Βανς: Το Ιράν δέχθηκε την επιστροφή επιθεωρητών του ΔΟΑΕ στις πυρηνικές εγκαταστάσεις
Σημαντικό βήμα προόδου στις διαπραγματεύσεις με το Ιράν ανακοίνωσε ο Αμερικανός αντιπρόεδρος από την Ελβετία, τονίζοντας ότι η Τεχεράνη συμφώνησε στην επάνοδο επιθεωρητών του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας...

Από το NEWSROOM
Δημοσίευση 22/6/2026 | 16:36
Σημαντική πρόοδος σημειώνεται στις διαπραγματεύσεις με το Ιράν, σύμφωνα με δηλώσεις του Αμερικανού αντιπροέδρου Τζέι Ντι Βανς από την Ελβετία τη Δευτέρα (22/6). Ο ίδιος υπογράμμισε πως η Τεχεράνη έχει δεχθεί να επιστρέψουν επιθεωρητές του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ) στις πυρηνικές της εγκαταστάσεις.
«Οι Ιρανοί δέχθηκαν να προσκαλέσουν και πάλι τους επιθεωρητές του ΔΟΑΕ» δήλωσε ο Βανς, αναφερόμενος στην εξέλιξη που χαρακτήρισε καθοριστική για την πορεία των διαπραγματεύσεων.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για τον αμερικανικό λαό και ένα πρώτο βήμα προς την οριστική αποπυρηνικοποίηση, δηλαδή την οριστική παύση του ιρανικού προγράμματος πυρηνικού εξοπλισμού» συμπλήρωσε ο αντιπρόεδρος.
Το ιστορικό με τους επιθεωρητές του ΔΟΑΕ
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2023, το Ιράν είχε προχωρήσει στην ανάκληση της άδειας αρκετών βασικών επιθεωρητών του ΔΟΑΕ, μια κίνηση που είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις διεθνώς.
Ο οργανισμός είχε τότε εκφράσει «εξαιρετική ανησυχία» για τις πυρηνικές δραστηριότητες της χώρας, με την απόφαση αυτή να επιδεινώνει σημαντικά το κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ Τεχεράνης και διεθνούς κοινότητας.












