Σε ποιους σταθμούς διοδίων δεν αυξάνεται το αντίτιμο διέλευσης
Προσπάθεια για να καμφθούν οι ενστάσεις πολλών βουλευτών
Δημοσίευση 6/12/2013 | 00:00
Έτοιμη υπουργική απόφαση για να προχωρήσει άμεσα η κατασκευή του δρόμου Πάτρα–Πύργος, εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για τον Ε65 και σχέδιο που θα παρουσιάσει τις επόμενες ημέρες στην Ολομέλεια για την σύνδεση Καρπενήσι–ΠΑΘΕ επισήμανε ότι έχει ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε μια προσπάθεια να κάμψει τις ενστάσεις που εξέφρασαν αρκετοί βουλευτές, όλων των κομμάτων, που εκλέγονται στις συγκεκριμένες περιφέρειες.
Αναφορικά με τις αυξήσεις διοδίων μίλησε για «σπέκουλα και λαϊκισμό», εξηγώντας ότι οι αυξήσεις προβλέπονταν από τις αρχικές συμβάσεις του 2007 που είχαν ψηφίσει τα κόμματα.
Υποστήριξε δε, ότι με δική του πρωτοβουλία εντάχθηκε στις συμβάσεις διάταξη για την αναλογική χρέωση στους τακτικούς χρήστες.
Ειδικότερα, είπε: «Δεν υπάρχει καμία καινούρια πρόβλεψη για αύξηση διοδίων. Η μόνη προσθήκη είναι ότι ζήτησα να μπει υποχρεωτική διάταξη ώστε οι παραχωρησιούχοι να φέρουν σε 6 μήνες σχέδιο εγκεκριμένο από δανειστές για υβριδικά αναλογικά διόδια, γιατί θεωρώ άδικο στο σύστημα. Όπου δεν υπάρχουν αναλογικά διόδια θα προβλεφθούν και θα λειτουργήσουν εκπτώσεις της τάξης 50%». Προσέθεσε «Δεν έχουμε νέα διάταξη για διόδια, αλλά έχει κυριαρχήσει η εντύπωση για αύξηση 60%. Να διαβεβαιώσω ότι:
- Δεν αυξάνονται τα διόδια στον αυτοκινητόδρομο ΜΟΡΕΑ
- Δεν θα γίνει αύξηση Μαλιθακός–Κλειδί
- Δεν υπάρχουν αυξήσεις σε Καμμένα Βούρλα έως Ράχες
- Στον Ε65 υπάρχουν διόδια στις Θερμοπύλες υπέρ αυτού του δρόμου
- Στο μόνο τμήμα που θα υπάρξει αύξηση είναι σε Αφίδνες έως Καμένα Βούρλα, γιατί προβλέπεται στη σύμβαση».
Επιπροσθέτως, είπε: «Για τους πολίτες της Ανατολικής Αττικής πρέπει να εφαρμόσουμε την αρχή ότι ο χρήστης θα πληρώνει ανάλογα με την χρήση που κάνει. Να έχουμε συγκεκριμένη απόφαση για όσους χρησιμοποιούν 5–10 χιλιόμετρα και να έχουμε εναλλακτικό δίκτυο. Αυτό κάνει το δίκαιο κράτος και δεν το έχουμε κάνει», δεσμεύτηκε πως «σύντομα θα λειτουργήσουν πλήρως τα εναλλακτικά δίκτυο», ενώ σημείωσε ότι «θα γίνουν εκπτώσεις έως 50% στους συχνούς χρήστες που θα πάρουν ηλεκτρονικό εργαλείο και 80% στο Αιγίνιο».
Απαντώντας δε, σε όσους κατηγόρησαν το υπουργείο για τις αυξήσεις, είπε: «Να σταματήσει η σπέκουλα που γίνεται αυτές τις ημέρες», ενώ υποστήριξε: «Στο τμήμα Κόρινθος–Πάτρα θα μειωθούν τα διόδια άμεσα 20% και θα έρθουν στα επίπεδα 2007, ενώ στους τακτικούς χρήστες θα υπάρχει επιπλέον 10% έκπτωση. ¶ρα σε μια περίπτωση έχουμε μείωση διοδίων στις πέντε, πάγωμα, και σε μια αύξηση 60%, αλλά με εκπτώσεις στους τακτικούς χρήστες».
Είπε ότι η κατασκευή του δρόμου Πάτρας–Πύργου, αν και εξαιρέθηκε από τις συμβάσεις, τελικά θα πραγματοποιηθεί ως δημόσιο έργο, για το οποίο θα δοθούν από τα κρατικά ταμεία 300 εκατ. ευρώ. Σημείωσε: «Λέω ότι το τμήμα αυτό είναι βασανισμένο θέμα, που εξαιρείται, αλλά πρέπει να γίνει κάτι και ανακοίνωσα ότι Πάτρα–Πύργος θα γίνει ως δημόσιο έργο, είναι εξασφαλισμένο έργο που έχει ήδη αρχίσει η κατασκευή του. Είναι ώριμο έργο, με μελέτες εγκεκριμένες και απαλλοτριώσεις. Είναι υποχρέωσή μας να γίνει».
Προσέθεσε δε, ότι θα υπάρχει και κατασκευή δρόμου έως την Τσακώνα, με εξαίρεση την περιοχή του Καϊάφα, που είναι προστατευόμενη.
Αναφορικά με τον Ε65, είπε: «Δεν είναι βιώσιμη λύση, έγινε όμως για να σπάσει η απομόνωση περιοχών, να σπάσει ο ορεινός όγκος Πίνδου. Δεσμεύομαι ότι έως την ολομέλεια θα έχω καταθέσει πρόταση για το τμήμα ΠΑΘΕ–Καρπενήσι, που είναι 100 εκατ. ευρώ και σχεδόν είναι έτοιμο τμήμα και δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί. Η μεγάλη προτεραιότητα είναι η Δυτική Ελλάδα και για τον Ε65 έχουμε εξασφαλίσει πλήρη χρηματοδότηση. Σε ολομέλεια θα απαντήσω για δρόμο από Λαμία μέχρι Καρπενήσι».