E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το δεύτερο λάθος του σταθμάρχη ‑ Έβλεπε για 5,5 χλμ. το τρένο στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας

Στον σταθμό υπάρχει τοπικός πίνακας χειρισμού σηματοδότησης εξήγησε στέλεχος του ΟΣΕ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το δεύτερο λάθος του σταθμάρχη ‑ Έβλεπε για 5,5 χλμ. το τρένο στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 2/3/2023 | 17:01

Περισσότερα από ένα φαίνεται ότι ήταν τα λάθη που έκανε ο σταθμάρχης Λάρισας με αποτέλεσμα να υπάρξει η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης με αποτέλεσμα να υπάρξουν 46 νεκροί και δεκάδες τραυματίες.

Κι αυτό γιατί, όπως εξήγησε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ο σταθμάρχης της Λάρισας έβλεπε για 5,5 χλμ. την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας, στην «κάθοδο» προς Αθήνα αντί για την «άνοδο» στη Θεσσαλονίκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σταθμάρχης φαίνεται, σύμφωνα με όσα είπε το στέλεχος του ΟΣΕ, να μην αξιοποίησε τις τεχνολογικές δυνατότητες που είχε προκειμένου να σταματήσει έγκαιρα το τρένο

«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, πριν και μετά τον σταθμό σε κάποια αποσταση υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρκαολουθήσει το τρένο σε όλη τη διαδρομή μέχρι 5,5 χλμ. μετά τον σταθμό είναι θέμα της έρευνας που κάνει η επιτροπή» είπε αρχικά ο κ. Τερεζάκης στον ΣΚΑΪ.

«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί - γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα - για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπεί στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο» διευκρίνισε ακόμα περισσότερο ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ερώτηση αν ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να μην υπακούσει στην εντολή του σταθμάρχη, ο κ. Τερεζάκης απάντησε ότι «ο σταθμάρχης είναι αυτός που εντέλει άπαντες να κυκλοφορούν στη γραμμή άρα έπρεπε να ακολουθήσει την εντολή. Αν όμως του δώσει περίεργη εντολή ο μηχανοδηγός μπορεί να διευρκρινίσει την εντολή που πήρε. Θα μπορούσε, δεν ήταν υποχρέωσή του, όταν του κάνει εντύπωση να ζητήσει διευκρινίσεις»

«Ίσως, χωρίς να έχει υποχρέωση, ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να είχε διευκρινίσει "κυριε σταθμάρχα με βάλατε σε αντίθετη ροή καθόδου, είμαστε εντάξει;". Όταν ένα τρένο μπαίνει σε αντίθετη κατεύθυνση συνήθως ζητούνται διευκρινίσεις αλλά το πρωτόκολλο προβλέπει να ακολουθήσει την εντολή του σταθμάρχη» εξήγησε ο κ. Τερεζάκης.

Ερωτηθείς αν τον διάλογο του σταθμάρχη Λάρισας με τον μηχανοδηγό του επιβατικού τρένου, που έφερε στη δημοσιότητα το protothema.gr, τον άκουγε και ο μηχανοδηγός του εμπορικού τρένου, το στέλεχος του ΟΣΕ απάντησε ότι «η εμπορική αμαξοστοιχία άκουσε τη συζήτηση αλλά δεν υπήρξε αναφορά ότι το τρένο ήταν στη γραμμή καθόδου, ούτε υπήρχε τηλεγράφημα ότι έχουμε μονή γραμμή».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικά, δε, για τον σταθμάρχη Λάρισας είπε ότι «βγήκε μετά την εκπαίδευση και τοποθετήθηκε στη Λάρισα, ήταν αρχικά μόνος του με άλλον σταθμάρχη που επιτηρούσε τους χειρισμούς του επειδή είναι καίριο πόστο» ενώ για τον μηχανοδηγό συμπλήρωσε ότι «ήταν έμπειρος, θα έπαιρνε σύνταξη σε δύο μήνες».

