Ελαιόλαδο Κρήτης με γεύση και άρωμα λεμονιού
Κρητική εταιρεία εξάγει με τους τόνους λαδολέμονο στις αγορές του εξωτερικού

Δημοσίευση 7/9/2013 | 00:00
Το γνωστό λαδολέμονο, που είναι το δεξί χέρι της νοικοκυράς και το βάζεις από τη βραστή πατάτα, τα κρέατα, τα ψάρια και τις σαλάτες μέχρι και στο κέικ με ελαιόλαδο και άρωμα λεμονιού, μια οικογενειακή επιχείρηση τυποποίησης και εμπορίας ελαιολάδου με έδρα το Ηράκλειο το έβαλε σε μπουκάλι, και μάλιστα κεραμικό, και το στέλνει με τους τόνους στη Γερμανία τα τελευταία δύο χρόνια.
Το λεμόνι δεν είναι το μόνο που μπήκε σε μπουκάλι. Μπήκε και το θυμάρι, το δενδρολίβανο, η ρίγανη, το σκόρδο και η πάπρικα. Οι Γερμανοί προτιμούν ελαιόλαδο με άρωμα λεμονιού, οι νότιες χώρες ελαιόλαδο με ρίγανη, θυμάρι και δεντρολίβανο και οι βόρειες λατρεύουν το ελαιόλαδο που έχει σκόρδο και πάπρικα.
Τώρα το γιατί το λεμόνι και ο ελαιόκαρπος έγιναν ένα από τη στιγμή της άλεσης, το εξηγεί στο MadeΙnCreta ο 29χρονος Γιάννης Ανδρεαδάκης, που, αν και σπούδασε Οικονομικά, αποφάσισε να ακολουθήσει τα χνάρια του πατέρα του στην εταιρεία τυποποίησης και εμπορίας ελαιολάδου που ήδη είχε στήσει.
O κ. Γιάννης Ανδρεαδάκης
«Πριν έξι χρόνια πήγα σε μια διεθνή έκθεση ελαιολάδου. Παρατήρησα ένα λάδι από την Τοσκάνη που ήταν διαυγέστατο, αλλά δεν είχε γεύση ελαιόλαδου, αλλά λεμονιού. Οι Ιταλοί σε αυτά είναι πρωτοπόροι, άλλωστε, κι αυτό το ξέρουν όσοι ασχολούνται με το χώρο. Η ιδέα μου άρεσε και σκέφτηκα ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε και εμείς το ίδιο. Μερικά χρόνια μετά το επιχειρήσαμε, για να αυξήσουμε και τους κωδικούς μας στην Κρητίδα (Critida)».
Αν και οι πωλήσεις μας πήγαιναν καλά –συνολικά διακινούμε 240 τόνους έξτρα παρθένου ελαιόλαδου, εκ των οποίων οι 60 τόνοι είναι βιολογικό–, σκεφτήκαμε ότι για να σταθούμε στην αγορά και τον ανταγωνισμό έπρεπε να βγούμε με νέα προϊόντα, χωρίς να φύγουμε από το αντικείμενό μας, γι' αυτό και προχωρήσαμε και στην τυποποίηση αρωματικού λαδιού, με άρωμα Κρήτης κυρίως".
Πριν το προϊόν βγει στην αγορά έγινε ο πειραματισμός και δειγματίστηκαν μόνο δύο τόνοι ελαιόλαδου με λεμόνι. Η ανταπόκριση οδήγησε και στη μεγαλύτερη ποσότητα.
Μόνο στη Γερμανία, σε μια σεζόν έφυγαν 8 τόνοι έξτρα παρθένου και βιολογικού ελαιόλαδου με άρωμα λεμόνι, ενώ η συσκευασία από τα 250 ml στο απλό μπουκάλι έγινε 500 ml και το προϊόν τοποθετήθηκε σε κεραμικό μπουκάλι.
Εξαγωγές αρωματικού ελαιόλαδου γίνονται στον Καναδά, το Ντουμπάι, τη Βραζιλία, τη Σουηδία, τη Νορβηγία, τη Δανία, τη Ρωσία και τη Γερμανία. Κάθε χώρα επιλέγει το ελαιόλαδο που θέλει, με βάση τις δικές της διατροφικές συνήθειες.
Τα αποτελέσματα των πωλήσεων τους έχουν ενθαρρύνει, καθώς κάθε χρόνο είναι και λίγο καλύτερα, ενώ ο κ. Ανδρεαδάκης δεν κρύβει ότι ούτε ο ίδιος δεν περίμενε να πάει τόσο καλά το Delicatessen, και με πρώτη αγορά αυτή της Γερμανίας, στο λαδολέμονο.
Η εταιρεία συνεργάζεται με δεκάδες παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους, από όλη την Κρήτη για να καλύψει τις αναγκαίες ποσότητες, συνεργασία υπάρχει και με παραγωγούς για το λεμόνι, ενώ και όλα τα αρωματικά είναι από το νησί.
«Όλα τα αρωματικά φυτά που χρησιμοποιούμε προέρχονται από την Κρήτη, είναι πιστοποιημένα και τα προμηθευόμαστε από την εταιρεία «Ίνατος». Σε όλα τα προϊόντα που έχουν βότανα, το ελαιόλαδο είναι σε ποσοστό 96% και τα βότανα σε ποσοστό 4%».
Όσον αφορά την οικονομική στρατηγική της εταιρείας, προτιμήθηκαν οι μεγάλες ποσότητες και οι λογικές τιμές, παρά το αντίστροφο.
«Εμείς θέλαμε να βγούμε μαζικά προς τα έξω, να γίνουμε γνωστοί και να σταθούμε στον ανταγωνισμό», σημείωσε ο κ. Γιάννης Ανδρεαδάκης.
Πηγή: madeincreta.gr