Αυτές είναι οι αλλαγές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Τετράωρη στάση εργασίας σε Μετρό, Ηλεκτρικό, Τραμ αύριο
Δημοσίευση 15/10/2014 | 00:00
Μετά τις αλλαγές στα εισιτήρια των μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που εφαρμόστηκαν από τις αρχές του προηγούμενου μήνα, το υπουργείο Μεταφορών, έχει σχεδιάσει να εφαρμόσει επιπλέον αλλαγές, με διττό σκοπό: Αφενός για τη διευκόλυνση των επιβατών και αφετέρου για να περιοριστεί η λαθρεπιβίβαση. Εξάλλου, σύμφωνα με τον κ Χρυσοχοΐδη, «οι όποιες αλλαγές θεσπίζονται καθώς παρατηρούνται μεγάλα προβλήματα δυσλειτουργίας αλλά και λαθρεπιβίβασης».
Εισιτήριο από smartphone ή tablet
Συγεκριμένα, οι επιβάτες θα μπορούν πλέον να αγοράζουν το εισιτήριό τους από το smartphone του ή την ταμπλέτα τους, χωρίς να αγχώνονται ψάχνοντας για εισιτήριο σε περίπτερα ή σημεία πώλησης. Από τα Χριστούγεννα οι Συγκοινωνίες Αθηνών (ΣΑ) ετοιμάζουν ειδική εφαρμογή βάσει της οποίας θα λειτουργήσει ο νέος τρόπος αγοράς εισιτηρίων (mobile ticketing), που θα αποτελέσει το μεταβατικό στάδιο για το πέρασμα στο ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Το πρόγραμμα που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή πριν το πέρας του 2014, ονομάζεται mobile ticketing και η διαδικασία θα είναι η εξής: Ο επιβάτης θα κατεβάζει μια εφαρμογή στο smartphone ή το tablet μέσω της οποίας θα βλέπει όλους τους τύπους εισιτηρίων (απλό, μειωμένο κ.λπ.). Με ένα κλικ πάνω στο εισιτήριο που επιθυμεί θα προχωρά στην αγορά του.
Η πληρωμή του εισιτηρίου θα γίνεται αυτόματα μέσω πιστωτικής, χρεωστικής ή προπληρωμένης κάρτας που θα είναι συνδεδεμένη με τη συγκεκριμένη εφαρμογή του mobile ticketing. Σε επομένη φάση εξετάζεται οι επιβάτες να μπορούν να πληρώνουν τα εισιτήριά τους και μέσω Paypal. Αμέσως μετά την πληρωμή του εισιτηρίου, ο επιβάτης θα το ενεργοποιεί με το πάτημα ενός κουμπιού.
Στην οθόνη του κινητού του θα εμφανίζεται ένας μοναδικός κωδικός, καθώς και η αντίστροφη μέτρηση του χρόνου διάρκειας του εισιτηρίου (ο χρόνος θα ξεκινά από τα 70 λεπτά και θα κατεβαίνει). Οταν θα γίνεται έλεγχος εισιτηρίων, ο επιβάτης θα δείχνει στον ελεγκτή την οθόνη του κινητού του με τον μοναδικό κωδικό, του οποίου η εγκυρότητα θα επιβεβαιώνεται με το σκανάρισμα από ειδικό σαρωτή (rider).
Ηλεκτρονική, ωστόσο, σχεδιάζεται να γίνει και η κάρτα απεριορίστων διαδρομών, από το 2015. Η κάρτα θα μοιάζει με πιστωτική και θα έχει τη φωτογραφία και το ονοματεπώνυμο του κατόχου της.
Τουρνικέ σε λεωφορεία και τρόλεϊ
Ειδικές μπάρες, τουρνικέ, θα τοποθετηθούν τον Νοέμβριο στην μπροστινή πόρτα των λεωφορείων και των τρόλεϊ της Αθήνας, με απώτερο σκοπό την πάταξη της επιβίβασης άνευ εισιτηρίου.
Τα τουρνικέ θα θα επιτρέπουν την ελεγχόμενη είσοδο των επιβατών στα οχήματα και η τοποθέτησή τους αναμένεται να αρχίσει σε λεωφορεία και τρόλεϊ σε γραμμές ήπιας κίνησης με στόχο να ελεγχθεί η λειτουργικότητα και η αποτελεσματικότητα του μέτρου. Στη συνέχεια, ωστόσο, θα καθιερωθεί σε όλες τις γραμμές της πρωτεύουσας.
Να σημειωθεί πως το πρωί της Δευτέρας εγκαινιάστηκαν οι πρώτες «έξυπνες στάσεις», στο κέντρο της Αθήνας, των οποίων το δίκτυο θα αριθμεί 1.000 τηλεματικές στάσεις και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2015.
Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών κ. Χρυσοχοΐδη: «Οι καλές αστικές συγκοινωνίες είναι το κράτος πρόνοιας, είναι το δίκαιο κράτος και οφείλουμε να παλέψουμε για να ανταμείψουμε τους συμπολίτες μας για όλες αυτές τις θυσίες που έχουν γίνει. Τα έργα προχωρούν και αποδίδουν θέσεις εργασίας. Η αστική κινητικότητα και οι αστικές συγκοινωνίες βελτιώνονται».
Στάση εργασίας σε Μετρό, Ηλεκτρικό, Τραμ την Τετάρτη
Στο φόντο των επικείμενων αλλαγών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, οι εργαζόμενοι σε Ηλεκτρικό, Μετρό και Τραμ εξήγγειλαν τετράωρη στάση εργασίας, από τις 12:00 το μεσημέρι έως τις 16.00 το απόγευμα της Τετάρτης.
Οι εργαζόμενοι δηλώνουν αποφασισμένοι να αγωνιστούν για την ασφάλεια των συγκοινωνιών, «που τίθενται σε κίνδυνο από την διάλυση των εργασιακών σχέσεων, την υπερεργασία και την επαπειλούμενη ιδιωτικοποίηση», τις δημόσιες και φθηνές αστικές συγκοινωνίες και την υπογραφή νέας ΣΣΕ για εργασία με αξιοπρέπεια, την ίδια στιγμή που η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η τετράωρη στάση εργασίας των εργαζομένων.