Γιατί κρύβεται το αφεντικό των Lidl;
Στην αφάνεια ζει ένας από τους πλουσιότερους επιχειρηματίες

Αν και είναι ο δεύτερος πλουσιότερος Γερμανός και ο 28ος πλουσιότερος άντρας στον κόσμο, ο ιδιοκτήτης της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl προτιμά την αφάνεια.
Τι κι αν το περιοδικό «Forbes» αναζητά μια φωτογραφία του, για να τον βάλει στη λίστα των πλουσιότερων ανθρώπων του πλανήτη, ο ιδιοκτήτης της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl, Dieter Schwarz, προτιμά την αφάνεια. Κανείς δεν ξέρει πώς είναι πραγματικά εμφανισιακά, καθώς η μόνη φωτογραφία που υπήρξε ποτέ από αυτόν είναι μια ασπρόμαυρη, από τη δεκαετία του '70.
Βέβαια, υπάρχει και μια σύγχρονη εκδοχή του Schwarz, με μια φωτογραφία στην οποία απεικονίζεται ως ψαρομάλλης κύριος με γυαλιά, που μοιάζει αρκετά στον Αμερικανό διανοούμενο Noam Chomsky. Όπως και να 'χει, κανείς δεν είναι σίγουρος αν ο άντρας αυτής της φωτογραφίας είναι όντως ο Dieter Schwarz, γι' αυτό και το «Forbes» αφήνει κενό το πλαίσιο της εικόνας δίπλα στο όνομα του επιχειρηματία. Ο 75χρονος Γερμανός έχει περιουσία που φτάνει τα 21 δισεκατομμύρια, παρουσιάζοντας αύξηση 7% σε σχέση με τα περασμένα έτη.
Ο Dieter Schwarz, που κληρονόμησε την εταιρεία «Schwartz Group» του πατέρα του, στην οποία ανήκει και η Lidl, και κατάφερε να την απογειώσει. Δουλεύοντας πολύ σκληρά, με μια πιο επιθετική πολιτική από του πατέρα του, κατάφερε να δημιουργήσει έναν κολοσσό.
Πάντως, το μυστήριο είναι ένα στοιχείο που συναντούμε στις επιχειρήσεις του Γερμανού δισεκατομμυριούχου. Δεν κρύβεται μόνο για να ζει σαν απλός άνθρωπος, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά λειτουργεί ανάλογα και στα επαγγελματικά του, καθώς η κάθε επιχείρηση λειτουργεί ως μεμονωμένο κατάστημα, ενώ δεν υπάρχει ένας γενικός ισολογισμός.
Ο Dieter Schwarz όμως γνωρίζει πως όλο αυτό το μυστήριο λειτουργεί υπέρ του, αφού αποτελεί μια πολύ καλή διαφήμιση της εταιρείας του. Πάντως, κατάφερε να εξελίξει αυτήν την αλυσίδα σούπερ μάρκετ, που αρχικά είχε μόνα τα δικά της προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές – αυτός ήταν και ο στόχος του, άλλωστε. Πλέον τα Lidl διαθέτουν και επώνυμα προϊόντα, ενώ κάθε εβδομάδα στα ράφια τους φιλοξενούν προϊόντα από διεθνείς κουζίνες, ενώ οι διαφημίσεις τους παίζονται και στην τηλεόραση.