ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Σαρωτικοί έλεγχοι στους παράνομους οδηγούς από την ΑΑΔΕ: Ποιους αφορά – Μεγάλα τα πρόστιμα

Μέχρι το Σεπτέμβριο, η εφαρμογή της ΑΑΔΕ θα επιτρέπει τον ψηφιακό έλεγχο των πινακίδων κυκλοφορίας.
Πρωταρχικός στόχος της εφορίας να εντοπιστούν οι ιδιοκτήτες που έχουν θέσει το όχημά τους σε καθεστώς ακινησίας (έχουν παραδώσει ηλεκτρονικά τις πινακίδες) αλλά συνεχίζουν να χρησιμοποιούν αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.
Η εφαρμογή θα επιτρέπει το σκανάρισμα των πινακίδων κυκλοφορίας σε σημεία- κλειδιά, όπου μπορεί να καταγράφεται η διέλευση χιλιάδων οχημάτων σε καθημερινή βάση. Στη συνέχεια θα στέλνονται τα… ραβασάκια με τα πρόστιμα στους ασυνείδητους οδηγούς, τα οποία δεν θα είναι μόνο χρηματικά, αλλά θα αφορούν, πλέον και στη δυνατότητα του παραβάτη να οδηγεί ένα αυτοκίνητο ή μια μηχανή.
Ο έλεγχος των οχημάτων θα διενεργείται ύστερα από έκδοση εντολής ελέγχου ή μετά τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις από την ΑΑΔΕ, με στοιχεία τα οποία θα δίνουν οι αυτοκινητοδρόμοι, του εθνικού δικτύου όπως για παράδειγμα η Αττική Οδός.
Να τονιστεί πως ο έλεγχος στα οχήματα καθεστώς ακινησίας θα είναι μόνο η αρχή. Το ψηφιακό σκανάρισμα της εφαρμογής θα αποκαλύπτει και άλλες παραβάσεις, όπως η κυκλοφορία ανασφάλιστων και η κυκλοφορία αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών που δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ.
Όχημα για το οποίο έχει δηλωθεί ακινησία, εάν έχει μετακινηθεί σε διαφορετικό σημείο από το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική δήλωση ακινησίας και εντοπισθεί στο πλαίσιο των ελέγχων, εκτός από τα Τέλη Κυκλοφορίας και «πέφτει» πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο τριπλασιάζεται, ενώ παράλληλα αφαιρείται για 3 χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του κατόχου του οχήματος ή του ιδιοκτήτη.
Να σημειωθεί πως από την 1η Μαΐου μπορούν να πληρώνουν οι πολίτες τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων τους με τον μήνα, μέσω του MyCar. Το μέτρο αφορά σε όσους είχαν οχήματα σε ακινησία και θέλουν να τα επανακυκλοφορήσουν.
Το ποσό που θα πρέπει να καταβληθεί εξαρτάται από τους μήνες που θα επιλέξουν οι ιδιοκτήτες να κυκλοφορούν το όχημα. Για έναν μήνα θα πληρώσουν το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12, για 4 μήνες τα 4/12 και ούτω καθεξής.
Το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους, ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία, αλλιώς ο ιδιοκτήτης θα κληθεί να πληρώσει τσουχτερά πρόστιμα.
Οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, myCar, κάνοντας χρήση των κωδικών TaxisNet, στην οποία θα συμπληρώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία και τα στοιχεία του οχήματος.
Αφού προηγηθεί αυτόματος έλεγχος, εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο, υποβάλλεται το αίτημα και στη συνέχεια θα καταβάλλουν όσα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης ακινησίας.
Έτσι θα μπορούν να επανατοποθετήσουν τις πινακίδες στα αυτοκίνητά τους και να τα κυκλοφορήσουν.
Στην περίπτωση που για παράδειγμα ένας οδηγός πληρώσει για δύο μήνες τέλη κυκλοφορίας, θα πρέπει να γνωρίζει ότι μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε χρονικό διάστημα επιθυμεί, για να κάνει άρση ακινησίας.
Ιδιοκτήτης με αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών που έχει ταξινομηθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2020, το συνολικό κόστος των τελών κυκλοφορίας ανέρχεται στα 615 ευρώ.
Εάν ο συγκεκριμένος προβεί σε άρση ακινησίας για 4 μήνες θα καταβάλει 205 ευρώ και για 7 μήνες θα πληρώσει 358,75 ευρώ.
Ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη 900 ευρώ εάν θελήσει να πάρει πίσω τις πινακίδες για διάστημα 6 μηνών θα πρέπει να πληρώσει 450 ευρώ (75 ευρώ για κάθε ένα μήνα).
Από την ΑΑΔΕ διευκρινίζεται ότι:
Όλες οι ειδήσεις της ημέρας από Ελλάδα και κόσμο. Πολιτική, κοινωνία, οικονομία και επικαιρότητα 24/7, με έγκυρη ενημέρωση από το e-radio.gr.
Τα θέματα που ξεχώρισε σήμερα η ομάδα του E-Daily.
STORIES
STORIES
STORIES
ΠΡΟΣΩΠΑ
ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ
ΣΧΕΣΕΙΣ
STORIES