ADVERTISEMENT

Ελεύθεροι επαγγελματίες: Οι τρόποι αμφισβήτησης του τεκμαρτού εισοδήματος στις φορολογικές δηλώσεις

Η αντίστροφη μέτρηση για τις φορολογικές δηλώσεις έχει ξεκινήσει για τα εισοδήματα του 2023 για εκατομμύρια φορολογούμενους

Από το NEWSROOM
2' χρόνος ανάγνωσης
Ελεύθεροι επαγγελματίες: Οι τρόποι αμφισβήτησης του τεκμαρτού εισοδήματος στις φορολογικές δηλώσεις
ADVERTISEMENT

Η ειδικά πλατφόρμα για το Ε1 είναι έτοιμη να δεχτεί τις 6,5 εκατ. φορολογικές δηλώσεις που καλούνται να καταθέσουν ορθά τα στοιχεία εισοδήματος τους για το έτος 2023, ενώ φέτος θα βρουν και προσυμπληρωμένους κωδικούς.

Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google

Ωστόσο, πλην του 1,7 εκατ. μισθωτών και συνταξιούχων, και περίπου 750.000 ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και ατομικές επιχειρήσεις, θα βρουν προσυμπληρωμένο το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα από την επιχειρηματική τους δραστηριότητα και με βάση αυτό θα γίνει η σχετική εκκαθάριση.

ADVERTISEMENT

Το υπουργείο Οικονομικών έχει προχωρήσει στην αλλαγή των φορολογικών κριτηρίων θεσπίζοντας ως ελάχιστο εισόδημα το ποσό που αντιστοιχεί στον κατώτατο μισθό.

Ωστόσο, εάν κάποιοι εκτιμούν ότι… κάτι δεν πάει καλά, μπορούν να αμφισβητήσουν τον τεκμαρτό προσδιορισμό του εισοδήματός τους μέσα από δύο τρόπους.

Ο πρώτος έχει να κάνει το αίτημα για διενέργεια ελέγχου και ο άλλος προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά εξαιτίας της αντικειμενικής αδυναμίας άσκησης (μερικής ή συνολικής) επαγγέλματος.

ADVERTISEMENT

Στην περίπτωση που κατατεθεί αίτημα για την διενέργεια ελέγχου, η διαδικασία γίνεται σε δύο βήματα:

  1. Ο φορολογούμενος πρέπει να δηλώσει στην εμπρόθεσμη δήλωσή του ότι επιθυμεί να αμφισβητήσει το ελάχιστο εισόδημα, ζητώντας τη διενέργεια φορολογικού ελέγχου (κωδικοί 443-444 του Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος).
  2. Εφόσον έχει ήδη συμπληρώσει τον σχετικό κωδικό στο Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ο φορολογούμενος πρέπει, το αργότερο εντός προθεσμίας 60 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή της δήλωσης, να συμπληρώσει ερωτηματολόγιο με την περιουσιακή του κατάσταση και τις συνθήκες διαβίωσης του ιδίου, της/του συζύγου/ΜΣΣ και των προστατευόμενων μελών, τα οποία θα αξιολογηθούν κατά τον φορολογικό έλεγχο.

Το ερωτηματολόγιο θα συμπληρώνεται σε ειδική ψηφιακή εφαρμογή της ΑΑΔΕ, η οποία θα είναι διαθέσιμη στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου.

Ο έλεγχος διενεργείται εντός 12 μηνών από την κοινοποίηση της εντολής ελέγχου.

ADVERTISEMENT

Στις περιπτώσεις αμφισβήτησης για αντικειμενικούς λόγους, το αίτημα υποβάλλεται απευθείας στην εφαρμογή.

Το αίτημα μπορεί να υποβληθεί μετά την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και την έκδοση του εκκαθαριστικού (πράξη προσδιορισμού φόρου) και μέχρι την κοινοποίηση από τη Φορολογική Διοίκηση εντολής ελέγχου φορολογίας εισοδήματος ή μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έκδοση πράξης προσδιορισμού φόρου.

Ειδικότερα, οι αντικειμενικοί λόγοι είναι:

  1. Στρατιωτική θητεία
  2. Φυλάκιση
  3. Νοσηλεία
  4. Εγκυμοσύνη
  5. Ανατροφή τέκνου δώδεκα (12) μήνες μετά:
    *τον τοκετό
    * ή την τεκνοθεσία
    * ή την αναδοχή τέκνου
  6. Φυσικές καταστροφές
  7. Ανάκληση της άδειας λειτουργίας της ατομικής επιχείρησης ή της άδειας άσκησης επαγγέλματός
  8. Απαγόρευση λειτουργίας του καταστήματος ή άλλου χώρου άσκησης της επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας
  9. Άλλοι λόγοι ανωτέρας βίας (πχ σοβαρό πρόβλημα υγείας, ατύχημα φορολογούμενου ή τέκνου του για το οποίο δεν απαιτείται νοσηλεία)
[ΠΗΓΗ]
Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google
ADVERTISEMENT
READ NEXT

Όλες οι ειδήσεις της ημέρας από Ελλάδα και κόσμο. Πολιτική, κοινωνία, οικονομία και επικαιρότητα 24/7, με έγκυρη ενημέρωση από το e-radio.gr.

Τα θέματα που ξεχώρισε σήμερα η ομάδα του E-Daily.

×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Γυναίκες χωρίς φίλτρο