Πού οφείλεται το δυστύχημα στο Elevador da Glória στη Λισαβόνα ‑ 16 τελικά οι νεκροί
Υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με τη συντήρηση του τελεφερίκ Glória

Δημοσίευση 4/9/2025 | 16:16
Ο αριθμός των θυμάτων της συντριβής αναθεωρήθηκε σε 16, σύμφωνα με τον δήμαρχο της πόλης. Οι αρχές είχαν ανακοινώσει νωρίτερα ότι τα θύματα ήταν 17. Ο αριθμός των τραυματιών παραμένει 21.
Το Εθνικό Ινστιτούτο Νομικής Ιατρικής και Ιατροδικαστικών Επιστημών (INMLCF) πέρασε όλη τη νύχτα πραγματοποιώντας νεκροψίες στα θύματα του και δεν έχει ακόμη καταφέρει να ολοκληρώσει αυτό το έργο.
Στο μεταξύ το Δημοτικό Συμβούλιο της Λισαβόνας ανέστειλε τη λειτουργία άλλων τελεφερίκ στην πρωτεύουσα , όπως των τελεφερίκ Bica και Lavra και του τελεφερίκ Graça. Θα διεξαχθούν τεχνικοί έλεγχοι, σύμφωνα με την πορτογαλική Publico.
Η Policia Judiciaria (PJ) έχει δημιουργήσει μια ειδική γραμμή επικοινωνίας για την παροχή επίσημων πληροφοριών στις αρχές και στις οικογένειες των ατόμων που έχουν πληγεί από το ατύχημα. Σε δήλωσή της, η PJ κάλεσε «τις οικογένειες, τους στενούς φίλους και τους επίσημους φορείς» να χρησιμοποιούν τη γραμμή επικοινωνίας, ώστε να διασφαλιστεί η «αποτελεσματική και γρήγορη» λειτουργία της υπηρεσίας.
Η αστυνομία εξέφρασε τη «βαθιά της θλίψη και αλληλεγγύη προς τα θύματα και τις οικογένειές τους», προσθέτοντας ότι θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν «για να διαπιστωθούν πλήρως τα γεγονότα».
Υπήρχε ζήτημα με την συντήρηση;
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα των Εθνικών Μνημείων , το τελεφερίκ κατασκευάστηκε από τον Γαλλοπορτογάλο μηχανικό Raoul Mesnier du Ponsard και εγκαινιάστηκε το 1885. Ηλεκτροδοτήθηκε το 1915.
Υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με τη συντήρηση του τελεφερίκ Glória, ο οποίος είχε ανατεθεί μέχρι τον Αύγουστο στην εταιρεία MAIN, οι οποίες εγείρονται κυρίως από συνδικαλιστικές πηγές, αν και οι αξιωματούχοι εγγυώνται ότι όλες οι λειτουργικές διαδικασίες ήταν ενημερωμένες. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι η σύμβαση συντήρησης έληξε ακριβώς στα τέλη Αυγούστου και ότι ο διαγωνισμός για μια νέα σύμβαση ακυρώθηκε τον ίδιο μήνα.