E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το δεύτερο λάθος του σταθμάρχη ‑ Έβλεπε για 5,5 χλμ. το τρένο στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας

Στον σταθμό υπάρχει τοπικός πίνακας χειρισμού σηματοδότησης εξήγησε στέλεχος του ΟΣΕ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το δεύτερο λάθος του σταθμάρχη ‑ Έβλεπε για 5,5 χλμ. το τρένο στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 2/3/2023 | 17:01

Περισσότερα από ένα φαίνεται ότι ήταν τα λάθη που έκανε ο σταθμάρχης Λάρισας με αποτέλεσμα να υπάρξει η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης με αποτέλεσμα να υπάρξουν 46 νεκροί και δεκάδες τραυματίες.

Κι αυτό γιατί, όπως εξήγησε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ο σταθμάρχης της Λάρισας έβλεπε για 5,5 χλμ. την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας, στην «κάθοδο» προς Αθήνα αντί για την «άνοδο» στη Θεσσαλονίκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σταθμάρχης φαίνεται, σύμφωνα με όσα είπε το στέλεχος του ΟΣΕ, να μην αξιοποίησε τις τεχνολογικές δυνατότητες που είχε προκειμένου να σταματήσει έγκαιρα το τρένο

«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, πριν και μετά τον σταθμό σε κάποια αποσταση υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρκαολουθήσει το τρένο σε όλη τη διαδρομή μέχρι 5,5 χλμ. μετά τον σταθμό είναι θέμα της έρευνας που κάνει η επιτροπή» είπε αρχικά ο κ. Τερεζάκης στον ΣΚΑΪ.

«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί - γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα - για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπεί στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο» διευκρίνισε ακόμα περισσότερο ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ερώτηση αν ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να μην υπακούσει στην εντολή του σταθμάρχη, ο κ. Τερεζάκης απάντησε ότι «ο σταθμάρχης είναι αυτός που εντέλει άπαντες να κυκλοφορούν στη γραμμή άρα έπρεπε να ακολουθήσει την εντολή. Αν όμως του δώσει περίεργη εντολή ο μηχανοδηγός μπορεί να διευρκρινίσει την εντολή που πήρε. Θα μπορούσε, δεν ήταν υποχρέωσή του, όταν του κάνει εντύπωση να ζητήσει διευκρινίσεις»

«Ίσως, χωρίς να έχει υποχρέωση, ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να είχε διευκρινίσει "κυριε σταθμάρχα με βάλατε σε αντίθετη ροή καθόδου, είμαστε εντάξει;". Όταν ένα τρένο μπαίνει σε αντίθετη κατεύθυνση συνήθως ζητούνται διευκρινίσεις αλλά το πρωτόκολλο προβλέπει να ακολουθήσει την εντολή του σταθμάρχη» εξήγησε ο κ. Τερεζάκης.

Ερωτηθείς αν τον διάλογο του σταθμάρχη Λάρισας με τον μηχανοδηγό του επιβατικού τρένου, που έφερε στη δημοσιότητα το protothema.gr, τον άκουγε και ο μηχανοδηγός του εμπορικού τρένου, το στέλεχος του ΟΣΕ απάντησε ότι «η εμπορική αμαξοστοιχία άκουσε τη συζήτηση αλλά δεν υπήρξε αναφορά ότι το τρένο ήταν στη γραμμή καθόδου, ούτε υπήρχε τηλεγράφημα ότι έχουμε μονή γραμμή».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικά, δε, για τον σταθμάρχη Λάρισας είπε ότι «βγήκε μετά την εκπαίδευση και τοποθετήθηκε στη Λάρισα, ήταν αρχικά μόνος του με άλλον σταθμάρχη που επιτηρούσε τους χειρισμούς του επειδή είναι καίριο πόστο» ενώ για τον μηχανοδηγό συμπλήρωσε ότι «ήταν έμπειρος, θα έπαιρνε σύνταξη σε δύο μήνες».

