ADVERTISEMENT

Εφορία: Δεύτερη ευκαιρία για ρυθμίσεις, ΕΝΦΙΑ και POS ‑ Ποιες προθεσμίες εκπνέουν

Τσουχτερά πρόστιμα

Newsroom
2' χρόνος ανάγνωσης
Εφορία: Δεύτερη ευκαιρία για ρυθμίσεις, ΕΝΦΙΑ και POS - Ποιες προθεσμίες εκπνέουν
ADVERTISEMENT

Λήγουν σημαντικές προθεσμίες που πρέπει να πληρώσουν οι φορολογούμενοι από πλευράς ΑΑΔΕ. Ειδικότερα, λήγει η προθεσμία για την αναβίωση ρυθμίσεων, την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ και τη διασύνδεση POS- ταμειακών.

Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google

Με την καταβολή των οφειλόμενων ποσών οι οφειλέτες μπορούν να ενεργοποιήσουν πάλι τις ρυθμίσεις τους, αξιοποιώντας την ευκαιρία που τους έδωσε το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ.

ADVERTISEMENT

Στην πλατφόρμα «Ρυθμίσεις με Ανεξόφλητες Εκπρόθεσμες Δόσεις» οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για:

  • Τις ανεξόφλητες εκπρόθεσμες δόσεις των ρυθμίσεων που μπορούν να ενταχθούν στη διαδικασία πιστώσεων και συμψηφισμών με καταβολές και επιστροφές φόρων
  • Τις εκκρεμείς επιστροφές, καθώς και τις καταβολές για τις οποίες έχει ενημερωθεί η ΑΑΔΕ μέχρι 15/4/2024, και:
  • Το ποσό που πρέπει να καταβάλλουν ως την έναρξη ισχύος του νόμου.
  • Τα ποσά που βρίσκονται σε εκκρεμότητα βαρύνονται με τόκο και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. Θα τους επιβληθεί μηνιαίος τόκος εκπρόθεσμης καταβολής 0,73%, στο κεφάλαιο της καθυστερούμενης δόσης, για κάθε μήνα καθυστέρησης.
  • Επίσης, υπολογίζεται προσαύξηση στην τελευταία ή τις δύο τελευταίες δόσεις της ρύθμισης (ανάλογα με τον τύπο της, 24/48 δόσεις, 36/72 δόσεις, 100 δόσεις, 120 δόσεις κλπ).
  • Η εξόφληση των χρεών γίνεται μόνο με Ταυτότητα Οφειλής μέσω web banking και όχι μέσω IRIS ή καρτών.

ΕΝΦΙΑ

Τη Μεγάλη Τρίτη εκπνέει η προθεσμία πληρωμής της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ. Σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής του ποσού δεν προβλέπεται έκπτωση 3% όπως στην περίπτωση του φόρου εισοδήματος.

Διασύνδεση των POS

Μεγάλη Τρίτη εκπνέει και η προθεσμία για τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Αυτό ισχύει για τις «κλασικές» ταμειακές μηχανές. Αν κάποια επιχείρηση έχει τον πιο εξελιγμένο τύπο (με το λογισμικό ERP), η προθεσμία είναι η 30η Ιουνίου.

Τσουχτερά τα πρόστιμα

Οι υπόχρεες επιχειρήσεις, που δεν έχουν διασυνδέσει τα συστήματά τους ούτε έχουν προχωρήσει στον προγραμματισμό ραντεβού εντός Απριλίου, είναι αντιμέτωπες με την επιβολή προστίμων εφόσον δεν μπορούν να αιτιολογήσουν ότι δεν το έπραξαν για λόγους ανωτέρας βίας. Συγκεκριμένα, προβλέπεται πρόστιμο:

  • 10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα,
  • 20.000 ευρώ, εφόσον τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.
  • Τα πρόστιμα αυτά μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους (πλην των τουριστικών). Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.
[ΠΗΓΗ]
Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google
ADVERTISEMENT
READ NEXT

Όλες οι ειδήσεις της ημέρας από Ελλάδα και κόσμο. Πολιτική, κοινωνία, οικονομία και επικαιρότητα 24/7, με έγκυρη ενημέρωση από το e-radio.gr.

Τα θέματα που ξεχώρισε σήμερα η ομάδα του E-Daily.

×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Γυναίκες χωρίς φίλτρο