E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Πέντε αεροπορικές τραγωδίες που σόκαραν τον πλανήτη

Εγκληματικές αμέλειες και τρομοκρατικές επιθέσεις

Πέντε αεροπορικές τραγωδίες που σόκαραν τον πλανήτη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 3/11/2015 | 00:05

Η αεροπορική τραγωδία στο Σινά με τους 226 νεκρούς προστίθεται στη λίστα με τα πολύνεκρα δυστυχήματα των αεροπλάνων που σοκάρουν τον πλανήτη. Μπορεί το αεροπλάνο να θεωρείται το ασφαλέστερο μέσο, ωστόσο περιστατικά αεροπορικών δυστυχημάτων έχουν σημαδέψει την ιστορία, οδηγώντας στον θάνατο εκατοντάδες ανθρώπους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μερικές από τις τραγωδίες, είτε για τα αίτια που τις προκάλεσαν, είτε για τον αριθμό των νεκρών, προκάλεσαν παγκόσμιο σοκ και θλίψη.

1974, Παρίσι – Συντριβή McDonnell Douglas DC-10 της Turkish Airlines

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήταν Μάρτιος του 1974, όταν το αεροσκάφος McDonnell Douglas DC-10 των Τουρκικών Αερογραμμών βρισκόταν σε διαδικασία απογείωσης από το αεροδρόμιο του Ορλί για το Χίθροου του Λονδίνου. Ξαφνικά, χάνει την πόρτα του χώρου αποσκευών, προκαλείται εκρηκτική αποσυμπίεση στο σκάφος και απώλεια ελέγχου από τους πιλότους. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το σκάφος υπέστη ανεξέλεγκτη περιδίνηση και συνετρίβη στο δάσος της Ερμενονβίλ, βορειοανατολικά του Παρισιού. Αποτέλεσμα, και τα 346 άτομα που επέβαιναν στο αεροσκάφος να χάσουν τη ζωή τους.

Ήταν μάλιστα το δεύτερο ατύχημα που σχετιζόταν με την πόρτα του χώρου αποσκευών και οι μηχανικοί είχαν προειδοποιήσει για το πρόβλημα, αλλά δεν είχαν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα, με αποτέλεσμα να έρθει η τραγωδία. Ενώ στο πιλοτήριο η πόρτα του φορτίου φαινόταν κλειδωμένη, στην πραγματικότητα δεν είχε σφραγιστεί όπως θα έπρεπε. Μετά το συγκεκριμένο ατύχημα, συστάθηκε επιτροπή ελέγχου σε όλα τα αεροσκάφη της εταιρείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1977, Τενερίφη, KLM 4805 - Pan Am 1736

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι γνωστή και ως «τραγωδία της Τενερίφης» και παραμένει μέχρι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες σε νεκρούς τραγωδία. Το συμβάν συνέβη τον Μάρτιο του 1977 και οφείλεται σε... ασυνεννοησία και λανθασμένες εντολές από τον πύργο ελέγχου.

Ο πύργος ελέγχου είχε το βάρος να συγχρονίσει και να ελέγξει όλα τα τζετ, τη στιγμή που οι πιλότοι δεν φαίνονταν και τόσο υπάκουοι στις εντολές. Αποτέλεσμα, ένα Boeing 747 της KLM και ένα ίδιου τύπου αεροπλάνο της PanAmerican επιχείρησαν να απογειωθούν ταυτόχρονα, από αντίθετες αφετηρίες. Στο αεροδρόμιο υπήρχαν πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες, λόγω της χαμηλής νέφωσης, ενώ η λάθος εντολή του πύργου ελέγχου να τροχοδρομήσουν στον κεντρικό διάδρομο και τα δύο αεροπλάνα ταυτόχρονα, οδήγησε στο μοιραίο. Μερικές λάθος επικοινωνίες ανάμεσα στα αεροσκάφη και τον πύργο ελέγχου είχε σαν αποτέλεσμα να συγκρουστούν.

