστατικό στις Αρχές και να αφήσει τα προϊόντα και να φύγει.
Η ΕΣΕΕ προτείνει στα μέλη της την τοποθέτηση ανάλογης προειδοποίησης-ταμπέλας στα μέλη της.