Ενα βίντεο στο YouTube έφερε δισεκατομμύρια δολάρια: Το success story μιας σακούλας ramen
Πώς τα Buldak ramen έγιναν παγκόσμιο φαινόμενο

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Τα instant noodles της Buldak έχουν εξελιχθεί σε ένα από τα πιο viral προϊόντα φαγητού των τελευταίων ετών. Το πικάντικο κορεάτικο ράμεν με τη χαρακτηριστική ροζ συσκευασία είναι πλέον πολιτιστικό φαινόμενο.
Από το 2022 έως το 2025, τα έσοδα της Samyang Foods, της εταιρείας που τα παράγει, έχουν υπερδιπλασιαστεί αγγίζοντας το 1,5 δισ. δολάρια, ενώ η μετοχή της σημείωσε άνοδο σχεδόν 100% μέσα σε έναν χρόνο.
Η ιστορία της επιτυχίας ξεκινά πίσω στο 2014, όταν ένας YouTuber προκάλεσε τους φίλους του να δοκιμάσουν τα καυτερά noodles on camera — το βίντεο έγινε viral με πάνω από 11 εκατομμύρια προβολές και γέννησε το περίφημο “fire noodle challenge”. Έκτοτε, η φήμη του Buldak αναζωπυρώνεται με κάθε γενιά χρηστών, ειδικά με τη Gen Z και τη Gen Alpha που λατρεύουν το hot & spicy περιεχόμενο στα social.
Η Samyang Foods ιδρύθηκε το 1961 από τον Τσουν Γιουνγκ-Ουν, που οραματίστηκε τα instant noodles ως λύση στην επισιτιστική κρίση της μεταπολεμικής Κορέας.
Μετά την οικονομική κρίση του 1997, η εταιρεία πέρασε δύσκολες στιγμές, ώσπου το 2012 η Κιμ Τζουνγκ-Σου παρουσίασε το πρώτο Buldak ramen – συνδυάζοντας πικάντικο κοτόπουλο με instant noodles. Αρχικά θεωρήθηκε υπερβολικά καυτερό, αλλά όταν το ίντερνετ ανέλαβε δράση, η ζήτηση εκτοξεύτηκε.
Στα αμερικανικά ράφια πωλούνται πάνω από 185 εκατ. δολάρια το εξάμηνο, με παρουσία σε 28.000 καταστήματα, καλύπτοντας σχεδόν το 1/3 των διεθνών εσόδων της Samyang. Για να ανταποκριθεί στη ζήτηση, η εταιρεία ετοιμάζει τέταρτο εργοστάσιο στην Κορέα που θα παράγει 100 εκατ. πακέτα τον χρόνο.
Η στρατηγική της Samyang βασίζεται στον παλμό των social media. Όταν οι Αμερικανοί χρήστες άρχισαν να συνδυάζουν τη σάλτσα Buldak με τάκος, η εταιρεία λάνσαρε το “Buldak Taco”, μια πιο ήπια εκδοχή για ευρύτερο κοινό.
Παράλληλα, πειραματίζεται με προϊόντα όπως πατατάκια και ζυμαρικά Buldak, ενώ χρησιμοποιεί τη μασκότ Hochi ως “influencer” σε καμπάνιες παγκοσμίως.
Ακόμα και η προσωρινή απαγόρευση στη Δανία, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε καψαϊκίνη, λειτούργησε υπέρ της εταιρείας: όταν το μέτρο ήρθη, η Samyang επέστρεψε με πλοίο διαφημισμένο “Μας λείψατε!”, κερδίζοντας ξανά τις εντυπώσεις. Σήμερα, με 1,4 εκατομμύρια followers στο TikTok και φανατικούς fans από την Cardi B μέχρι τη Lisa των Blackpink, τα Buldak ramen έχουν αποδείξει ότι ακόμα και ένα μπολ noodles μπορεί να γίνει σύμβολο.