Το βαρύ από τα καύσιμα αεροσκάφος της KLM προσέκρουσε με την κοιλιά του στην άτρακτο του σκάφους της PanAmerican, το οποίο προσπάθησε μάταια να αποτρέψει τη σύγκρουση. Πέταξε για μερικά δευτερόλεπτα και συνετρίβη μερικά περίπου μέτρα μακριά από το σημείο της σύγκρουσης, σκοτώνοντας όλους τους επιβαίνοντες. Στο αεροσκάφος της PanAmerican επικράτησε πανικός, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας των επιβατών είχε συνθλιβεί. Η φωτιά και τα θραύσματα από τα πτερύγια των κινητήρων, που ήταν ακόμα σε λειτουργία, έπαιρναν τη μία ζωή μετά την άλλη. Οι 66 επιζήσαντες μιλούν για θαύμα.

1985, Ιαπωνία - Japan Airlines

Η συντριβή του Boeing 747 της Japan Airlines που ταξίδευε από το Τόκιο προς την Οζάκα τον Αύγουστο του 1985 προκάλεσε τον μεγαλύτερο αριθμό θανάτων από την πτώση ενός μόνο αεροσκάφους και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες της Ιαπωνίας. Έχασαν τη ζωή τους 520 άνθρωποι, όταν εξαιτίας λανθασμένης λειτουργίας του συστήματος ελέγχου εσωτερικής πίεσης, προκλήθηκε εκρηκτική αποσυμπίεση, καταστρέφοντας το σύστημα πλοήγησης του αεροσκάφους. Το αεροσκάφος συνετρίβη στο βουνό Φούτζι, παρά το γεγονός ότι οι πιλότοι είχαν τον έλεγχο για περίπου μισή ώρα.

Ήταν μάλιστα σε πολύ μεγάλη απόκλιση από την πορεία του όταν συνετρίβη, καθώς, όπως φαίνεται, οι πιλότοι έψαχναν τρόπο να το προσγειώσουν. Χωρίς όμως να το ξέρουν, το αεροσκάφος ήταν καταδικασμένο να πετάει σε μια πορεία συνεχούς εναλλαγής μεταξύ ανόδου και καθόδου. Σαν από θαύμα επέζησαν κάποιοι από τους επιβαίνοντες, αλλά μόνο 4 άντεξαν μέχρι να καταφθάσουν οι ομάδες διάσωσης, καθώς το σημείο ήταν ιδιαίτερα δύσβατο. Το πόρισμα έδειξε εγκληματικές αμέλειες στη συντήρηση.

1985, Ιρλανδία – Έκρηξη σε αεροπλάνο της Air India

Ήταν Ιούνιος του 1985, όταν ένα Boeing 747-237B της πτήσης 182 της Air India συνετρίβη στα ανοικτά της νοτιοδυτικής ακτής της Ιρλανδίας. Σε αυτήν την περίπτωση, η τραγωδία δεν προκλήθηκε από ανθρώπινο ή μηχανικό λάθος, αλλά επρόκειτο για τρομοκρατικό χτύπημα. Οι 307 επιβάτες και τα 22 μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους όταν εξερράγη βόμβα στον χώρο των αποσκευών. Ως ύποπτος θωρήθηκε για την τοποθέτηση της βόμβας ένας επιβάτης με το όνομα «Μr Singh», ο οποίος δεν επιβιβάστηκε στην πτήση, αλλά δεν εντοπίστηκε και δεν συνελήφθη ποτέ. Αργότερα αποκαλύφθηκε ότι πίσω από την επίθεση βρίσκονταν εξτρεμιστές Σιχ και ότι ήταν αντίποινα για την επίθεση της ινδικής κυβέρνησης στον ιερό Χρυσό Ναό των Σιχ στην πόλη Αμριτσάρ.

