E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Τα δραματικά τελευταία 9 λεπτά ‑ Έλεγχο των Boeing σε όλη τη χώρα

Τι λέει η Boeing

Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Τα δραματικά τελευταία 9 λεπτά ‑ Έλεγχο των Boeing σε όλη τη χώρα
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 30/12/2024 | 07:56

Η προειδοποίηση για τα πουλιά, ο τσιμεντένιος τοίχος στον οποίο συνετρίβη το αεροπλάνο και το σύστημα προσγείωσης που δεν λειτούργησε σωστά - Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες - Τι λέει η Boeing

Απαντήσεις για το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα των τελευταίων πολλών ετών στη Νότια Κορέα αναζητούν οι αρχές της χώρας καθώς πληθαίνουν τα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες το Boeing 737-800 της Jeju Air έκανε προσγείωση χωρίς να ανοίξει το σύστημα προσγείωσης και χωρίς να αναπτυχθούν τα πτερύγια ανάσχεσης με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε έναν τοίχο και 179 από τους 181 επιβαίνοντες να χάσουν τη ζωή τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας φαίνεται να επιμένει στην εκδοχή της σύγκρουσης με πουλιά εν πτήσει που προκάλεσαν προβλήματα στο αεροσκάφος καθώς τα ξημερώματα σήμερα ανακοίνωσε ότι ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους είχε δηλώσει στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της πόλης Μουάν ότι σημειώθηκε σύγκρουση με πουλιά και είχε κηρύξει «mayday».

Σύμφωνα με το χρονολόγιο που έγινε γνωστό, στις 8:54 (ώρα Νότιας Κορέας) ο πύργος ελέγχου έδωσε το πράσινο φως στους πιλότους του Boeing να προχωρήσουν σε προσγείωση.

Τρία λεπτά αργότερα, ο πύργος ελέγχου ενημέρωσε τους πιλότους για τον κίνδυνο πρόσκρουσης με πουλιά στον αέρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από ένα λεπτό ήταν που ο πιλότος εξέπεμψε σήμα κινδύνου (mayday), χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε.

Στις 9:03 το αεροπλάνο προσγειώθηκε με την «κοιλιά», χωρίς τροχούς, σύρθηκε για λίγα δευτερόλεπτα στον διάδρομο προσγείωσης και τελικά έγινε μια μπάλα φωτιάς όταν προσέκρουσε σε τοίχο.

Η Νότια Κορέα ξεκινά έλεγχο σε όλα τα Boeing στη χώρα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη σκιά της τραγωδίας οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν σήμερα πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα.

Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα» και «εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλειά τους, εξήγησε σε δημοσιογράφους ο Τζου Τζονγκ-γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.

Ακόμη ένα Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air το οποίο εκτελούσε πτήση εσωτερικού αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, παρόμοιο με εκείνο που ανέφερε το πλήρωμα του αεροσκάφους του ίδιου τύπου που συνετρίβη, πάντως επέστρεψε στο αεροδρόμιο από όπου είχε μόλις απογειωθεί και προσεδαφίστηκε με ασφάλεια, μεταδίδει το νοτιοκορεατικό εθνικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο Γκίμπο της Σεούλ για την Τσετζού νωρίτερα σήμερα, εξήγησε το Γιονάπ, επικαλούμενο πηγές του στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών. Τα 39 από τα 41 αεροσκάφη του στόλου της Jeju Air είναι αυτού του τύπου.

Τι προκάλεσε την τραγωδία

Η έρευνα για τα αίτια βρίσκεται σε εξέλιξη - με τους εμπειρογνώμονες και τους αξιωματούχους να κάνουν λόγο για διάφορους πιθανούς παράγοντες.

Ειδικοί της αεροπορίας δήλωσαν ότι οι αρχές του αεροδρομίου της Νότιας Κορέας θα πρέπει να αντιμετωπίσουν σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τον τσιμεντένιο τοίχο στον οποίο συγκρούστηκε ένα αεροπλάνο με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 179 άνθρωποι.

«Όχι μόνο δεν υπάρχει καμία δικαιολογία [για να βρίσκεται εκεί], αλλά νομίζω ότι αγγίζει τα όρια του εγκλήματος να βρίσκεται εκεί», δήλωσε ο Βρετανός ειδικός Ντέιβιντ Λίαρμαουντ.

Μάρτυρες ανέφεραν ότι είδαν μεγάλο αριθμό πτηνών γύρω από τον διάδρομο λίγο πριν από τη συντριβή και ο πύργος ελέγχου είχε προειδοποιήσει τον πιλότο για την πιθανότητα πρόσκρουσης πτηνών. Ένα λεπτό αργότερα το αεροπλάνο έστειλε σήμα κινδύνου.

Όταν το αεροπλάνο προσγειώθηκε στη δεύτερη προσπάθειά του στις 9.03 π.μ., το σύστημα προσγείωσης δεν είχε ανοίξει. 

Ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ πιστεύει ότι οι επιβαίνοντες είχαν καλές πιθανότητες επιβίωσης μόλις ο πιλότος προσγείωσε το αεροπλάνο στο έδαφος, παρά το γεγονός ότι ταξίδευε με μεγάλη ταχύτητα.

«Το κατέβασε [ο πιλότος] όμορφα δεδομένων των συνθηκών, πηγαίνουν πολύ γρήγορα αλλά το αεροπλάνο είναι ακόμα άθικτο καθώς γλιστράει στο έδαφος», είπε.

