Ο ΟΑΣΑ προτείνει να συλλαμβάνονται οι επιβάτες χωρίς εισιτήριο
Αυστηρότερες ποινές για τη λαθρεπιβίβαση στα ΜΜΜ
Δημοσίευση 14/10/2015 | 16:58
Το «Δεν πληρώνω», πέθανε! Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, πρότεινε την αυστηροποίηση των ποινών της λαθρεπιβίβασης εισηγήθηκε κατά την ακρόασή του για το Πολυνομοσχέδιο στην Επιτροπή της Βουλής και δεν κουνήθηκε φύλλο!
Ο κ. Δημητριάδης μιλώντας στην Επιτροπή, ζήτησε επι της ουσίας να συλλαμβάνονται όσοι πιάνονται χωρίς εισιτήριο στα Μέσα Μεταφοράς. Η πρόταση, αυτή του κ. Γρηγόρη Δημητριάδη όταν ακούστηκε δεν προκάλεσε καμία απολύτως αντίδραση, ακόμα και από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που άλλοτε έχυναν αγωνιστικό αίμα… για δωρεάν μετακινήσεις χωρίς εισιτήρια και στα κινήματα του «Δεν πληρώνω».
Χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, αυτό που πρότεινε για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μετακίνησης, ήταν «οι παραβάτες να μην τιμωρούνται σε επίπεδο πταίσματος αλλά σε βαθμό πλημμελήματος»!
Ποια η διαφορά μεταξύ πταίσματος και πλημμελήματος, για κάποιον που θα πιαστεί χωρίς να έχει «κόψει» εισιτήριο;
Σύμφωνα με νομικούς:
Πταίσμα: Προβλέπει ως ποινή την κράτηση ή την επιβολή προστίμου. Η διάρκεια της κράτησης κυμαίνεται από μία ημέρα ως ένα μήνα. Σήμερα ο νόμος κατά της λαθρεπιβίβασης του ΟΑΣΑ προβλέπει μόνο την επιβολή προστίμου, περίπου 60πλάσιο του κομίστρου.
Πλημμέλημα: Ο ένοχος θα τιμωρείται με φυλάκιση από τρία έως πέντε έτη. Ο παραβάτης είτε θα οδηγείται στο Αυτόφωρο είτε θα δικάζεται με τακτική δικάσιμο από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο. Εάν ο κατηγορούμενος θελήσει να κάνει έφεση της πρωτόδικης απόφασης αυτή θα δικαστεί στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο. Ο παραβάτης για να κριθεί ένοχος για πλημμέλημα, απαιτείται να έχει δόλο (πρόθεση), εκτός κι αν ο νόμος θα προβλέπει να τιμωρείται ρητώς και η αμέλεια.