Euroferry Olympia: Εικόνες από τις άθλιες καμπίνες ‑ Γι` αυτό κοιμούνταν στο γκαράζ
Τις εικόνες έφερε στη δημοσιότητα το MEGA
Από το NEWSROOM
Δημοσίευση 19/2/2022 | 20:35
Αγωνία επικρατεί για την τύχη των 12 αγνοούμενων στο πλοίο «Euroferry Olympia», το οποίο μέχρι και το βράδυ του Σαββάτου (19/2) βρίσκονταν στις φλόγες κι ενώ είχαν περάσει σχεδόν 40 ώρες από την έναρξη της πυρκαγιάς.
Πολλοί από τους αγνοούμενους είναι οδηγοί φορτηγών, οι οποίοι προτίμησαν, παρά το γεγονός ότι απαγορεύεται, να μείνουν μέσα στο φορτηγά τους και να μην χρησιμοποιήσουν μια από τις καμπίνες του πλοίου.
Ο λόγος, όπως ισχυρίζονται οι ίδιοι, είναι πως οι συνθήκες στις εν λόγω καμπίνες είναι άθλιες, αυτός είναι και ο λόγος που αναγκάζονται να κοιμούνται στα γκαράζ. Μάλιστα, στις φωτογραφίες που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το MEGA, από το εσωτερικό καμπίνας του πλοίου, φαίνονται οι συνθήκες που επικρατούν.
Όπως φαίνεται στις εικόνες, οι κοριοί έχουν φωλιάσει κάτω από τα σεντόνια και τα στρώματα των κρεβατιών, με τους οδηγούς να δείχνουν στην κάμερα τα τσιμπήματα στο σώμα τους. Οι συνθήκες είναι άθλιες, με τους οδηγούν να καταγγέλλουν ότι αναγκάζονται να κοιμούνται μέσα στα φορτηγά τους στα γκαράζ των πλοίων για λόγους υγείας.
Καταγγελίες για το πλοίο
Καταγγελίες από τον Ιούνιο του 2017 είχε διατυπώσει το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας για τις συνθήκες στο πλοίο «Euroferry Olympia» όπως και για το πλοίο «Euroferry Egnazia» της εταιρείας Grimaldi.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», σε σχετική επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές Πάτρας και Ηγουμενίτσας, οι επαγγελματίες οδηγοί τόνιζαν ότι η επικρατούσα κατάσταση θύμιζε «μνήμες “Norman Atlantic”».
«Η στοιβασία των φορτηγών δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωράει να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών)», ανέφεραν στην επιστολή τους. Σημείωναν δε, ότι οδηγοί «κοιμούνται όπου βρουν», ακόμη και στα οχήματά τους. Στην ίδια επιστολή ανέφεραν ότι οι καμπίνες δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός και ότι σε κάποια δρομολόγια δεν επαρκούσε ο αριθμός τους για τους επιβαίνοντες.
Αναλυτικά, ο Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας στην επιστολή του ανέφερε:
- Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)
- Οι χώροι καθαρισμού και υγιεινής των οδηγών (τουαλέτες, ντους) δεν λειτουργούν.
- Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, με συνέπεια οι οδηγοί να κοιμούνται όπου βρουν (σαλόνι κ.λπ.) ή για όσους επιτρέπεται η πρόσβαση (λόγω στοιβασίας) στις καμπίνες των φορτηγών - «(μνήμες "Norman Atlantic" κύριε υπουργέ)», επισημαίνουν.
- Πολλοί συνάδελφοι έχουν υποστεί τροφική δηλητηρίαση από το φαγητό του πλοίου.
- Οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για τους επιβαίνοντες με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
- Δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων, με συνέπεια η κατάσταση να είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια των ΦΔΧ.
- Η στοιβασία των ΦΔΧ δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών).