E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Μεγάλο πρόβλημα με τους χώρους στάθμευσης των εμπορικών κέντρων

Μεγάλες είναι οι ζημιές των αυτοκινήτων στους στενούς χώρους στάθμευσης -κυρίως- των εμπορικών κέντρων.

Μεγάλο πρόβλημα με τους χώρους στάθμευσης των εμπορικών κέντρων
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 13/12/2024 | 15:20

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια σταθερή αύξηση στις διαστάσεις των αυτοκινήτων, με κάθε νέα γενιά να παρουσιάζει μεγαλύτερο μέγεθος από την προηγούμενη.

Αυτή η τάση είναι ιδιαίτερα εμφανής στα ηλεκτρικά οχήματα, όπου η ανάγκη για μεγαλύτερες μπαταρίες συμβάλλει στην αύξηση του πλάτους και του συνολικού όγκου τους. Σύμφωνα με τα δεδομένα κάθε δεκαετία τα νέα αυτοκίνητα γίνονται περίπου πέντε εκατοστά φαρδύτερα από τα μοντέλα της προηγούμενης γενιάς. Για παράδειγμα, το Volkswagen Golf, από την πρώτη του γενιά το 1974 μέχρι σήμερα, έχει αυξήσει το μήκος του από 3,71 μέτρα σε 4,28 μέτρα και το πλάτος του από 1,61 μέτρα σε 1,79 μέτρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόμοια, το Fiat 500, που λανσαρίστηκε το 1957, είχε μήκος κάτω από 3 μέτρα και πλάτος 1,32 μέτρα, ενώ το σημερινό μοντέλο μετρά 3,57 μέτρα σε μήκος και 1,63 μέτρα σε πλάτος.


Η BMW Σειρά 3, από την πρώτη της γενιά το 1975, είχε μήκος 4,355 μέτρα και πλάτος 1,61 μέτρα. Η τρέχουσα γενιά έχει αυξήσει το μήκος και το πλάτος της, προσφέροντας περισσότερους χώρους και τεχνολογίες. Παρόμοια, το Audi A6, από την πρώτη του γενιά, είχε μήκος 4,796 μέτρα και πλάτος 1,81 μέτρα, ενώ η όγδοη γενιά φτάνει τα 4,939 μέτρα σε μήκος και 1,886 μέτρα σε πλάτος.

Η επίδραση των μπαταριών στα ηλεκτρικά οχήματα


Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ανάγκη για μεγαλύτερες μπαταρίες, που συχνά αντιπροσωπεύουν το 30% έως 40% της αξίας του οχήματος, οδηγεί σε αύξηση του μεγέθους τους.
Για παράδειγμα, το GMC Hummer EV Edition 1 διαθέτει μπαταρία που ζυγίζει πάνω από 4.000 κιλά, σχεδόν τριπλάσιο από το βάρος ενός Honda Civic, γεγονός που επηρεάζει άμεσα τις διαστάσεις και το βάρος του οχήματος.
Η αύξηση του μεγέθους των σύγχρονων αυτοκινήτων έχει δημιουργήσει σοβαρές δυσκολίες για τους ιδιοκτήτες, ειδικά όσον αφορά τη στάθμευση σε χώρους που σχεδιάστηκαν δεκαετίες πριν. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο στα παλαιότερα σπίτια και πολυκατοικίες, όπου οι διαστάσεις των γκαράζ και των θέσεων στάθμευσης έχουν μείνει στάσιμες, ενώ τα αυτοκίνητα συνεχώς μεγαλώνουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι στενές είσοδοι σε εμπορικά κέντρα


