ADVERTISEMENT

ΕΝΦΙΑ: Ποιοι κερδίζουν έκπτωση έως 20% το 2025 ‑ Βήμα προς βήμα η διαδικασία

Τι πρέπει να ξέρουν οι φορολογούμενοι για τον ΕΝΦΙΑ

Newsroom
2' χρόνος ανάγνωσης
ΕΝΦΙΑ: Ποιοι κερδίζουν έκπτωση έως 20% το 2025 - Βήμα προς βήμα η διαδικασία
ADVERTISEMENT

Από το 2025, πάνω από 200.000 ιδιοκτήτες κατοικιών αξίας άνω των 500.000 ευρώ, που είναι ασφαλισμένες για φυσικές καταστροφές, θα δουν σημαντική μείωση στον λογαριασμό του ΕΝΦΙΑ. Η έκπτωση φτάνει το 20%, διπλασιάζοντας τη φετινή μείωση του 10%. Ας δούμε αναλυτικά πώς μπορείτε να επωφεληθείτε και τι πρέπει να κάνετε για να «κλειδώσετε» την έκπτωση

Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google

Αντίθετα όσοι διαθέτουν ασφαλισμένες κατοικίες άνω των 500.000 ευρώ θα διαπιστώσουν ότι η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ παραμένει στο 10%.
Ποιοι ιδιοκτήτες κερδίζουν από τη νέα ρύθμιση;

ADVERTISEMENT

Η έκπτωση αφορά:

Κατοικίες αξίας άνω των 500.000 ευρώ που είναι ασφαλισμένες για σεισμό, πυρκαγιά και πλημμύρα.
Ασφαλισμένες κατοικίες για λιγότερες από 90 ημέρες δεν δικαιούνται καμία έκπτωση

Οι φορολογούμενοι για να «κλειδώσουν» την έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ θα πρέπει μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου να επισκεφθούν την πλατφόρμα myProperty της ΑΑΔΕ και να υποβάλουν αίτηση προκειμένου να πιστοποιηθεί η ασφάλιση των ακινήτων τους σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ισχύουν. Τα ραβασάκια του ΕΝΦΙΑ θα φτάσουν το 2025 στους ιδιοκτήτες ακινήτων έως το τέλος Μαρτίου και ο λογαριασμός θα εξοφληθεί σε έως 12 μηνιαίες δόσεις με την πρώτη στο τέλος Μαρτίου και την τελευταία στο τέλος Φεβρουαρίου 2026

Βήμα-Βήμα Οδηγός για την υποβολή αίτησης στην πλατφόρμα myProperty
Για να διασφαλίσετε την έκπτωση, οι ιδιοκτήτες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής:

  • Επισκεφθείτε την πλατφόρμα myProperty της ΑΑΔΕ.
  • Επιλέξτε τον ΑΤΑΚ της κατοικίας που αντιστοιχεί στο ασφαλισμένο ακίνητο.
  • Συσχετίστε τον ΑΤΑΚ με τον αριθμό ασφαλιστηρίου συμβολαίου.
  • Σε περίπτωση πολλών συμβολαίων ή ανανεώσεων, επαναλάβετε τη διαδικασία για κάθε συμβόλαιο.
  • Αν υπάρχουν πολλοί δικαιούχοι στο ακίνητο, καταχωρίστε τους ΑΦΜ τους. Αυτοί θα ενημερωθούν μέσω email για να υποβάλουν την αίτησή τους μέσω των προσωπικών τους κωδικών TAXISNET.
  • Οριστικοποιήστε την αίτηση.

Για τη χορήγηση της μείωσης του ΕΝΦΙΑ θα πρέπει:

Οι κατοικίες να είναι ασφαλισμένες και για σεισμό και για πυρκαγιά και για πλημμύρα. Αν δεν είναι και για τα τρία φυσικά φαινόμενα χάνουν την έκπτωση.
Η ασφάλιση να αφορά το προηγούμενο έτος και να έχει διάρκεια τουλάχιστον τριών μηνών. Αν η διάρκεια της ασφάλισης είναι μικρότερη του ενός έτους, η μείωση του ΕΝΦΙΑ προσαρμόζεται αναλογικά. Ακίνητο ασφαλισμένο για λιγότερες από 90 ημέρες εντός του ίδιου έτους δεν δικαιούται έκπτωση.

ADVERTISEMENT

Η ασφάλιση να καλύπτει το σύνολο της αξίας του ακινήτου. Ως αξία του ακινήτου, λαμβάνεται η αξία ανακατασκευής του κτίσματος ή των κτισμάτων, μη υπολογιζόμενης της αξίας του οικοπέδου, η οποία δεν μπορεί να υπολείπεται των 1.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

Για την εξασφάλιση των εκπτώσεων, οι ιδιοκτήτες ακινήτων πρέπει έως τα μέσα Φεβρουαρίου να υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα myProperty στην οποία επιλέγει τον ΑΤΑΚ που αντιστοιχεί στην ασφαλισμένη κατοικία και τον συσχετίζει με τον αριθμό του αντίστοιχου ασφαλιστηρίου συμβολαίου.

Σε περίπτωση που στην ίδια κατοικία αντιστοιχούν περισσότερα ασφαλιστήρια συμβόλαια της ίδιας ή διαφορετικής ασφαλιστικής επιχείρησης ή ανανεώσεις ή τροποποιήσεις του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, η διαδικασία επαναλαμβάνεται για κάθε αριθμό συμβολαίου. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται για κάθε ακίνητο με ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

[ΠΗΓΗ]
Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google
ADVERTISEMENT
READ NEXT

Όλες οι ειδήσεις της ημέρας από Ελλάδα και κόσμο. Πολιτική, κοινωνία, οικονομία και επικαιρότητα 24/7, με έγκυρη ενημέρωση από το e-radio.gr.

Τα θέματα που ξεχώρισε σήμερα η ομάδα του E-Daily.

×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Γυναίκες χωρίς φίλτρο