Wall Street Journal: To σουβλάκι έδιωξε τη Lοuis Vuitton από την Κηφισιά
Αφιέρωμα στο ελληνικό σνακ

Δημοσίευση 15/11/2013 | 00:00
Σε άρθρο με τίτλο «Φαγητό της δυσφορίας: Όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα, οι Έλληνες παίρνουν σουβλάκι», η Wall Street Journal μιλά με έναν πρώην διαφημιστή που αποφάσισε να κάνει στροφή στην καριέρα του και να ανοίξει ένα σουβλατζίδικο.
Με αφορμή αυτό το παράδειγμα, η WSJ κάνει μια αναδρομή στην ιστορία που έχει το σουβλάκι, λέγοντας πως το σουβλάκι είναι για τους Αθηναίους ό,τι το hot dog για τους Νεοϋορκέζους.
«Ο Όμηρος αναφέρεται στο σουβλάκι στην Ιλιάδα και την Οδύσσεια. Όπως και ο Αριστοτέλης στα γραπτά του, υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα τα οποία επισημαίνουν πως τα σταντ με τα σουβλάκια μπορεί να υπήρχαν και να δούλευαν περίπου για 3.500 χρόνια»!
Και ενώ τα σουβλατζίδικα πληθαίνουν, κλείνουν οι διεθνείς αλυσίδες όπως τα McDonald's!
Υπάρχει ακόμη και ένα επιτραπέζιο για παιδιά, το Souvlaki Wars. Το σουβλάκι έχει και μια σελίδα στο Facebook, με περισσότερα από 15.000 likes, αλλά και μια ιστοσελίδα η οποία συνδέει τους πεινασμένους με τα σουβλατζίδικα, το Thelosouvlaki.gr
Αφενός είναι ένας καινούργιος καταναλωτικός πατριωτισμός, ο οποίος ήρθε λόγω της οικονομικής κρίσης, καθώς οι Έλληνες ανακαλύπτουν εκ νέου το αγαπημένο τους ελληνικό φαγητό. Aπό την άλλη, το σουβλάκι είναι πολύ φθηνό, κοστίζοντας γενικά 2 ευρώ ή λιγότερο.
Ωστόσο, οι έμποροι στην Κηφισιά αντιδρούν, λέγοντας πως αμαυρώνεται η λάμψη της γειτονιάς.
Πέρυσι, όταν η Louis Vuitton ανακοίνωσε πως κλείνει το κατάστημα της στην Κηφισιά, πολλοί καταστηματάρχες αλλά και τα τοπικά ΜΜΕ θεώρησαν υπεύθυνη την αύξηση των σουβλατζίδικων, αν και η εταιρεία το αρνήθηκε.