E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Ελληνικών συμφερόντων το 21% του παγκόσμιου και το 53% του ευρωπαϊκού στόλου

Τι αναφέρει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών

Ελληνικών συμφερόντων το 21% του παγκόσμιου και το 53% του ευρωπαϊκού στόλου
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 6/8/2019 | 21:13

Την ισχυρή θέση που διατηρεί παγκοσμίως η ναυτιλία ελληνικών συμφερόντων, τον σημαντικό της ρόλο στις διεθνείς εξελίξεις, την αναβάθμιση του ναυτικού επαγγέλματος αλλά και της εικόνας του προς την κοινωνία καθώς και την ανάγκη οι συνδικαλιστές να προσαρμοστούν στα διεθνή δεδομένα ώστε η ελληνόκτητη ναυτιλία να γίνει πιο ανταγωνιστική επισημαίνει στο μήνυμα του ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης στο μήνυμά του με αφορμή την ετήσια έκθεση της ΕΕΕ για τα ναυτιλιακά δρώμενα παγκοσμίως.

Πιο συγκεκριμένα επισημαίνει:

1. Το προηγούμενο δωδεκάμηνο, οι προκλήσεις για τη ναυτιλία ήταν συνεχείς και πολυδιάστατες: γεωπολιτικές με εμπορικούς πολέμους μεταξύ σημαντικών κρατών και αυξητικές τάσεις προστατευτισμού, περιορισμένες χρηματοδοτικές πηγές για δανεισμό και κυρίως, μεγάλες πολιτικές πιέσεις για την περιβαλλοντική απόδοση των πλοίων, δυσανάλογες στην πράξη με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κλάδου.

Προκειμένου να ανταποκριθεί αποτελεσματικά, η ναυτιλία χρειάζεται ένα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο με ισότιμους όρους διεθνώς όσον αφορά στον εμπορικό ανταγωνισμό αλλά και τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Επομένως, στόχος πρέπει να είναι η επίτευξη καλύτερης νομοθεσίας, “better regulation” και αυτό ανάγεται σε πρωταρχική και μέγιστη πρόκληση για τους υπεύθυνους χάραξης της ναυτιλιακής πολιτικής.

Υπό τις ανωτέρω συνθήκες, η ελληνική ναυτιλία παρέμεινε για τους εμπορικούς της εταίρους, σε κρατικό αλλά και ιδιωτικό επίπεδο, αξιόπιστος στρατηγικός πάροχος ποιοτικών θαλάσσιων μεταφορικών υπηρεσιών, αντιπροσωπεύοντας το 53% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σχεδόν 21% του παγκόσμιου στόλου σε dwt.

2. Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) παρέμεινε στο προσκήνιο των εξελίξεων, πρωτοστατώντας σε αυτές τις εξελίξεις, με γνώμονα πάντα τη μακρά και βαθειά τεχνογνωσία και το συμφέρον των πολλών και υπηρετώντας τον θεσμικό της ρόλο. Ειδικότερα, ήταν μεταξύ των πρώτων που ανέδειξαν τις προκλήσεις του παγκόσμιου 0,5% ορίου θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα για το 2020 καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της bulk / tramp ναυτιλίας στο πλαίσιο των συζητήσεων για τη μείωση των ατμοσφαιρικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία και θα συνεχίσει να συμβάλλει ενεργά στο σημαντικό έργο που επιτελείται στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (United Nations International Maritime Organization – UN IMO) και σε άλλα fora.

Ειδικότερα, στο θέμα των νέων καυσίμων, αν και το 2020 βρίσκεται πολύ κοντά, η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία και το διεθνές εμπόριο εισέρχονται σε μια νέα εποχή χωρίς να υπάρχει ακόμη καμία εγγύηση ότι ασφαλή συμμορφούμενα καύσιμα θα υπάρχουν διαθέσιμα στις πραγματικά αναγκαίες ποσότητες παγκοσμίως. Είναι ενθαρρυντικό τουλάχιστον ότι εμπορικά συμφέροντα δεν υπερίσχυσαν των επειγουσών και πραγματικών ανησυχιών για τα ζητήματα ασφάλειας και ευθύνης που σχετίζονται με τα ναυτιλιακά καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών αναγνώρισε τελικά πλήρως, ότι την ευθύνη για την παροχή ασφαλών συμμορφούμενων καυσίμων την έχει η αλυσίδα εφοδιασμού καυσίμων.

3. Σε εθνικό επίπεδο, η ελληνόκτητη ναυτιλία αυταπόδεικτα έχει αναγορευθεί σε εθνικό κεφάλαιο υπερκομματικού χαρακτήρα για τη χώρα μας και παραμένει κοινός στόχος Πολιτείας και εφοπλισμού να διατηρηθούν οι στενοί δεσμοί της με τον τόπο. Η προϋπόθεση είναι μία: πρέπει να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική και άρα βιώσιμη. Επιπλέον, η Πολιτεία δύναται να εκμεταλλευτεί τη δυναμική της ποντοπόρου ναυτιλίας και του ευρύτερου ναυτιλιακού πλέγματος καθώς και τις οικονομικές και πολιτικές συγκυρίες στην Ευρώπη για να δημιουργήσει μία ευρύτερη, αναπτυξιακή πλατφόρμα, επιχειρηματικά ελκυστική, η οποία θα ισχυροποιήσει σημαντικά τη θέση της Ελλάδας ως διεθνούς ναυτιλιακού κόμβου, με δυνατές προοπτικές ενίσχυσης της προστιθέμενης αξίας για την οικονομία.

