Ο ερασιτέχνης αστρονόμος που τελικά ανακάλυψε έναν πλανήτη

Αλλά δεν τον ονόμασε αυτός

Ο ερασιτέχνης αστρονόμος που τελικά ανακάλυψε έναν πλανήτη
@Chronicle

Από το NEWSROOM

Στις 13 Μαρτίου του 1781, ο William Herschel κοίταξε μέσα από το τηλεσκόπιό του και είδε τον πλανήτη Ουρανό. Ήταν μια μνημειώδης ανακάλυψη για τον κόσμο της επιστήμης, αλλά δεν ήταν ο μόνος λόγος που ήταν εντυπωσιακή.

Πρώτον, τα τηλεσκόπια της εποχής ήταν εξαιρετικά περιορισμένα. Η σπιτική συσκευή του Herschel ήταν λίγο πολύ ένας μεγεθυντικός φακός σε σχήμα σωλήνα, ειδικά σε σύγκριση με τη σημερινή τεχνολογία ανίχνευσης υψηλής ισχύος.

Δεύτερον, ο Herschel ήταν σχετικά νέος στην αστρονομία. Είχε περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του ως επιτυχημένος συνθέτης και μουσικός, αναπτύσσοντας ενδιαφέρον για τον νυχτερινό ουρανό σε ηλικία 34 ετών. Λίγα χρόνια αργότερα, ο Herschel ξύπνησε μια νύχτα, κοιτάζοντας τον αστερισμό των Διδύμων, όταν βρήκε έναν κομήτη, ή τουλάχιστον έτσι νόμιζε αρχικά. Το εν λόγω αντικείμενο έμοιαζε περισσότερο με επίπεδο δίσκο και ενώ κινούνταν, φαινόταν να είναι πολύ αργό για να είναι κομήτης. Περαιτέρω παρατηρήσεις επιβεβαίωσαν ότι ο Herschel είχε πράγματι βρει έναν νέο πλανήτη, τον πρώτο που ανακαλύφθηκε με τηλεσκόπιο.

Ο Herschel θεώρησε ότι είχε δικαιώματα ονοματοδοσίας. Πρότεινε το Georgium Sidis, "Το αστέρι του Γεωργίου", προς τιμή του προστάτη του, Βασιλιά Γεωργίου Γ', αλλά οι σύγχρονοί του υποστήριξαν ένα πιο αξιοπρεπές και λιγότερο εθνικιστικό όνομα. Επέλεξαν τον Ουρανό, ακολουθώντας το καθιερωμένο πρωτόκολλο ονομασίας των πλανητών με τους αρχαίους θεούς.

Στην ελληνική μυθολογία, ο Ουρανός είναι ο αρχέγονος θεός του ουρανού και ο γιος/σύζυγος της Γαίας, της θεάς της Γης. Οι πολλοί απόγονοί τους περιελάμβαναν τους Τιτάνες, θεότητες που ανέτρεψαν τον πατέρα τους και καθιέρωσαν τον Κρόνο, τον νεότερο Τιτάνα, ως κυβερνήτη του κόσμου. Ο Κρόνος τελικά ανατράπηκε από τον γιο του, Δία, και τα αδέρφια του, που έγιναν οι Ολύμπιοι θεοί.

Ο William Herschel ανακάλυψε περισσότερα από 2500 νεφελώματα, δημιούργησε τη λέξη αστεροειδής και εφηύρε πολλά νέα τηλεσκόπια. Αλλά δεν το έκανε μόνος του. Τον στήριξε σε κάθε επιστημονική προσπάθεια η μικρότερη αδερφή του Caroline, η οποία γυάλιζε ακούραστα τους καθρέφτες του τηλεσκοπίου του, έμενε ξύπνια όλη τη νύχτα για να καταγράψει ουράνιες παρατηρήσεις και επεξεργάστηκε και δημοσίευσε τους πρωτοποριακούς καταλόγους αστεριών του. Η δική της λίστα με τα επιτεύγματα είναι εκτενής. Η Caroline Herschel περιέγραψε 14 νέα νεφελώματα, συγκέντρωσε έναν κατάλογο με αστρικά σμήνη και ανακάλυψε οκτώ κομήτες.

Οι ανακαλύψεις των Herschels άνοιξαν το δρόμο για μια νέα τεχνολογία και επιστημονικές προσεγγίσεις. Και όλα ξεκίνησαν με τον Ουρανό.

Οι καλύτερες πόλεις της Ευρώπης για να ζεις

Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Το πιο επικίνδυνο νησί του πλανήτη κι ας μην κατοικεί κανείς εκεί, ούτε άνθρωπος ούτε ζώο

Είναι γεμάτο με σπάνια μικρόβια, εξωτικές και θανατηφόρες ασθένειες

Aυτός ο γιατρός έγινε διάσημος αλλάζοντας τις φωνές των ανθρώπων

Mετά τις επεμβάσεις στο πρόσωπο, η νέα μόδα είναι οι επεμβάσεις φωνής

Τι είναι αυτή η μαύρη κουκίδα στο iPhone και τι κάνει;

Γιατί υπάρχει εκεί και τι ακριβώς εξυπηρετεί;

O βασιλιάς που έδωσε το όνομά του στο Bluetooth

Βρίσκεται στο επίκεντρο μιας αρχαιολογικής διαμάχης.

Το άλμα του Μίλτου Τεντόγλου πάνω από τη Φοντάνα ντι Τρέβι στη Ρώμη

Προχτές

Το promo του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος στίβου

Πώς ήταν η καθημερινή ζωή στον Μεσαίωνα;

Προχτές