E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Ανοικτά σήμερα τα καταστήματα ‑ Ξεκινά το εορταστικό ωράριο

Τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοικτά από τις 11:00 έως και τις 20:00

Ανοικτά σήμερα τα καταστήματα ‑ Ξεκινά το εορταστικό ωράριο
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 11/12/2022 | 10:31

Το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων για τα Χριστούγεννα και τη Πρωτοχρονιά ξεκινά την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου και διαρκεί έως το Σάββατο 31 Δεκεμβρίου.

Ανοικτά από τις 09:00 το πρωί έως και τις 21:00 το βράδυ θα είναι τα εμπορικά καταστήματα, τις καθημερινές, κατά τη διάρκεια των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το καταναλωτικό κοινό θα μπορεί να πραγματοποιήσει ωστόσο, τις αγορές του και τα Σαββατοκύριακα. Το Σάββατο τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοικτά από τις 09:00 το πρωί έως τις 20:00 το βράδυ ενώ τις Κυριακές 11/12/2022 και 18/12/2022 θα είναι ανοικτά από τις 11:00 έως και τις 20:00.

Αναλυτικά το προτεινόμενο από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων 2022:

Κυριακή 11/12/2022 11:00-18:00
Δευτέρα 12/12/2022 09:00-21:00
Τρίτη 13/12/2022 09:00-21:00
Τετάρτη 14/12/2022 09:00-21:00

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέμπτη 15/12/2022 09:00-21:00
Παρασκευή 16/12/2022 09:00-21:00
Σάββατο 17/12/2022 09:00-18:00
Κυριακή 18/12/2022 11:00-18:00
Δευτέρα 19/12/2022 09:00-21:00
Τρίτη 20/12/2022 09:00-21:00
Τετάρτη 21/12/2022 09:00-21:00
Πέμπτη 22/12/2022 09:00-21:00
Παρασκευή 23/12/2022 09:00-21:00
Σάββατο 24/12/2022 09:00-18:00
Κυριακή 25/12/2022 ΚΛΕΙΣΤΑ

Δευτέρα 26/12/2022 ΑΡΓΙΑ
Τρίτη 27/12/2022 09:00-21:00
Τετάρτη 28/12/2022 09:00-21:00
Πέμπτη 29/12/2022 09:00-21:00
Παρασκευή 30/12/2022 09:00-21:00
Σάββατο 31/12/2022 09:00-18:00
Κυριακή 1/1/2023 ΚΛΕΙΣΤΑ
Δευτέρα 2/1/2023 ΑΡΓΙΑ.


Σε εορταστικούς ρυθμούς κινούνται ήδη αγορά και καταναλωτές με τις εμπορικές επιχειρήσεις να προετοιμάζονται για μια γιορτινή «ανάσα» ρευστότητας και τους καταναλωτές να γίνονται κυνηγοί προσφορών καθώς οι ανατιμήσεις σε σειρά βασικών αγαθών και υπηρεσιών και το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα θα περιορίσουν σημαντικά τη χριστουγεννιάτικη δαπάνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με ανοικτά τα καταστήματα σήμερα Κυριακή, προαιρετικά, από τις 11 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ κάνει πρεμιέρα το εορταστικό ωράριο και «…αγορά και καταναλωτές μπαίνουν στην εορταστική ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς» όπως σχολιάζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, Αντώνης Μακρής.

Στο μεταξύ στον χορό των εορταστικών προσφορών μπαίνουν και οι επιχειρήσεις που πουλάνε παιδικά παιχνίδια από την προσεχή Τετάρτη, μέχρι και τις 11 Ιανουαρίου 2022, με 10 κατηγορίες παιχνιδιών που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του Αη Βασίλη» ( επιτραπέζια παζλ, παιχνίδια κούκλες και άλλα αξεσουάρ, βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών με τουβλάκια, αθλητικά παιχνίδια μπάλες κτλ., λούτρινα παιχνίδια, μουσικά παιχνίδια, τηλεκατευθυνόμενα και ηλεκτρικά παιχνίδια)

