ADVERTISEMENT

Έρχεται κούρεμα 30% στα τεκμήρια διαβίωσης ‑ Ποιοι θα ευνοηθούν

Βαθιές τομές για τα τεκμήρια διαβίωσης

Newsroom
3' χρόνος ανάγνωσης
Έρχεται κούρεμα 30% στα τεκμήρια διαβίωσης - Ποιοι θα ευνοηθούν
ADVERTISEMENT

Έως 30% αναμένεται να είναι η μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης που θα έρθει μέχρι το τέλος του έτους για 1,7 εκατ. φορολογούμενους.

Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google

Η εξέλιξη αυτή θα ευνοήσει οικογένειες και πρόσωπα που εμφανίζουν χαμηλά εισοδήματα, αλλά καταβάλλουν επιπλέον φόρο λόγω ακινήτων, ΙΧ, ή άλλης αιτίας, σύμφωνα με δημοσίευμα της Απογευματινής.

ADVERTISEMENT

Συγκεκριμένα, οι αλλαγές που σχεδιάζονται είναι:

-Αναδιάταξη των κλιμακίων των τεκμαρτών ποσών που αφορούν ακίνητα, ΙΧ και σκάφη αναψυχής.

-Αλλαγή επί τα βελτίω των ελάχιστων ποσών τεκμηρίων διαβίωσης (3.000 ευρώ σήμερα για τους άγαμους και 5.000 ευρώ για τους έγγαμους.

ADVERTISEMENT

Το ριζικό λίφτινγκ και κούρεμα 30% μεσοσταθμικά σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αναφορικά με τα τεκμήρια διαβίωσης.

Περίπου 1,8 εκατομμύρια φορολογούμενοι με χαμηλά εισοδήματα πληρώνουν έξτρα φόρους επειδή είτε διαμένουν σε ιδιόκτητη ή μισθωμένη κατοικία κι έχουν ένα αυτοκίνητο.

Οι αλλαγές

Πληροφορίες του οικονομικού ένθετου των ΝΕΩΝ αναφέρουν πως θα υπάρξουν παρεμβάσεις στον τρόπο υπολογισμού των τεκμηρίων διαβίωσης με αναμόρφωση των κλιμάκων των τεκμαρτών ποσών για κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής. Παράλληλα, προβλέπει τροποποιήσεις σε διατάξεις για τα ελάχιστα ποσά τεκμηρίων διαβίωσης των 3.000 ευρώ για τους άγαμους και των 5.000 ευρώ φια τους έγγαμους.

ADVERTISEMENT

Στόχος των αλλαγών είναι η διόρθωση ή και η εξάλειψη των στρεβλέσεων και των αδικιών για χιλιάδες φορολογούμενους, οι οποίοι φορολογούνται όχι με βάσει το πραγματικό εισόδημά τους, αλλά με βάση το τεκμαρτό, δηλαδή αν έχουν ένα σπίτι κι ένα αυτοκίνητο στην κατοχή τους.

Σε ποιες περιπτώσεις ισχύουν

Κατοικίες

ADVERTISEMENT

Αυτοκίνητα

Σκάφη αναψυχής

Πισίνες

Δίδακτρα

Βοηθητικό προσωπικό

Κόστος διαβίωσης

Τεκμήρια: Εκπνέει η ευκαιρία για την κάλυψή τους με γονικές παροχές - Ποιους αφορά

Οι φορολογούμενοι που έχουν στην κατοχή τους ή απέκτησαν εντός του 2023 περιουσιακά στοιχεία, όπως ακίνητα ή αυτοκίνητο, και δεν δικαιολογούνται από τα εισοδήματά τους έχουν την ευκαιρία μέχρι την Κυριακή 31 Δεκεμβρίου να αποφύγουν την επιβολή έξτρα φόρων. Οι γονικές παροχές χρηματικών ποσών αποτελούν τη λύση για τους φορολογούμενους, σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων.

Τα χρήματα που δωρίζουν οι γονείς ή παππούδες στα παιδιά ή στα εγγόνια καλύπτουν τα τεκμήρια υπό την προϋπόθεση ότι η υποβολή της σχετικής δήλωσης υποβληθεί ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα myProperty της ΑΑΔΕ έως τις 31 Δεκεμβρίου.

Οι δηλώσεις γονικών παροχών υποβάλλονται μέσω της πλατφόρμας myProperty. Σε χρηματικές γονικές παροχές με μεταφορά χρηματικών ποσών μέσω τραπεζικών λογαριασμών ή κατάθεση τραπεζικής επιταγής οι φορολογούμενοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση να επισυνάπτουν με την ηλεκτρονική δήλωση τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την τραπεζική συναλλαγή.

Η συναλλαγή ελέγχεται σε επόμενη φάση από την ΑΑΔΕ με βάση τα στοιχεία που αποστέλλουν οι τράπεζες, ενώ σε περίπτωση που η τράπεζα δεν επιβεβαιώσει τη συναλλαγή τότε ο φορολογούμενος καλείται να προσκομίσει τα δικαιολογητικά εντός πέντε εργάσιμων ημερών.

Εάν δεν προσκομιστούν τα δικαιολογητικά η εφορία προχωρά στην επιβολή φόρου χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το αφορολόγητο ποσό.

Αυτό σημαίνει ότι επιβάλλεται φόρος από το πρώτο ευρώ της χρηματικής γονικής παροχής ή δωρεάς με συντελεστή 10% ή 20% ή 40% (ανάλογα με τον βαθμό συγγένειας).

[ΠΗΓΗ]
Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google
ADVERTISEMENT
READ NEXT

Όλες οι ειδήσεις της ημέρας από Ελλάδα και κόσμο. Πολιτική, κοινωνία, οικονομία και επικαιρότητα 24/7, με έγκυρη ενημέρωση από το e-radio.gr.

Τα θέματα που ξεχώρισε σήμερα η ομάδα του E-Daily.

×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Γυναίκες χωρίς φίλτρο