Μεγάλο πλέον είναι το πρόβλημα στους χώρους στάθμευσης εμπορικών κέντρων και μεγάλων καταστημάτων. Οι ζημιές που γίνονται -κυρίως τις ημέρες αιχμής- είναι μεγάλες. Οι είσοδοι, οι διάδρομοι και οι θέσεις στάθμευσης πολλών τέτοιων εγκαταστάσεων σχεδιάστηκαν πριν από 20-30 χρόνια, όταν τα αυτοκίνητα είχαν μικρότερο πλάτος.
Σήμερα, η είσοδος σε αυτά τα πάρκινγκ με ένα μεγάλο SUV ή ένα φαρδύ ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να γίνει αγχωτική, καθώς απαιτείται προσεκτικός ελιγμός για να αποφευχθούν χτυπήματα και γρατζουνιές στους τροχούς και τα πλευρά του οχήματος.
Οι στενές ράμπες και οι απότομες στροφές συχνά οδηγούν σε ζημιές, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να αντιμετωπίζουν πρόσθετα έξοδα για επισκευές ή αντικατάσταση ζαντών.
Η έλλειψη εκσυγχρονισμού αυτών των χώρων στάθμευσης δημιουργεί έντονο προβληματισμό, καθώς δεν συμβαδίζουν πλέον με τις διαστάσεις των σύγχρονων αυτοκινήτων

Προβλήματα με οικιακούς χώρους στάθμευσης


Σε πολλές πολυκατοικίες, οι χώροι στάθμευσης είχαν διαμορφωθεί με γνώμονα τα αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’80 και του ’90, όταν το μέσο πλάτος ήταν περίπου 1,70 μέτρα.
Σήμερα, με πολλά SUV και ηλεκτρικά οχήματα να φτάνουν ή και να ξεπερνούν τα 1,90 μέτρα πλάτος, η είσοδος και η έξοδος από τους στενούς αυτούς χώρους απαιτεί μεγάλη προσοχή.
Καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται μεγαλύτερα, είναι αναγκαία η προσαρμογή των οικιακών και δημόσιων χώρων στάθμευσης. Η δημιουργία θέσεων με μεγαλύτερο πλάτος και η ανακαίνιση παλαιότερων εγκαταστάσεων είναι απαραίτητη για την αποφυγή ζημιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των οδηγών.

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Μυστήριο με τον θάνατο 29χρονου λιμενικού στη Λέσβο – Κάνουν λόγο για δολοφονία οι γονείς του

Σήμερα

Η οικογένεια ισχυρίζεται ότι ο γιος τους έφερε τραύματα από αιχμηρό αντικείμενο, ενώ κάνουν λόγο και για προηγούμενες απειλές κατά της ζωής του και της συζύγου του

Πάπας Φραγκίσκος: Όταν παρηγόρησε αγόρι που τον ρώτησε κλαίγοντας αν ο άθεος πατέρας του ήταν στον παράδεισο

Σήμερα

Πώς ο Πάπας Φραγκίσκος είχε παρηγορήσει αγόρι που τον είχε ρωτήσει για τον άθεο πατέρα του.

Βαν λαμπάδιασε μέσα σε βενζινάδικο στη Λεωφόρο Μαραθώνος

Σήμερα

Βίντεο από το σημείο με το φλεγόμενο βαν

Μητσοτάκης στο Facebook: Πήγαμε καλύτερα από όσο υπολογίζαμε και ενισχύουμε τα εισοδήματα με 1,1 δισ. ευρώ

Σήμερα

Το μήνυμα του πρωθυπουργού για τα νέα μέτρα της κυβέρνησης, μετά την υπεραπόδοση της εθνικής οικονομίας

Πάπας: Το τελευταίο «ευχαριστώ» στον νοσηλευτή του και το ήσυχο απόγευμα πριν τον θάνατό του

Σήμερα

Το μεσημέρι της Κυριακής του Πάσχα, ο Πάπας έκανε την τελευταία του δημόσια εμφάνιση

Σεισμός 6,2 Ρίχτερ στις Φιλιππίνες

Σήμερα

Το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 269 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Pundaguitan

Πέθανε ο Κώστας Δήμου

Σήμερα

Ο Δήμου υπήρξε πρωτοπόρος στον χώρο, με πλούσια διεθνή πορεία και τεράστια προσφορά εντός κι εκτός παρκέ

par: 6
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.