4. Επιπρόσθετα, προτεραιότητα της ΕΕΕ παραμένει και η αναζωπύρωση της ναυτοσύνης του λαού μας, προκειμένου να μη χάσουμε ως έθνος τη ναυτική μας ικανότητα και τεχνογνωσία.

Απαραίτητη προϋπόθεση για αυτό είναι η αναβάθμιση της εικόνας του ναυτικού επαγγέλματος στην κοινωνία, η βελτίωση του συστήματος της ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και η προσέλκυση ικανών και κατάλληλα εκπαιδευμένων νέων στελεχών στα πλοία και στις εταιρείες. Για την επίτευξη των στόχων η ΕΕΕ έχει ένα ολιστικό πρόγραμμα δράσης, βασισμένο σε ρεαλιστικές προτάσεις, το οποίο είναι στη διάθεση της Πολιτείας.

Στο πλαίσιο αυτό, καλείται και η ελληνική ναυτεργασία και οι εκπρόσωποί της να λάβουν υπόψη τους τον παγκοσμιοποιημένο χαρακτήρα της διεθνούς ναυτιλίας και των αρχών της ανταγωνιστικότητας που ισχύουν και για τη ναυτεργασία διεθνώς, ώστε να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να δοθεί στους νέους της πατρίδας μας η επαγγελματική διέξοδος του ναυτικού επαγγέλματος.

5. Τέλος, ειδική αναφορά οφείλεται στην Εταιρεία Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού «ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ», η οποία γεννήθηκε και ανδρώθηκε μέσα από τα σπλάχνα της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας, που νιώθει σήμερα ιδιαίτερα περήφανη για το πολυδιάστατο συλλογικό έργο προσφοράς αυτής. Το προηγούμενο έτος, η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ κλήθηκε να σταθεί αρωγός στις έκτακτες περιστάσεις από τις φονικές και καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού 2018 μέσω συγκέντρωσης κεφαλαίου ειδικού σκοπού για την υλοποίηση σειράς στοχευόμενων ενεργειών.

6.Οι ευκαιρίες που ανοίγονται για την Ελλάδα από την ελληνική εμπορική ναυτιλία είναι ποικίλες και επιβάλλεται να τις εκμεταλλευτεί, αξιοποιώντας αποφασιστικά και σε όλα τα επίπεδα την καίρια γεωπολιτική της θέση και τη μεγάλη σύγχρονη ναυτιλιακή δύναμη που διαθέτει, αναπόσπαστο στοιχείο της εθνικής της ταυτότητας και διακριτικό γνώρισμα του λαού της».

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Economist: Ο Πούτιν «δοκιμάζει» το ΝΑΤΟ με υβριδικό πόλεμο – Οι τρεις στόχοι του

Σήμερα

Παραπληροφόρηση, drones και σαμποτάζ στην Ευρώπη - Η σταθερή τακτική του Κρεμλίνου να δοκιμάζει τα όρια της Δύσης και να αξιοποιεί την «γκρίζα ζώνη» μεταξύ ειρήνης και πολέμου

Αγρια συμπλοκή μαθητών με σκουπόξυλα στο Περιστέρι ‑ Τραυματίστηκαν τρεις καθηγητές

Σήμερα

Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει συλλήψεις ή προσαγωγές, ενώ η έρευνα της ΕΛ.ΑΣ. για το περιστατικό βρίσκεται σε εξέλιξη

Ηράκλειο: Βρετανίδα τα έτσουξε στο αεροπλάνο και προκάλεσε αναγκαστική προσγείωση

Σήμερα

Μια γυναίκα σε έξαλλη κατάσταση, χτύπησε αεροσυνοδό, άρχισε να βρίζει όλο τον κόσμο και τελικά συνελήφθη στο «Νίκος Καζαντζάκης»

Πετρέλαιο θέρμανσης: Πότε ξεκινά η διάθεσή του ‑ Πού θα φτάσει η τιμή

Σήμερα

Κατά την τελευταία διετία, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

Ο Κώστας Μπάρκας κατήγγειλε τη Ραλλία Χρηστίδου για απειλή ξυλοδαρμού

Σήμερα

Έντονο επεισόδιο σημειώθηκε στη Βουλή ανάμεσα στη Ραλλία Χρηστίδου και τον Κώστα Μπάρκα

Ήταν η καλύτερή μου φίλη: Σπαράζει η μητέρα της 17χρονης Ελληνίδας που δολοφονήθηκε στο Νιού Τζέρσεϊ

Σήμερα

«Ξυπνάω κάθε πρωί και εύχομαι να είναι ένας εφιάλτης» δήλωσε μετά την κηδεία της κόρης της

Ο Στέφανος Ντούσκος ξανά στο βάθρο: Κέρδισε το ασημένιο μετάλλιο στο σπριντ 500μ. στην Σαγκάη

Σήμερα

Ο «χρυσός» πρωταθλητής κατέλαβε τη δεύτερη θέση, πίσω από τον Λευκορώσο Ζάλατι

Οι ερευνητές είναι πιο κοντά από ποτέ στην επίλυση του μυστηρίου της Αμέλια Έρχαρτ

Σήμερα

Αεροφωτογραφίες μπορεί να αποτελέσουν το «κλειδί»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

par: 1
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.