Καθώς έφτασε στο τέλος του αεροδρομίου και χτύπησε στον τοίχο, το αεροπλάνο καταστράφηκε σχεδόν αμέσως.

«Αυτού του είδους η δομή δεν θα έπρεπε να υπάρχει εκεί», τόνισε.

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν άνοιξε το 2007 και έχει γίνει ένας πολυσύχναστος περιφερειακός κόμβος στο νότιο τμήμα της χώρας. Το διαχειρίζεται η κρατική εταιρεία Korea Airports Corporation. Δορυφορικοί χάρτες δείχνουν ότι η τσιμεντένια κατασκευή βρισκόταν στο νότιο άκρο του διαδρόμου προσγείωσης κοντά στον περιμετρικό φράχτη για πολλά χρόνια.

Διαθέτει το σύστημα προσγείωσης με όργανα, το οποίο βοηθά τους πιλότους να προσγειώνονται τη νύχτα ή όταν η ορατότητα είναι κακή. Στα περισσότερα αεροδρόμια τα συστήματα αυτά τοποθετούνται σε πτυσσόμενες κατασκευές.

«Το να υπάρχει ένα σκληρό αντικείμενο περίπου 200 μέτρα ή λιγότερο μέσα στην υπερπήδηση, δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο πουθενά στο παρελθόν», πρόσθεσε ο Λίαρμαουντ.

Αν το αεροπλάνο δεν είχε προσκρούσει στον τοίχο, πρότεινε ότι θα είχε χτυπήσει μέσα από έναν περιμετρικό φράχτη, θα είχε ταξιδέψει πάνω από έναν δρόμο και πιθανότατα θα είχε σταματήσει σε ένα παρακείμενο χωράφι.

«Υπήρχε άφθονος χώρος για να επιβραδύνει το αεροσκάφος και να σταματήσει. Και νομίζω ότι όλοι θα ήταν ζωντανοί... οι πιλότοι μπορεί να είχαν υποστεί κάποια ζημιά περνώντας μέσα από τον φράχτη ασφαλείας ή κάτι τέτοιο. Αλλά υποψιάζομαι ότι μπορεί και να είχαν επιβιώσει».

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Παναθηναϊκός: Πώς ζει τα παιχνίδια ο… οπαδός Λεσόρ – Το βίντεο του SKWEEK

Χτες

Μετράει αντίστροφα για την επιστροφή στη δράση

Κακοκαιρία: Ο χάρτης με τους 6.000 κεραυνούς που καταγράφηκαν τις τελευταίες ώρες στην Ελλάδα

Χτες

Σε ποια περιοχή της Ελλάδας καταγράφηκε η μεγαλύτερη ποσότητα βροχόπτωσης

«Ήταν μέσα στα αίματα στον Προφήτη Ηλία»: Συγκλονιστικές αποκαλύψεις για τον λιμενικό που βρέθηκε κρεμασμένος στη Λέσβο

Χτες

Οι Αρχές θεωρούν πρόσωπο «κλειδί» για την υπόθεση έναν 30χρονο αλβανικής καταγωγής

Μεγάλη διαρροή πετρελαίου στον Δούναβη – Πάνω από 80.000 λίτρα χύθηκαν από φορτηγίδα

Χτες

Το καύσιμο βρίσκεται σε προστατευτικό φράγμα που περιβάλλει το σκάφος

Πυροβολισμοί με καλάσνικοφ στο Χαλάνδρι – Ένας νεκρός έξω από ιατρικό κέντρο

Χτες

Οι εκτελεστές πέρασαν με το όχημά τους, πυροβόλησαν το θύμα και διέφυγαν - Καίγεται αυτοκίνητο στο Πάτημα, εκτιμάται πως είναι το όχημα διαφυγής των δραστών

Οργή Τραμπ: Πούτιν σταμάτα, ας κλείσουμε τη συμφωνία ειρήνης στην Ουκρανία

Χτες

Ο Ντόναλντ Τραμπ καλεί τη Ρωσία να σταματήσει τα πλήγματα κατά αμάχων, όπως έγινε το περασμένο βράδυ στο Κίεβο.

Κατακραυγή στα social με γαλλικό σάιτ γνωριμιών: Δημιούργησε προκλητικό βίντεο με το AI Starter Pack

Χτες

«Εμετικό» χαρακτήρισαν οι περισσότεροι χρήστες το βίντεο που αναρτήθηκε στα μέσα Απριλίου στο Tik Tok και το οποίο διαφήμιζε σάιτ γνωριμιών με AI starter pack με τη Ζιζέλ Πελικό

Σφοδρή καταιγίδα στην Αττική: Πλημμύρισαν οι δρόμοι ‑ Έντονη χαλαζόπτωση στο Χαλάνδρι

Χτες

Πλημμύρισαν οι δρόμοι στην Αττική μετά την εκδήλωση έντονης βροχόπτωσης

Ανελκυστήρες πολυκατοικιών: Όλα όσα πρέπει να γίνουν έως τις 30 Ιουνίου 2025

Χτες

Οι υποχρεώσεις διαχειριστών και ιδιοκτητών - Πώς μοιράζονται τα κόστη - Απειλή προστίμων έως και 60.000 ευρώ

par: 28
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.