Η τηλεδιοίκηση

Το στέλεχος του ΟΣΕ εξήγησε, επίσης, ότι μέχρι το 2010-11-12 υπήρχε τηλεδιοίκηση από το Κιάτο μέχρι το Αεροδρόμιο και από την Αθήνα, το ΣΚΑ, μέχρι την Ειδομένη και τον Προμαχώνα η οποία, όμως, «για διάφορους λόγους μετά έπεσε». Σύμφωνα με τον ίδιο «μέχρι το 2010 ο ΟΣΕ είχε 5 τηλεδιοικήσεις ανάμεσα στις οποίες σε Κόρινθο, ΣΚΑ, Λάρισα, Θεσσαλονίκη».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ερώτηση τι μεσολάβησε και «έπεσε» η τηλεδιοίκηση ο κ. Τερεζάκης είιπε ότι «ένας από τους λόγους ήταν και οικονομικός, η μείωση του προσωπικού που έγινε σταδιακά οποτε όλο το σύστημα υπέφερε και άρχισε να απαξιώνεται, και οι κοπές των καλωδίων, υποφέρουμε πολύ από αυτό».

«Όσο έχουμε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, ο σκοπός είναι να αυξηθεί η ασφάλεια στις διαδρομές, αλλά και όταν πέφτει η τηλεδιοίκηση ο οργανισμός έχει κανονισμό κυκλοφορίας βάσει πρωτοκόλλων και ασφάλειας. Αν αυτά τηρούνται από τους σταθμάρχες, τους μηχανοδηγούς και τους κλειδούχους τότε δεν υπάρχει κίνδυνος για τραγωδία όπως αυτή» πρόσθεσε.

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Καιρός – Σάκης Αρναούτογλου: 3 χάρτες με τις περιοχές που θα χτυπήσει η κακοκαιρία

Πριν 9 ώρες

Εν αναμονή της κακοκαιρίας που θα έρθει στην Ελλάδα τις επόμενες ώρες, ο μετεωρολόγος Σάκης Αρναούτογλου προειδοποιεί

Επίθεση Ιράν στο Ισραήλ: Βουτιά στις ασιατικές αγορές ‑ Ανοδικά το πετρέλαιο

Πριν 9 ώρες

Νευρικότητα και στο οικονομικό πεδίο μετά την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν

Το Ισραήλ χτύπησε αεροπορική βάση στο Ιράν

Πριν 9 ώρες

Θρίλερ στη Μέση Ανατολή

Ανω κάτω η Μπριζ λίγες ώρες πριν το ματς με τον ΠΑΟΚ

Χτες

Ο Σκοβ-Όλσεν έφυγε από την Ελλάδα και πήγε στη Δανία!

Νέο βίντεο – ντοκουμέντο από τη γυναικοκτονία στους Αγίους Αναργύρους

Χτες

Χρειάστηκαν 14 δευτερόλεπτα από την άφιξη του δράστη μέχρι την επίθεση

Τουρκία: Σεισμός 5,6 Ρίχτερ κοντά στην Αγκυρα

Χτες

Η σεισμική δόνηση ταρακούνησε περισσότερο τις πόλεις Τοκάτ και Σεβάστεια, οι οποίες βρίσκονται στην κεντρική Τουρκία

Το βίντεο – ντοκουμέντο που έφερε την ανατροπή στην υπόθεση του θανάτου του Γερμανού στην Κρήτη

Χτες

Ο Γερμανός είχε στην κατοχή του 100.000 ευρώ από σπίτι που είχε πουλήσει στη Γερμανία

Καιρός: SOS για Θεσσαλία από Τσατραφύλλια ‑ Σε λιγότερο από 20 ώρες θα πέσει το νερό που πέφτει σε τρεις μήνες

Χτες

Θα πέσει μεγάλη ποσότητα νερού - Καταιγίδες και ισχυροί άνεμοι έως το Σάββατο

Πότε κάνουν «πρεμιέρα» τα εορταστικά «καλάθια» του Πάσχα

Χτες

Πόσο θα διαρκέσουν και τι περιλαμβάνουν

Θεσσαλονίκη: Στο αυτόφωρο εν διαστάσει ζευγάρι αστυνομικών

Χτες

Θεσσαλονίκη: Κατέληξαν στο δικαστήριο έπειτα από εκατέρωθεν καταγγελίες

Ο αντικαταστάτης του Δημήτρη Παπανώτα στο ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ

Χτες

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ μετά την αποπομπή του Δημήτρη Παπανώτα

par: 13
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.