Σε ό,τι αφορά στο εορταστικό τραπέζι, στα σούπερ μάρκετ, το «καλάθι του νοικοκυριού» μετατρέπεται από την Τετάρτη μέχρι και τις 4 Ιανουαρίου σε «εορταστικό καλάθι» με επιπλέον επιλογές τις κατηγορίες, γαλοπούλα, μοσχάρι, τσουρέκι ή βασιλόπιτα και σοκολάτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Τα μηνύματα που παίρνουμε από τους καταναλωτές μάς δείχνουν ότι περιμένουν αυτή τη περίοδο για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους» τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μακρής και συμπληρώνει: «Από την πλευρά τους οι εμπορικές επιχειρήσεις περιμένουν τους καταναλωτές με πάρα πολύ καλές τιμές στα προϊόντα και πολύ καλή εξυπηρέτηση δίνοντας μια νότα αισιοδοξίας στη γκρίζα καθημερινότητα η οποία λόγω των γεγονότων δεν είναι η καλύτερη δυνατή».

Σύμφωνα με τον ίδιο, από την εορταστική περίοδο ο εμπορικός κόσμος προσδοκά μια τονωτική ένεση ρευστότητας καθώς ο Δεκέμβριος αποτελεί παραδοσιακά έναν από τους κρισιμότερους μήνες για τα ταμεία των επιχειρήσεων με το ένα τέταρτο του ετήσιου τζίρου των καταστημάτων να επιτυγχάνεται στις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Την ίδια ώρα αισιοδοξία προκαλεί, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΛΠΕ, το γεγονός ότι οι καταναλωτές προτιμούν για τα αγορές τους τα φυσικά καταστήματα. Όπως προκύπτει από κυλιόμενη έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, 65% δηλώνει ότι θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους σε φυσικά καταστήματα ενώ ένα 15% ηλεκτρονικά. «Αυτό το αποτέλεσμα δείχνει ότι η αγορά θα κινηθεί με πολύ καλούς ρυθμούς» επισημαίνει ο κ. Μακρής και προσθέτει: «επάρκεια προϊόντων υπάρχει στα καταστήματα ενώ οι τιμές θα είναι πολύ καλές στο σύνολο των προϊόντων προς όφελος του τελικού καταναλωτή».

Το πόσο οι ανατιμήσεις επηρεάζουν τις φετινές αποφάσεις για τις χριστουγεννιάτικες αγορές αποτυπώνεται στις απαντήσεις που έδωσαν οι καταναλωτές στο ερώτημα σχετικά με τα κριτήρια βάσει των οποίων κάνουν τις αγορές τους. Έτσι, εφέτος η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο για το 76% των καταναλωτών ενώ το ποσοστό των καταναλωτών που ψωνίζουν με βασικό κριτήριο την ποιότητα ανέρχεται στο 15%. Αξιοσημείωτο είναι ότι ποσοστό 31% των καταναλωτών δηλώνουν ότι η αξία των αγορών τους θα είναι μειωμένη τα εφετινά Χριστούγεννα.

Αναφορικά με το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 19% δηλώνει ότι θα ξοδέψει από 1 έως 50 ευρώ, το 25% από 51 έως 100 ευρώ, το 23% από 101 έως 200 ευρώ, το 14% από 201 έως 500 ευρώ, το 4% θα ξοδέψει πάνω από 500 ευρώ ενώ ένα 15% δηλώνει ότι δεν θα πραγματοποιήσει αγορές. Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μακρής, αυτό σημαίνει ότι περίπου το μισό καταναλωτικό κοινό θα δαπανήσει τα εφετινά Χριστούγεννα για αγορές 145 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά το πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους οι καταναλωτές, το 45% δηλώνει ότι ξοδεύει μέσα στον μήνα 90 - 100% των εισοδημάτων του ενώ ποσοστό 18% πάνω από το 100%. Αυτό, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΛΠΕ, σημαίνει πρακτικά ότι οι καταναλωτές για να καλύψουν τις μηνιαίες υποχρεώσεις τους είτε παίρνουν από τις τράπεζες τις αποταμιεύσεις τους είτε δανείζονται από αλλού.

