E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Σπίρτζης: Στα σκαριά η απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών

¶νοιγμα της αγοράς

Σπίρτζης: Στα σκαριά η απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών

Στη συγκρότηση Επιτροπής η οποία θα εισηγηθεί τις νομοθετικές ρυθμίσεις για την απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών, προχωρεί ο υπουργός Υποδομών, κ. Χρίστος Σπίρτζης.

Με την απόφαση αυτή το υπουργείο εναρμονίζεται πλήρως με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1370/2007, για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές, ο οποίος προβλέπει το άνοιγμα της αγοράς, μέσα από διεθνής διαγωνισμούς όπου δεν υπάρχει δημόσιος φορέας. Με βάση την απόφαση, η Επιτροπή θα πρέπει να καταθέσει την εισήγησή της στον υπουργό έως τις 30 Απριλίου του 2016. Εξ ορισμού με βάση τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς δεν περιλαμβάνεται η Αττική όπου υπάρχει ο ΟΑΣΑ και οι εταιρείες επιβατικών μεταφορών ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ που ελέγχει το κράτος. Αντιθέτως, στον κανονισμό εμπίπτουν ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο οποίος ελέγχεται από ιδιώτες αλλά με σύμβαση παραχώρησης από το δημόσιο καθώς και οι αστικές συγκοινωνίες στις άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας. Ειδικά για τον ΟΑΣΘ, το υπουργείο πασχίζει να σπάσει με κάθε τρόπο το μονοπώλιο του Οργανισμού, τον οποίο έχει επικρίνει πολλές φορές τους τελευταίους μήνες εξαιτίας των γενναίων επιδοτήσεων που λαμβάνει.

Επί υπουργίας Χατζηδάκη, είχε καταρτιστεί το θεσμικό πλαίσιο για την απελευθέρωση των δρομολογίων των υπεραστικών ΚΤΕΛ κατά απαίτηση των δανειστών. Ωστόσο, η ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων που θα μετεξελιχθεί σε Εθνική Ρυθμιστική Αρχή Χερσαίων Μεταφορών, αναλαμβάνοντας την διαμόρφωση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της χώρας με την δημοπράτηση δρομολογίων και την ανάθεση των συμβάσεων παραμένει μόνο στα χαρτιά. Με βάση το θεσμικό πλαίσιο το υπουργείο έχει χωρίσει τα δρομολόγια, τα οποία θα δημοπρατούνται με διεθνείς διαγωνισμούς και οι συμβάσεις τους θα έχουν ισχύ έως και για δέκα χρόνια, σε τρεις κατηγορίες.

Στις «κλειστές» γραμμές αποκλειστικού έργου, δηλαδή εκείνες όπου ο ανάδοχος θα εξασφαλίζει την αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου χωρίς ανταγωνισμό, στις «άγονες» γραμμές, στις οποίες ο ανάδοχος θα έχει την αποκλειστικότητα της εκτέλεσης του έργου και ταυτόχρονα θα επιδοτείται, και στις ανοιχτές γραμμές στον ανταγωνισμό, δηλαδή αυτές όπου ο καθένας θα μπορεί να δραστηριοποιηθεί, διότι υπόσχονται μεγαλύτερη ζήτηση για επιβατικές μεταφορές.

FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τουρκία: Η δίκη για τον γάμο ενός κοριτσιού 6 ετών και η ισλαμική σέχτα με «βούλα» Ερντογάν

Σήμερα

Οι γονείς και ο σύζυγος μιας γυναίκας που αναγκάστηκε να παντρευτεί όταν ήταν μόλις έξι(!) ετών παραπέμφθηκαν σε δίκη

Βίντεο: Σε live streaming το ιστορικό πέρασμα του πράσινου κομήτη από τη Γη

Σήμερα

Δείτε live τη μοναδική στιγμή που ο κομήτης με το παράξενο πράσινο φως περνά κοντά από τον πλανήτη

Αφησαν το καρότσι με το μωρό τους στο γκισέ του αεροδρομίου για να προλάβουν την πτήση

Σήμερα

Τι κάνεις όταν δεν έχεις βγάλει αεροπορικό εισιτήριο για το μωρό σου; Σίγουρα δεν το εγκαταλείπεις με το καρότσι του στο αεροδρόμιο.

Πορεία μνήμης για τον Αλκη Καμπανό, ένα χρόνο μετά τη δολοφονία του

Σήμερα

Πλήθος κόσμου, ακόμη και με φανέλες ΠΑΟΚ

Βίντεο ντοκουμέντο: Αυτή ήταν η άσκηση του μοιραίου Phantom

Σήμερα

Πετούσε μια «ανάσα» από τη θάλασσα

Σοκ: Λεωφορείο με ποδοσφαιρική ομάδα έπεσε σε χαράδρα

Σήμερα

Τρεις έφηβοι μεταξύ των νεκρών στη Βραζιλία

×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.