2015, Γαλλία Airbus Α320 της Germanwings

Η τραγωδία του αεροπορικού δυστυχήματος της Γαλλίας σόκαρε τον πλανήτη, όχι τόσο για τον αριθμό των θυμάτων, όσο για τον τρόπο που συνέβη. Το δρομολόγιο που εκτελούσε το αεροπλάνο ήταν από τη Βαρκελώνη προς το Ντίσελντορφ. Ο πιλότος του αεροσκάφους, ο 28χρονος Andreas Lubitz, στις 24 Μαρτίου 2015 προκάλεσε σκοπίμως τη συντριβή του Airbus A320 της γερμανικής εταιρείας χαμηλού κόστους στις γαλλικές ¶λπεις, έχοντας μάλιστα προειδοποιήσει, λέγοντας ότι κάποια μέρα θα έκανε «κάτι που θα άλλαζε όλο το σύστημα» και ότι «όλος ο κόσμος θα μάθαινε το όνομά του», οδηγώντας στο θάνατο 150 άτομα.

Όπως έδειξε το μαύρο κουτί, ο Lubitz κλείδωσε τον συγκυβερνήτη του έξω από το πιλοτήριο και οδήγησε το αεροσκάφος στη συντριβή στις Γαλλικές ¶λπεις. Γι' αυτό μάλιστα τον λόγο δεν εστάλη ποτέ σήμα κινδύνου κατά την οκτάλεπτη καθοδική πορεία του αεροπλάνου από τα 38.000 πόδια, μέχρι τη συντριβή του στις γαλλικές ¶λπεις. Οι ειδικοί κάνουν λόγο για μοναδική περίπτωση στα χρονικά των αεροπορικών ατυχημάτων. Οι επιβάτες έζησαν εφιαλτικές στιγμές μέχρι τη σύγκρουση έχοντας πλήρη συνείδηση, ενώ όπως έδειξε η έρευνα, ήταν ζωντανός και ο συγκυβερνήτης, που μάταια προσπαθούσε να πείσει τον Lubitz να του ανοίξει την πόρτα.

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Αυτή είναι η πρώτη φωτογραφία που στάλθηκε ποτέ από κινητό

Πριν 1 ώρα

Το μωρό που «γέννησε» την εποχή της ψηφιακής εικόνας

Βαρκελώνη vs Airbnb: Η μεγάλη κόντρα του τουρισμού πάει δικαστήριο

Πριν 1 ώρα

Ο δήμαρχος της Βαρκελώνης έχει ανακοινώσει την πρόθεση να απαγορεύσει τα Airbnb

Γιατί η Ανταρκτική γίνεται ανησυχητικά πράσινη;

Χτες

Οι κίνδυνοι της αλματώδους αύξησης

Πώς δημιουργήθηκαν τα Μετέωρα;

Χτες

Η προέλευση των βράχων που συνθέτουν τα Μετέωρα εχει απασχολήσει επιστήμονες της διεθνούς κοινότητας

Eίχε εξαφανιστεί για 26 χρόνια, κι όμως βρισκόταν 200 μέτρα από το σπίτι του

Προχτές

Η συγκλονιστική ιστορία ενός άντρα που βρέθηκε στο κελάρι του γείτονα

Τι γίνεται στην Κίνα όταν τα παιδιά παραμελούν τους ηλικιωμένους γονείς τους

Προχτές

Μια ιστορία μιας γυναίκας που εκδικήθηκε τα παιδιά της: Εκείνα την είχαν εγκαταλείψει κι εκείνη έδωσε την απάντησή της

Τα πρώτα καλλιστεία Μις Υφήλιος έγιναν το 1952: Ποια Ελληνίδα καλλονή μας εκπροσώπησε

Προχτές

Ένα λιβάδι από πανέμορφα κορίτσια απλώθηκε στο Λονγκ Μπιτς

Ο θρυλικός πίνακας που έχει κλαπεί δυο φορές και οι δράστες ζητούσαν λύτρα 1.000.000 για να τον επιστρέψουν

Πριν 3 μέρες

Ο διάσημος ζωγράφος είχε φτιάξει τέσσερα αντίγραφα του έργου

Η ιστορία του πανέμορφου τετραώροφου πύργου της Θεσσαλονίκης, στην περιοχή των Εξοχών

Πριν 3 μέρες

Η έπαυλή του Αχμέτ Καπαντζή είναι στολίδι στην περιοχή

par: 27
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.