Ο Έλληνας μάστορας που επισκευάζει Porsche!
Ο Τάσος Χαραλαμπίδης είναι ο ειδικός!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ
Δημοσίευση 22/1/2013 | 00:00
O Tάσος Χαραλαμπίδης αγάπησε τις Porsche από μικρός και έγινε διάσημος στη Γερμανία για την αναπαλαίωση ιστορικών και κορυφαίων μοντέλων της μάρκας, όπως η 911.
Ο Τ. Χαραλαμπίδης σπούδασε μηχανικός αυτοκινήτων στο Ντίσελντορφ και στο Βερολίνο και ειδικεύτηκε στις αναπαλαιώσεις αυτοκινήτων. Στα 16 του, όταν ήταν ακόμα μαθητής στο Τεχνικό Λύκειο, έκανε πρακτική στην αντιπροσωπεία της Porsche στο Ντίσελντορφ. Εκεί έπιασε και την πρώτη του δουλειά σε αντίστοιχο τμήμα.
Μετά από πολλά χρόνια εργασίας αποφάσισε να ανοίξει το δικό του συνεργείο αναπαλαίωσης Porsche το 1995.
«Χωρίς τρέλα δεν μπορείς να ασχοληθείς με το αντικείμενο. Όταν αισθάνθηκα δυνατός να κάνω αυτή τη δουλειά μόνος μου, άνοιξα το 1995 ένα μικρό εργαστήριο στο Μέτμαν, κοντά στο Λεβερκούζεν. Είχα τόλμη, βασιζόμουν πολύ στον εαυτό μου και με την πείρα που είχα αποκτήσει, είπα: Τάσο, προχώρα», εξιστορεί ο 49χρονος πλέον ομογενής.
Γρήγορα έγινε γνωστός και μάλιστα εξειδικεύτηκε στο μοντέλο 911 - κάθε αναπαλαιωμένο μοντέλο πλέον φτάνει στα 150.000 ευρώ!
«Τα χρόνια εκείνα η Porsche ήταν ακόμη μια μικρή μάρκα μπροστά στην BMW, τη Mercedes και τη Ford. Οι γνώμες ήταν αντικρουόμενες. Το 1965 βγήκαν τρεις σειρές μοντέλο 911, με 700, 650 και 800 κομμάτια αντίστοιχα. Το περίπου 80% της παραγωγής έφευγε στην Αμερική και η υπόλοιπη σε χώρες της Ευρώπης. Όταν σιγουρεύτηκε ότι οι πελάτες της αναζητούν κάτι πιο νέο, αυτό έδωσε ώθηση στην παραγωγή και οι παραγγελίες άρχισαν να πέφτουν βροχή.
Μάλιστα το 1966 οι παραγγελίες ήταν τόσες πολλές, που δεν μπορούσαν να πάρουν άλλες», εξηγεί και συνεχίζει με τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου:
«Ως το 1966, το μοντέλο 911 είχε δύναμη 130 ίππων και 2.000 κυβικά, φοβερό για την εποχή εκείνη, με τελική ταχύτητα 210-220 χιλιόμετρα την ώρα. Σπουδαίο μοντέλο. Το φθινόπωρο του 1966 κυκλοφόρησε το S 911, το σπορ μοντέλο με 160 ίππους και 2.000 κυβικά. Αυτό ήταν και το "τοπ μόντελ" της εταιρείας, που τότε κόστιζε 25.000 μάρκα. Πολλά λεφτά. Πούλησε τρελά, είχε γίνει ανάρπαστο έως το 1973, όταν σταμάτησε η παραγωγή του. Η 911, RS 2,7 liter, 210 ίππους, μοντέλο του 1973, είναι η καλύτερη, μέχρι σήμερα, που έχει κατασκευάσει η εταιρεία (1.580 κομμάτια από το 1972 έως και το 1973). Ένα από αυτά έχω αναπαλαιώσει και πουλήθηκε στην Αμερική».
Ο Τ. Χαραλαμπίδης αναφέρει πως η αναπαλαίωση της Porsche είναι σαν να παίζει κανείς σκάκι: αρχίζει η παρτίδα και πρέπει να ξέρει κανείς πώς θα τελειώσει. Το αμάξωμα αντικαθίσταται πλήρως και δεν υπάρχουν ανταλλακτικά. «Η ευθύνη είναι μεγάλη, ενώ θέλει καλή γνώση μηχανολογίας», λέει.