Σκληρές εικόνες: Η τελευταία φορά που έπεσε ελληνικό αεροσκάφος
Το 1989 στη Σάμο το δυστύχημα της Ολυμπιακής συγκλόνισε το πανελλήνιο
Τα αεροπρικά ατυχήματα μπορεί στις μέρες μας να είναι πλέον αρκετά σπάνια, ωστόσο κάθε φορά που συμβαίνουν προκαλούν συζητήσεις σε όλο τον κόσμο για την ασφάλεια των αερομεταφορών.
Στην Ελλάδα το τελευταίο αεροπορικό δυστύχημα μπορεί να ήταν το 2005, με το Boeing 737 της κυπριακής Helios, όμως η τελευταία φορά που αεροσκάφος ελληνικής αεροπορικής εταιρείας συνετρίβη ήταν 26 χρόνια πριν.
Ήταν 3 Αυγούστου του 1989 όταν ένα μικρό δικινητήριο αεροπλάνο της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας συνετρίβη στο όρος Κέρκης στη Σάμο. Επρόκειτο για την πτήση ΟΑ 545 από την Θεσσαλονίκη με προορισμός την Σάμο. Το αεροσκάφος ήταν τύπου Shorts 330-200 με νηολόγιο SX-BGE και ονομασία «Νήσος Μήλος»
Το ελικοφόρο αεροσκάφος, που διεθνώς αποκαλούνταν «ιπτάμενο κουτί παπουτσιών» λόγω του περίεργου τετραγωνισμένου σχήματός του, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης το μεσημέρι της 3ης Αυγούστου 1989 με προορισμό το αεροδρόμιο «Πυθαγόρας» στη Σάμο, ένα γνωστό για την δυσκολία προσέγγισης του αεροδρόμιο.
Η πτήση 545 εκείνη τη μέρα μετέφερε 31 επιβάτες και 3 μέλη του πληρώματος.
Οι πιλότοι αποφάσισαν να αγνοήσουν την πτήση διΆοργάνων και να πετάξουν σε VMC συνθήκες, γεγονός που υποδηλώνει πτήση γνωστή και ως «εξΆόψεως», χωρίς δηλαδή την ιδιαίτερη χρήση οργάνων ναυτιλίας. Λόγω ανθρώπινου λάθους και ίσως και λόγω υπεροψίας από πλευράς κυβερνήτη, το μικρό αεροπλάνο προσκρούει εν μέσω νεφών στις πλαγιές του όρους Κέρκης στα βορειοδυτικά της Σάμου, με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο όλων των επιβαινόντων.
Το σημείο της πρόσκρουσης, λόγω της χαμηλής νέφωσης στην περιοχή και της μη πρόκλησης πυρκαγιάς, εντοπίστηκε μετά από ένα 24ωρο από ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας.
Τραγική ειρωνία, είναι το δεύτερο αεροσκάφος της Ολυμπιακής που χάνεται και φέρει και αυτό το όνομα «Νήσος Μήλος», μετά το YS-11 που συνετρίβη στην Κοζάνη το 1976.
Στις εφημερίδες της εποχής δημοσιεύτηκαν ανατριχιαστικές φωτογραφίες από τα συντρίμια του αεροσκάφους, με τα διαμελισμένα πτώματα των επιβατών. Η τακτική αυτή ήταν συνηθισμένη εκείνη την εποχή για τις εφημερίδες που προσπαθούσαν να ανταγωνιστούν την τηλεόραση.
Δείτε βίντεο από το τότε ρεπορτάζ της ΕΡΤ, του δημοσιογράφου και μετέπειτα υπουργού Αργύρη Ντινόπουλου: