ADVERTISEMENT

ΕΝΦΙΑ: Πλήρης απαλλαγή για 1 εκατ. ιδιοκτήτες

370 ευρώ «κατά κεφαλήν» ο μέσος φόρος - Διορία εξόφλησης έως 19 Απριλίου για όποιον αναμένει επιστροφή

Newsroom
2' χρόνος ανάγνωσης
ΕΝΦΙΑ: Πλήρης απαλλαγή για 1 εκατ. ιδιοκτήτες
ADVERTISEMENT

Αυξημένο ποσό φόρου δείχνουν τα εκκαθαριστικά φόρου ακινήτων για το 2024. Παρά τις εκπτώσεις έως 10% και την κατά 100% απαλλαγή 1 εκατομμυρίου ιδιοκτητών ακινήτων, φέτος βεβαιώθηκε μεγαλύτερος φόρος από πέρυσι.

Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google

Με βάση τα 7.159.164 εκκαθαριστικά σημειώματα ΕΝΦΙΑ, τα οποία που αναρτήθηκαν την Κυριακή το βράδυ, σε 6.167.304 φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις βεβαιώθηκαν φόροι 2.286.700.139 ευρώ.

ADVERTISEMENT

Για πρώτη φορά εφέτος, 215.171 φορολογούμενοι θα λάβουν έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ για 298.210 εμπράγματα δικαιώματα σε ασφαλισμένες κατοικίες τους. Προκύπτει έτσι ότι χρήση του μέτρου της έκπτωσης έως 10% πέτυχαν να κάνουν 1 στους 29 ιδιοκτήτες.

Με τα δεδομένα αυτά, ο μέσος φόρος ΕΝΦΙΑ φέτος ανήλθε «κατά κεφαλήν» στα 370 ευρώ. Παρά τις νέες εκπτώσεις όμως, το ποσόν βεβαίωσης φόρων ήταν αυξημένο εν σχέσει με πέρυσι. Το 2023 βεβαιώθηκαν φόροι 2,269 δισ. ευρώ σε συνολικά 6.159.452 υπόχρεους.

Με μόλις 7.852 περισσότερους υπόχρεους πληρωμής (6.159.452 ήταν το 2023), ο «λογαριασμός» ανέβηκε κατά 18 εκατ. ευρώ εν σχέσει με πέρυσι (αναλογούν 2.265 ευρώ για κάθε επιπλέον ΑΦΜ), ενώ ο μέσος φόρος που είχε επιβληθεί πέρυσι ήταν 368 ευρώ.

ADVERTISEMENT

Πληρώστε και γλιτώστε… συμψηφισμούς

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, όσοι δικαιούνται από πέρυσι επιστροφές φόρου και δεν τις έχουν ακόμα λάβει, θα έχουν διορία 10 ημερών για να εξοφλήσουν ολικώς τον ΕΝΦΙΑ του 2024, αν θέλουν να αποφύγουν τους συμψηφισμούς.

Αυτό αφορά όσες επιχειρήσεις και νοικοκυριά έχουν «εκκρεμείς» επιστροφές φόρου από το 2023, εφόσον εξοφλήσουν τον φετινό φόρο ακινήτων έως 18/4 (για πληρωμή μέσω web banking) ή έως 19/4 για πληρωμή μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE και του myAADEapp.

Από τις 19 Απριλίου και μετά, για όποια επιστροφή φόρου επίκειται να δοθεί, θα προηγηθεί συμψηφισμός με τυχόν οφειλές ΕΝΦΙΑ. Από τη στιγμή εκείνη και μετά, εάν το σύστημα συμψηφισμών βρει ότι έχουν ανεξόφλητες υποχρεώσεις από ΕΝΦΙΑ, τότε θα χάνουν τη δυνατότητα άμεσης είσπραξης της επιστροφής.

[ΠΗΓΗ]
Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google
ADVERTISEMENT
READ NEXT

Όλες οι ειδήσεις της ημέρας από Ελλάδα και κόσμο. Πολιτική, κοινωνία, οικονομία και επικαιρότητα 24/7, με έγκυρη ενημέρωση από το e-radio.gr.

Τα θέματα που ξεχώρισε σήμερα η ομάδα του E-Daily.

×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Γυναίκες χωρίς φίλτρο