Η τηλεδιοίκηση

Το στέλεχος του ΟΣΕ εξήγησε, επίσης, ότι μέχρι το 2010-11-12 υπήρχε τηλεδιοίκηση από το Κιάτο μέχρι το Αεροδρόμιο και από την Αθήνα, το ΣΚΑ, μέχρι την Ειδομένη και τον Προμαχώνα η οποία, όμως, «για διάφορους λόγους μετά έπεσε». Σύμφωνα με τον ίδιο «μέχρι το 2010 ο ΟΣΕ είχε 5 τηλεδιοικήσεις ανάμεσα στις οποίες σε Κόρινθο, ΣΚΑ, Λάρισα, Θεσσαλονίκη».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ερώτηση τι μεσολάβησε και «έπεσε» η τηλεδιοίκηση ο κ. Τερεζάκης είιπε ότι «ένας από τους λόγους ήταν και οικονομικός, η μείωση του προσωπικού που έγινε σταδιακά οποτε όλο το σύστημα υπέφερε και άρχισε να απαξιώνεται, και οι κοπές των καλωδίων, υποφέρουμε πολύ από αυτό».

«Όσο έχουμε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, ο σκοπός είναι να αυξηθεί η ασφάλεια στις διαδρομές, αλλά και όταν πέφτει η τηλεδιοίκηση ο οργανισμός έχει κανονισμό κυκλοφορίας βάσει πρωτοκόλλων και ασφάλειας. Αν αυτά τηρούνται από τους σταθμάρχες, τους μηχανοδηγούς και τους κλειδούχους τότε δεν υπάρχει κίνδυνος για τραγωδία όπως αυτή» πρόσθεσε.

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Λήμνος: Καρχαροειδές ξεβράστηκε σε παραλία του νησιού

Σήμερα

Το εν λόγω είδος ψαριού ζει σε βαθιά νερά και εικάζεται πως διαμελίστηκε από προπέλα σκάφους και ξεβράστηκε στη στεριά

Ανδρας σε αμόκ έβγαλε καραμπίνα και πυροβόλησε επειδή του χτύπησαν το μηχανάκι στη Λήμνο

Σήμερα

Ο άνδρας πυροβόλησε με την καραμπίνα πολύ κοντά στο πλήθος με αποτέλεσμα η τραγωδία να αποφευχθεί από καθαρή τύχη

Τούρκος πλοίαρχος συνελήφθη στην Κω ‑ Τα δύο πιστοποιητικά

Σήμερα

Σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για πλαστογραφία

Ξανά στην κυκλοφορία η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας ‑ Τι αλλάζει για πεζούς και οχήματα

Σήμερα

Το έργο θα παραδοθεί ξανά στην κυκλοφορία περί τα τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου 2025, σύμφωνα με τον δήμο Αθηναίων, ώστε να αποσυμφορηθεί το κυκλοφοριακό

Μονή Σινά: Πραξικοπηματίες μοναχοί επιχειρούν να σπάσουν τις πόρτες και να καταλάβουν το μοναστήρι

Σήμερα

Ο Αρχιεπίσκοπος Σινά Δαμιανός έχει απευθύνει έκκληση προς τις αιγυπτιακές αρχές να αναλάβουν δράση για την απομάκρυνσή τους, ωστόσο αυτές δεν ανταποκρίνονται

ΔΕΘ: Μειώνονται οι φόροι για οικογένειες ‑ Έρχεται μέτρο έκπληξη στη ΔΕΘ

Σήμερα

Το πακέτο των μέτρων που θα εξαγγελθούν στη ΔΕΘ, προβλέπει μεταξύ άλλων αυξήσεις στα πρόσθετα αφορολόγητα όρια

Θερίζουν οι τηλεφωνικές απάτες: Με την τεχνητή νοημοσύνη αντιγράφουν τις φωνές συγγενικών προσώπων

Σήμερα

Οι επιτήδειοι «στήνουν» μια ιστορία, τηλεφωνούν σε πολίτες και τους ζητούν χρήματα

Παλαιό Φάληρο: Ξυλοκόπησαν άγρια διανομέα μέσα σε διαμέρισμα

Σήμερα

«Με χτύπησαν με σφυρί και ένα ξύλινο τραπεζάκι»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

par: 13
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.