Πού ξόδεψε 1 δις η Καμάλα;
Οι προεδρικές εκλογές του 2024 ήταν οι πιο ακριβές στην ιστορία των ΗΠΑ
Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Οι προεδρικές εκλογές του 2024 ήταν οι πιο ακριβές στην ιστορία των ΗΠΑ, με συνολικές δαπάνες που υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τα 15,9 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ του 2020.
Στο επίκεντρο της κούρσας, η εκστρατεία της Κάμαλα Χάρις έχει συγκεντρώσει 1,6 δισ. δολάρια, υπερβαίνοντας τον Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έλαβε 1,1 δισ. δολάρια από την εκστρατεία του και τις υποστηρικτικές PACs του. Αξιοσημείωτο είναι ότι το ποσό των 2,7 δισ. δολαρίων που συγκέντρωσαν οι δύο υποψήφιοι ξεπερνά τα 2 δισ. δολάρια που συγκεντρώθηκαν το 2020 για τον Τραμπ και τον Μπάιντεν.
Οι εκστρατείες και οι PACs στηρίχτηκαν από έναν αριθμό δισεκατομμυριούχων, με 135 άτομα να συνεισφέρουν, μεταξύ των οποίων οι Μάικλ Μπλούμπεργκ, Μπιλ Γκέιτς και Έλον Μασκ. Μόνο ο Μασκ έχει προσφέρει πάνω από 120 εκατ. δολάρια για τον Τραμπ, ενώ ο Μπλούμπεργκ και η Πάουελ Τζομπς έδωσαν 50 εκατ. δολάρια στην Χάρις!
Πού ξόδεψε 1 δις η Καμάλα λοιπόν;
Πού πήγαν αυτά τα λεφτά; Ξόδεψε εκατομμύρια δολάρια σε celebrities, πάνω από 4 εκατομμύρια δολάρια σε μάρκετινγκ με influencers και εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια για να βάλουν το πρόσωπο της Χάρις στη Σφαίρα του Λας Βέγκας. Η Καμάλα φέρεται να ξόδεψε 56,6 εκατομμύρια δολάρια για το προσωπικό, (ενώ ο Τραμπ ξόδεψε μόλις 9 εκατομμύρια δολάρια σε μια πολύ μικρότερη ομάδα)!
Τα αρχεία δείχνουν επίσης ότι επίσης η Καμάλα ξόδεψε 12,8 εκατομμύρια δολάρια σε μια ομάδα συμβούλων πολιτικών, ψηφιακών και μέσων ενημέρωσης.
Μία από τις εταιρείες που κόστισε περίπου στα 3,9 εκατομμύρια δολάρια, ήταν η Village Marketing Agency, η οποία φέρεται να εργάστηκε για να συγκεντρώσει υποστήριξη για τον Harris από χιλιάδες influencers σε μια προσπάθεια να προσελκύσει τους νέους ψηφοφόρους.
Ένας άλλος τομέας δαπανών που μπορεί να προκαλέσει ανησυχία είναι τα 15 εκατομμύρια δολάρια που ξόδεψε η καμπάνια της Χάρις για την παραγωγή εκδηλώσεων, τα οποία εν μέρει πήγαν σε συναυλίες πριν από τις εκλογές, με εμφανίσεης της Lady Gaga, της Katy Perry, Christina Aguilera και Ricky Martin.
Η Χάρις επίσης πλήρωσε 1 εκατομμύριο δολάρια στην Harpo, μια εταιρεία παραγωγής που ανήκει στην Oprah Winfrey, η οποία αναδείχθηκε ως μία από τις κορυφαίες διασημότητες του αντιπροέδρου, εμφανιζόμενη σε δημαρχείο τον Σεπτέμβριο και στην τελευταία προεκλογική συγκέντρωση της εκστρατείας, στη Φιλαδέλφεια.
Μια ανώνυμη πηγή είπε επίσης στο Examiner ότι η ομάδα της Χάρις ξόδεψε χιλιάδες δολάρια για να φτιάξει το σετ για την εμφάνισή της στο δημοφιλές podcast Call Her Daddy, το οποίο προβλήθηκε τον Οκτώβριο! Η εκστρατεία και οι σύμβουλοί της κόστισαν χιλιάδες δολάρια και έδωσε περισσότερα από 654 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις από τις 22 Ιουλίου έως την ημέρα των εκλογών, (ενώ ο Τραμπ δαπάνησε 378 εκατομμύρια δολάρια, ή 57% λιγότερο, στην ίδια κατηγορία, σύμφωνα με στοιχεία του AdImpact).