ADVERTISEMENT

Μειώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές από 1η Ιανουαρίου: Τι αλλάζει για εργαζόμενους και εργοδότες

Αναλυτικά παραδείγματα

Από το NEWSROOM
2' χρόνος ανάγνωσης
Μειώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές από 1η Ιανουαρίου: Τι αλλάζει για εργαζόμενους και εργοδότες
ADVERTISEMENT

Με θετικό πρόσημο ξεκινά το νέο έτος για εργαζόμενους και εργοδότες, καθώς από την 1η Ιανουαρίου 2025 θα τεθεί σε εφαρμογή μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά μία ποσοστιαία μονάδα. Το σχέδιο της κυβέρνησης στοχεύει στην ενίσχυση του εισοδήματος των εργαζομένων και τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους για τις επιχειρήσεις.

Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google

Η μείωση των εισφορών αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής που ξεκίνησε το 2019. Έως τώρα, οι εισφορές μειώθηκαν κατά:

ADVERTISEMENT
  • 0,9 ποσοστιαίες μονάδες τον Ιούνιο του 2020.
  • 3 ποσοστιαίες μονάδες τον Ιανουάριο του 2021.
  • Μείωση του ποσοστού επικουρικής ασφάλισης από 6,5% σε 6% τον Ιούνιο του 2022.
  • Με τη νέα μείωση του 1% το 2025, η συνολική μείωση θα φτάσει το 4,9%, με εκκρεμότητα ακόμη 0,6% για να συμπληρωθούν οι πέντε μονάδες, όπως είχε δεσμευθεί η κυβέρνηση.

Οφέλη για εργαζόμενους και εργοδότες

Η νέα μείωση επιμερίζεται ισόποσα:

  • 0,5% για εργαζόμενους: Οι κρατήσεις υπέρ ΕΟΠΥΥ μειώνονται από 2,55% σε 2,05%.
  • 0,5% για εργοδότες: Μείωση μη μισθολογικού κόστους από 4,55% σε 4,05%.

Παραδείγματα

ADVERTISEMENT
  • Για εργαζόμενο που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό των 830 ευρώ, το όφελος είναι 4,15 ευρώ τον μήνα.
  • Για αυτόν που λαμβάνει 900 ευρώ ονομαστικό μισθό, το όφελος είναι 4,5 ευρώ.
  • Για όσους έχουν μικτές αποδοχές στα 1.000 ευρώ, η αύξηση είναι 5 ευρώ.
  • Στα 1.100 ευρώ το όφελος είναι 5,5 ευρώ.
  • Για αμοιβή 1.200 ευρώ το όφελος είναι 6 ευρώ.
  • Για μισθό στα 1.300 ευρώ το κέρδος είναι 6,5 ευρώ.
  • Για αποδοχές 1.400 ευρώ το όφελος είναι 7 ευρώ.
  • Για μισθό 1.500 ευρώ ο εργαζόμενος θα δει αύξηση 7,5 ευρώ.

Στις επιχειρήσεις, η μισή μονάδα σημαίνει μείωση στο μη μισθολογικό κόστος κατά 10%, ενώ σε περίπτωση που μέχρι το 2027 η κυβέρνηση προβεί σε ακόμη μεγαλύτερη μείωση εισφορών, τότε οι επιχειρήσεις θα έχουν ακόμη ένα σημαντικό κίνητρο για να προβούν σε προλήψεις.

Για παράδειγμα, μια επιχείρηση που απασχολεί 30 εργαζόμενους με μέσες μεικτές μηνιαίες αποδοχές 1.670 ευρώ, θα δει μείωση στις ασφαλιστικές εισφορές της τάξης των 3.507 ευρώ ετησίως. Αν οι εργαζόμενοι έχουν μεικτές αποδοχές 4.090 ευρώ, το ετήσιο όφελος για την επιχείρηση από τη μείωση της μισής ποσοστιαίας μονάδας θα φτάσει τα 8.589 ευρώ. Αυτή η ελάφρυνση μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για τις επιχειρήσεις να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν τον αριθμό των θέσεων εργασίας, ενισχύοντας τη σταθερότητα στην αγορά εργασίας.

[ΠΗΓΗ]
Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google
ADVERTISEMENT
READ NEXT

Όλες οι ειδήσεις της ημέρας από Ελλάδα και κόσμο. Πολιτική, κοινωνία, οικονομία και επικαιρότητα 24/7, με έγκυρη ενημέρωση από το e-radio.gr.

Τα θέματα που ξεχώρισε σήμερα η ομάδα του E-Daily.

×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Γυναίκες χωρίς φίλτρο