Καταναλωτικές ανησυχίες και προσδοκίες

Ανατιμήσεις και πληθωρισμός αποτελούν τη μεγαλύτερη ανησυχία του καταναλωτικού κοινού και για τον επόμενο χρόνο, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεώργιος Ι. Δουκίδης. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα δυο κυλιόμενων ερευνών καταναλωτών και οικονομικού κλίματος (ΙΕΛΚΑ και ΣΕΛΠΕ) έδειξαν ότι οι καταναλωτές αναμένουν μια αύξηση κατά μέσο όρο 10% των τιμών στο επόμενο εξάμηνο, ενώ 3 στους 4 καταναλωτές θεωρούν ότι η αύξηση τιμών είναι το σημαντικότερο πρόβλημά τους σήμερα, πολύ υψηλότερο από άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Ιταλία στο 32%, Γερμανία στο 40%, Αγγλία στο 60%). Πολύ έντονα συναισθήματα (όπως ανασφάλεια, άγχος, φόβος, θυμός) δημιουργεί ο πληθωρισμός στους καταναλωτές, υψηλότερα από άλλα θέματα που ανησυχούν τη κοινή γνώμη όπως η πανδημία, η εισβολή στην Ουκρανία και οι τεταμένες σχέσεις με τη Τουρκία.

«Παρ' ότι υπάρχει μια σχετική βελτίωση σε σχέση με το καλοκαίρι στον υπο-δείκτη προσδοκιών για το επόμενο εξάμηνο, ακόμη βρισκόμαστε στα πολύ χαμηλά του -67 σε σχέση με τη βάση καταγραφής ακριβώς πριν τρία χρόνια. Υπάρχει μια αρνητική διάθεση των καταναλωτών για μεγάλες αγορές που αφορούν το σπίτι αφού το 80% θεωρεί ότι δεν είναι καλή στιγμή, ενώ 1 στους 2 θεωρούν ότι θα μειώσουν γενικά τις δαπάνες τους για αγορές το επόμενο εξάμηνο» τονίζει ο κ. Δουκίδης.

Επίσης, ένας στους δύο καταναλωτές αναμένουν ότι θα αυξηθούν οι δαπάνες για τους λογαριασμούς το επόμενο εξάμηνο, που αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύουν περίπου το 1/3 των συνολικών δαπανών τους. Μάλιστα το 70% των μηνιαίων δαπανών αφορούν πλέον φόρους, ενοίκια και λογαριασμούς. Σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, όλα τα παραπάνω πιέζουν οικονομικά τα νοικοκυριά με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να ξοδεύουν πολύ περισσότερα χρήματα από το εισόδημα τους αξιοποιώντας κάρτες, δανεικά και αποταμίευση.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το σημαντικότερο κριτήριο για την επιλογή προϊόντων είναι πλέον το κόστος για το 76% των καταναλωτών. Η επωνυμία των προϊόντων είναι το μοναδικό άλλο κριτήριο που αναφέρεται ως σημαντικότερο από το 15% των αγοραστών. Ο παράγοντας κόστος δικαιολογεί και τη σταθεροποίηση στις συστηματικές ηλεκτρονικές αγορές σε υψηλά ποσοστά, αφού το 35% των καταναλωτών κάνει online αγορές τουλάχιστον κάθε δύο εβδομάδες (από 20% προ covid και 50% τη περίοδο των lockdown).

Σε ό,τι αφορά στην επίδραση από το κόστος ενέργειας και τροφίμων, το 60% των καταναλωτών πιστεύουν ότι η αύξηση του κόστους ενέργειας θα μειώσει πάνω από 20% το διαθέσιμο εισόδημα τους. Οι κατηγορίες αγαθών με ανατίμηση που θεωρούνται οι πιο επιβαρυντικές είναι το κόστος ενέργειας/θέρμανσης (43% των καταναλωτών), τα τρόφιμα (36%) και καύσιμα/μεταφορές (19%).

Πώς αλλάζουν όμως οι αγοραστικές συνήθειες στο πλαίσιο της εξοικονόμησης κόστους; Όπως εξηγεί ο κ. Δουκίδης, οι καταναλωτές αξιοποιούν διαφορά επίπεδα άμυνας/αντίδρασης, όσον αφορά το επίπεδο επίδρασης στις συνολικές αγορές τους, για να εξοικονομήσουν κόστη όπως: αλλαγή διατροφικών συνηθειών μαγειρεύοντας περισσότερο (27%), αξιοποίηση προσφορών (84%) ή οικονομικότερων εναλλακτικών (75%), μείωση της κατανάλωσης σε τρόφιμα (67%) ή κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος (63%) και τέλος την αποφυγή αγορών (44%) ή την αναβολή αγορών για προσωπικά αντικείμενα και είδη σπιτιού (83%).

