Νέα στροφή των Ελλήνων καταναλωτών
Κερδίζουν έδαφος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ
Δημοσίευση 20/2/2013 | 00:00
Για να κάνουν οικονομία, όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε φθηνότερες μάρκες και σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label). Πλέον μάλιστα, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα, αλλάζουν μάρκα ή επωνυμία με μεγαλύτερη ευκολία.
Σύμφωνα με μεγάλη πανελλαδική έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), εξετάζοντας 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, το 63% των καταναλωτών αγόρασε το 2012 περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με παλιά.
7 στους 10 καταναλωτές αγόρασαν περισσότερα φθηνά προϊόντα απ' ότι στο παρελθόν. Το 2012 100% των καταναλωτών αγόρασε έστω και 1 προϊόν ιδιωτικής ετικέτας.
Πάντως όπως δείχνουν και οι έρευνες, τα ελληνικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι κατά μέσο όρο φθηνότερα κατά 45% από τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα, ενώ τα πιο οικονομικά προϊόντα είναι αυτά της προσωπικής υγιεινής και οικιακής καθαριότητας, φτάνοντας στο 50%.
Το 69% δηλώνει πως τα σούπερ μάρκετ προσφέρουν πλέον περισσότερες επιλογές μη επώνυμων προϊόντων σε χαμηλές τιμές σε σχέση με το παρελθόν.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει το ΙΕΛΚΑ, το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά είναι αρκετά μικρό και έφτασε το 2012 το 16% σε αξία των συνολικών αγορών, όταν σύμφωνα με στοιχεία της SymphonyIRI ο ευρωπαϊκός μέσος όρος φτάνει το 37% το 2012.