Τι αλλάζει με τους νέους σταθμούς Μετρό σε Περιστέρι και Ανθούπολη
Επεκτείνεται το δίκτυο
Δημοσίευση 6/4/2013 | 00:00
Mε καθυστέρηση δύο ετών παραδόθηκαν την Παρασκευή οι επεκτάσεις του μετρό προς Περιστέρι και Ανθούπολη, σηματοδοτώντας τη λειτουργία των επεκτάσεων του μετρό νέας γενιάς. Mε τους νέους σταθμούς ο δήμος Περιστερίου, που είναι ο μεγαλύτερος δήμος της Αθήνας, θα διαθέτει συνολικά τρεις σταθμούς (¶γιος Αντώνιος, Περιστέρι, Ανθούπολη) που θα εξυπηρετούν 75.000 επιβάτες. Υπολογίζεται ότι οι κάτοικοι του δήμου θα μπορούν να φτάνουν με τους συρμούς του μετρό σε μισή ώρα στο Ελληνικό και σε δέκα λεπτά στο Σύνταγμα, όταν με το αυτοκίνητο χρειάζονταν 45 λεπτά.
Οι σταθμοί της Αθήνας θα αρχίσουν να κόβουν κορδέλες διαδοχικά. Θα ακολουθήσουν τον Ιούλιο οι σταθμοί των νοτίων προαστίων (Ηλιούπολη, ¶λιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό) και ο μεγάλος κύκλος προβλέπεται να κλείσει τον προσεχή Σεπτέμβριο, με την παράδοση του σταθμού στο Χαϊδάρι. Πρόκειται για έργα που δημιουργούν μεγάλη ανακούφιση στο λεκανοπέδιο Αττικής, καθώς προβλέπεται ότι θα εξυπηρετούν 185.000 νέους επιβάτες και που θα συνεχιστούν με τις επεκτάσεις προς Πειραιά που ήδη έχουν μπει σε τροχιά ανάπτυξης.
Η παράδοση των σταθμών είχε βραχυκλώσει εξαιτίας της τεχνολογικής εξάρτησης του μετρό από την Siemens. Tα συστήματα σηματοδότησης του μετρό ήταν της γερμανικής εταιρείας, που μετά το σκάνδαλο με τις μίζες πάγωσε τις εργολαβίες. Τα θέμα λύθηκε επί θητείας στο υπουργείο Υποδομών του κ. Μάκη Βορίδη και αυτός ήταν και ο λόγος που στα σημερινά εγκαίνια των σταθμών που πραγματοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης παραβρέθηκε και ο βουλευτής της ΝΔ. «Τα έργα του ΤΡΑΜ, η επέκταση στον Πειραιά, ξεκινάνε. Σιδηροδρομικά έργα ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ μπαίνουν στις ράγες αυτόν και τον επόμενο μήνα. Και οι αυτοκινητόδρομοι, ένα έργο που είχε κολλήσει για δύο χρόνια, ξεκολλάνε», είπε ο κ. Χατζηδάκης.
Επόμενο μεγάλο στοίχημα για τον υπουργό είναι το μετρό της συμπρωτεύουσας, το οποίο αντιμετωπίζει τεράστιες δυσκολίες λόγω οικονομικών προβλημάτων του αναδόχου αλλά και των εκτεταμένων αρχαιολογικών ευρημάτων.
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ανάπτυξης για να λύσει τον γόρδιο δεσμό είναι σε νομοθετικό κυρίως επίπεδο και διεξάγονται αυτό το διάστημα σε δύο μέτωπα. Το πρώτο είναι να θεσπιστεί το θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την αποζημίωση του αναδόχου για καθυστερήσεις στο έργο, που έγιναν με ευθύνη του δημοσίου. Το δεύτερο είναι η διαδικασία που θα επιταχύνει το θέμα των απαλλοτριώσεων που απομένουν ώστε να ξεκινήσουν ανέφελα οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά. Στην κυβέρνηση πάντως καταλαβαίνουν ότι τα αν δεν ξεπεραστούν τα οικονομικά προβλήματα με την ΑΕΓΕΚ, όλες οι προσπάθειες πάνε στο βρόντο.