ADVERTISEMENT

Φορολογικές δηλώσεις: Ποιοι πληρώνονται και ποιοι χρωστούν

Ποια τα SOS για τις τροποποιητικές

Newsroom
2' χρόνος ανάγνωσης
Φορολογικές δηλώσεις: Ποιοι πληρώνονται και ποιοι χρωστούν
freepik
ADVERTISEMENT

Στα 2,3 εκατομμύρια, επί συνόλου 6,9 εκατομμυρίων, ανέρχονται πλέον οι φορολογικές δηλώσεις που έχουν υποβληθεί, μετά και την οριστικοποίηση 889.036 προσυμπληρωμένων δηλώσεων που αφορούν συνολικά 999.523 φυσικά πρόσωπα.

Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google

Από την επεξεργασία περίπου του 30% των φετινών δηλώσεων προκύπτει ότι τουλάχιστον το 70% των φορολογουμένων είτε δεν πληρώνει καθόλου φόρο είτε δικαιούται επιστροφή για τα εισοδήματα του 2025. Συγκεκριμένα, μία στις τέσσερις δηλώσεις είναι χρεωστική με μέσο φόρο περίπου 1.000 ευρώ, ενώ τέσσερις στους δέκα φορολογούμενους λαμβάνουν επιστροφή, με μέσο ποσό τα 222 ευρώ. Το 38,4% των δηλώσεων είναι μηδενικές.

ADVERTISEMENT

Ήδη 319.592 φορολογούμενοι έχουν λάβει επιστροφή φόρου στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς, με τις συνολικές πληρωμές της ΑΑΔΕ να φτάνουν τα 65,81 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, έχουν πραγματοποιηθεί συμψηφισμοί για 126.976 φορολογούμενους, συνολικού ύψους 28,8 εκατ. ευρώ.

Οι επιστροφές φόρου πραγματοποιούνται με ταχείες διαδικασίες, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν οφειλές ή δεσμεύσεις ενημερότητας. Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα ποσά εμφανίζονται στον τραπεζικό λογαριασμό μέσα σε περίπου μία εβδομάδα από την υποβολή της δήλωσης. Αν υπάρχουν οφειλές, η ΑΑΔΕ προχωρά σε αυτόματο συμψηφισμό.

Οι συμψηφισμοί γίνονται κεντρικά σε εβδομαδιαία βάση ή μέσω των αρμόδιων υπηρεσιών (ΔΟΥ ή ΚΕΒΕΙΣ), χωρίς να απαιτείται αίτηση από τον φορολογούμενο. Βασική προϋπόθεση για την επιστροφή είναι η σωστή δήλωση του ΙΒΑΝ στο myAADE.

ADVERTISEMENT

Οι οφειλές φόρου εισοδήματος συμψηφίζονται κατά προτεραιότητα με τυχόν επιστροφές έως τις 31 Ιουλίου 2026, ενώ σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης παρέχεται έκπτωση 2% έως 4%, ανάλογα με τον χρόνο υποβολής της δήλωσης.

Το 24% των δηλώσεων είναι χρεωστικές, με τον συνολικό φόρο να φτάνει τα 545 εκατ. ευρώ. Η εξόφληση γίνεται είτε σε 8 δόσεις είτε εφάπαξ με έκπτωση, με την πρώτη δόση να καταβάλλεται έως τις 31 Ιουλίου 2026.

Τροποποιητικές δηλώσεις – τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι

Οι φορολογούμενοι που εντοπίζουν λάθη ή ελλείψεις στις προσυμπληρωμένες δηλώσεις τους μπορούν να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση, ώστε να διορθώσουν ή να συμπληρώσουν τα σωστά στοιχεία.

ADVERTISEMENT

Για όλους τους υπόχρεους, η τροποποιητική δήλωση υποβάλλεται χωρίς κυρώσεις, εφόσον κατατεθεί έως τις 15/7/2026 και θεωρείται σαν αρχική δήλωση.

Σε περίπτωση που από την τροποποιητική προκύπτει επιπλέον φόρος και ο φορολογούμενος επιλέξει εφάπαξ εξόφληση έως τις 31 Ιουλίου 2026, τότε ισχύει:

για το αρχικό ποσό φόρου η έκπτωση που αντιστοιχεί στον χρόνο υποβολής της αρχικής δήλωσης,
ενώ για το επιπλέον ποσό ισχύει η έκπτωση που αντιστοιχεί στον χρόνο υποβολής της τροποποιητικής.

[ΠΗΓΗ]
Θέλετε να βλέπετε πιο συχνά το E-Radio στα αποτελέσματα της Google;
Προσθέστε το E-Radio στις πηγές σας στη Google
ADVERTISEMENT
READ NEXT

Όλες οι ειδήσεις της ημέρας από Ελλάδα και κόσμο. Πολιτική, κοινωνία, οικονομία και επικαιρότητα 24/7, με έγκυρη ενημέρωση από το e-radio.gr.

Τα θέματα που ξεχώρισε σήμερα η ομάδα του E-Daily.

×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Γυναίκες χωρίς φίλτρο