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι σημαντική μερίδα των πολιτών (40%-50%) θα μειώσουν τις δαπάνες τους το επόμενο εξάμηνο για όλες τις κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών (όπως προσωπική περιποίηση, ρουχισμός, είδη σπιτιού, δώρα, ταξίδια, είδη γραφείου, ηλεκτρονικά). Οι μοναδικές κατηγορίες που ανατρέπεται αυτή η αρνητική τάση είναι τα τρόφιμα και φάρμακα όπου είναι μοιρασμένα τα ποσοστά των καταναλωτών που αναμένουν μείωση ή αύξηση των αγορών τους.

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Καταιγίδα σκόνης πλήττει το Burning Man 2025 – Αναγκαστική εκκένωση και περιορισμένη συμμετοχή

Χτες

Το Burning Man, που φέτος γιορτάζει την 39η του έκδοση, προσελκύει δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο

EuroBasket 2025 – Το πρόγραμμα και οι ώρες των αγώνων της Εθνικής Ελλάδας

Χτες

Η γαλανόλευκη ανοίγει την αυλαία της διοργάνωσης με στόχο την καλύτερη δυνατή πορεία – όλα τα ματς και τα κανάλια μετάδοσης

Συγκλονισμένος ο πατέρας της Κυριακής Γρίβα από τη νέα γυναικοκτονία: Είμαστε στο 2025 και η γυναίκα δεν μπορεί να φύγει;

Χτες

«Περάστε μηνύματα, δεν πρέπει να χειραγωγούμε, ούτε να χτυπάμε, ούτε τίποτα»

Τι αλλάζει με το νέο εργασιακό νομοσχέδιο: Τι ισχύει για 13ωρο, 4ήμερη εργασία, προσλήψεις‑εξπρές και υπερωρίες

Χτες

Από την επέκταση του 13ώρου μέχρι την ψηφιακή κάρτα εργασίας, οι αλλαγές φαίνεται να εξυπηρετούν κυρίως τους εργοδότες, αφήνοντας τον εργαζόμενο εκτεθειμένο

Συναγερμός στις ΗΠΑ για το παράσιτο «σαρκοφάγα αλογόμυγα» ‑ Εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα σε άνθρωπο

Χτες

Το φαινόμενο μπορεί να προκαλέσει σοβαρές βλάβες ή ακόμη και θάνατο, αν δεν υπάρξει έγκαιρη παρέμβαση

Ραγδαία εξάπλωση του ιού chikungunya στην Ευρώπη – Συναγερμός σε Γαλλία και Ιταλία

Χτες

Ανησυχητική εικόνα στην Ευρώπη με τον ιό chikungunya να καταγράφει συνεχή αύξηση

Φωτιά τώρα στη Σαλαμίνα ‑ Επιχειρούν 2 αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο

Χτες

Κινητοποιήθηκαν 41 πυροσβέστες με 15 οχήματα και 1 ομάδα πεζοπόρου τμήματος

Ζιζέλ Πελικό: Σταμάτησε να της μιλάει η κόρη της

Χτες

Αν και η κοινή γνώμη χειροκρότησε την τόλμη της μητέρας της, η σχέση ανάμεσα στις δύο γυναίκες κατέρρευσε

Γνωστός TikToker δολοφόνησε φίλο του για χρέος 31.000 ευρώ ‑ Η γυναίκα... δόλωμα και η παγίδα

Χτες

Σύμφωνα με τις αρχές, οι δύο άνδρες εργάζονταν στην ίδια μεταφορική εταιρεία

Βόλος: Με χτύπημα στον θώρακα με εργαλείο ψησίματος σκότωσε τη 36χρονη ‑ Τι έδειξε η ιατροδικαστική

Χτες

Πώς δολοφόνησε την σύζυγό του ο 40χρονος καθ΄ομολογίαν δολοφόνος

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

par: 24
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.