ADVERTISEMENT

Δώρο Πάσχα 2026: Μέχρι πότε πρέπει να το έχετε λάβει

Φέτος το Πάσχα «πέφτει» στις 12 Απριλίου

Newsroom
2' χρόνος ανάγνωσης
Δώρο Πάσχα 2026: Μέχρι πότε πρέπει να το έχετε λάβει
ADVERTISEMENT

Το δώρο Πάσχα αποτελεί νόμιμη υποχρέωση των εργοδοτών στην Ελλάδα και πρέπει να καταβληθεί έγκαιρα και υποχρεωτικά στους δικαιούχους.

Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google

Το δώρο Πάσχα πρέπει να πληρωθεί το αργότερο έως τη Μεγάλη Τετάρτη, 8 Απριλίου 2026, δηλαδή πριν από την Κυριακή του Πάσχα, που φέτος πέφτει στις 12 Απριλίου 2026. Οι εργοδότες μπορούν να το καταβάλουν και νωρίτερα, εάν το επιλέξουν.

ADVERTISEMENT

Δώρο Πάσχα δικαιούνται όλοι οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα, ανεξαρτήτως του είδους της σύμβασής τους - δηλαδή είτε έχουν σύμβαση αορίστου ή ορισμένου χρόνου και είτε εργάζονται πλήρη ή μερική απασχόληση.

Επιπλέον, δικαιούνται δώρο Πάσχα και άτομα που λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τη ΔΥΠΑ εφόσον η επιδότηση καλύπτει την περίοδο υπολογισμού (συνήθως συνδυαστικά με τις ημερομηνίες εργασίας ή επιδότησης).

Δώρο Πάσχα: Πώς υπολογίζεται

Το δώρο Πάσχα υπολογίζεται με βάση τον χρόνο απασχόλησης στο διάστημα από την 1η Ιανουαρίου έως και τις 30 Απριλίου 2026.

ADVERTISEMENT

Πλήρες Δώρο: Αν κάποιος εργαζόταν καθ’ όλη την τετράμηνη περίοδο, δικαιούται το 50% του μηνιαίου μισθού του (αν αμείβεται με μισθό) ή 15 ημερομίσθια (αν αμείβεται με ημερομίσθιο).

Αναλογικό Δώρο: Αν η σύμβαση άρχισε μετά την 1η Ιανουαρίου ή έληξε πριν τις 30 Απριλίου, τότε το ποσό υπολογίζεται αναλογικά για τις ημέρες που απασχολήθηκε, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις (π.χ. 1/15 του μισού μηνιαίου μισθού για κάθε 8 ημέρες εργασίας).

Το ποσό που δικαιούται κάποιος αλλάζει ανάλογα με τις αποδοχές του και το διάστημα εργασίας του εντός της περιόδου αυτής.

ADVERTISEMENT

Υπολογίστε το ακριβές ποσό που θα λάβετε εδώ.

Νομική υποχρέωση και κυρώσεις

Η καταβολή του δώρου Πάσχα είναι νόμιμη υποχρέωση του εργοδότη και δεν επιτρέπεται συμφωνία για μη πληρωμή. Σε περίπτωση μη καταβολής του δώρου έως την προθεσμία της Μεγάλης Τετάρτης, οι εργαζόμενοι μπορούν να απευθυνθούν στην Επιθεώρηση Εργασίας ή σε άλλες αρμόδιες αρχές, ενώ ο εργοδότης ενδέχεται να αντιμετωπίσει κυρώσεις και πρόστιμα.

[ΠΗΓΗ]
Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google
ADVERTISEMENT
READ NEXT

Όλες οι ειδήσεις της ημέρας από Ελλάδα και κόσμο. Πολιτική, κοινωνία, οικονομία και επικαιρότητα 24/7, με έγκυρη ενημέρωση από το e-radio.gr.

Τα θέματα που ξεχώρισε σήμερα η ομάδα του E-Daily.

×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Γυναίκες χωρίς φίλτρο