E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Σε 10 μέρες παραδίδεται η γέφυρα Τσακώνας

Η ιστορία της γέφυρας

Σε 10 μέρες παραδίδεται η γέφυρα Τσακώνας
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 19/1/2016 | 00:27

Σε 10 ημέρες περίπου παραδίδεται στην κυκλοφορία η νέα εντυπωσιακή γέφυρα της Τσακώνας. Αυτές τις ημέρες ολοκληρώνεται η κατασκευή των διαχωριστικών στηθαίων στα τμήματα προσπέλασης της γέφυρας, αλλά και κάποια αποχετευτικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τα 390 μέτρα συνολικού μήκους της γέφυρας, τα 300 μέτρα είναι καλωδιακή, δηλαδή κρέμεται από τα δύο τεράστια κυκλικά τόξα και τα υπόλοιπα 90 (45 εκατέρωθεν) πατούν στα τσιμεντένια πέδιλα των βάσεών της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο σημείο αυτό του οδικού άξονα Τρίπολης -Καλαμάτας είχε σημειωθεί το 2003 μια από τις μεγαλύτερες κατολισθήσεις στην Ελλάδα και χρειάστηκαν δύσκολες τεχνικές λύσεις για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

Η ιστορία της γέφυρας

Με έξι χρόνια καθυστέρηση και μια διόλου ευκαταφρόνητη υπέρβαση του κόστους, η τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας είναι σήμερα σχεδόν έτοιμη να παραδοθεί στην κυκλοφορία. Η δεύτερη μεγαλύτερη τοξωτή γέφυρα της χώρας –μετά τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου– θεωρείται επίτευγμα των μηχανικών, καθώς κατασκευάστηκε σε μια κατολισθαίνουσα περιοχή. Επίτευγμα των υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών είναι ότι κατάφεραν ένα μέρος της ανακατασκευής του δρόμου να καλυφθεί από κοινοτικά κονδύλια, αφού το ίδιο οδικό τμήμα, κατασκευασμένο και στο παρελθόν με ευρωπαϊκούς πόρους... κατολίσθησε το 2003.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τοξωτή γέφυρα ανήκει στο οδικό τμήμα Παραδεισίων Αρκαδίας-Τσακώνας Μεσσηνίας, που (ανα)κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο (από την εταιρεία ΤΕΡΝΑ) και θα παραδοθεί στην κοινοπραξία Μορέας, ως τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας. Το 90% του έργου έχει δοθεί σε κυκλοφορία από το τέλος του 2012 και απομένει μόνο η γέφυρα, με αποτέλεσμα τα οχήματα να εξυπηρετούνται από μια παράκαμψη 800 μέτρων.

Το έργο σημαδεύτηκε από μεγάλες καθυστερήσεις. Ανατέθηκε το 2006 στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Alpine, με προϋπολογισμό 94 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2009 (το 2013 η Alpine πτώχευσε και το έργο συνεχίστηκε μόνο από την ΤΕΡΝΑ). Το 2010 και το 2012 υπεγράφησαν δύο συμπληρωματικές συμβάσεις, για να καλυφθεί το κόστος των επιπρόσθετων εργασιών. Σήμερα οι εργασίες έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί και εκτιμάται ότι τον Ιανουάριο η γέφυρα μπορεί να παραδοθεί στο Δημόσιο και από εκεί στον Μορέα. Τελικό κόστος, 131,5 εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το θετικό, πάντως, είναι ότι χάρη στις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, ένα μέρος των εργασιών (περί τα 64 εκατ. ευρώ) χρηματοδοτήθηκε από κοινοτικούς πόρους. Επρόκειτο για μια ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση, καθώς το ίδιο οδικό τμήμα είχε ανακατασκευαστεί από την Περιφέρεια με πόρους του Γ' ΚΠΣ, αλλά καταστράφηκε από κατολίσθηση.

Γιατί καθυστέρησε τόσο πολύ η κατασκευή της γέφυρας; Σύμφωνα με τον διευθυντή του έργου, Νίκο Ντονά, η περιοχή έχει τους χειρότερους δυνατούς συνδυασμούς: δύσκολη μορφολογία, ακατάλληλα, κατολισθαίνοντα εδάφη και υπόγεια νερά. Επιπλέον, σύμφωνα με την εταιρεία, το Δημόσιο φέρει σημαντικό μέρος της ευθύνης, καθώς υπήρξαν σοβαρά λάθη στις μελέτες που είχαν εκπονηθεί από το υπουργείο Υποδομών και οι οποίες έπρεπε να αναθεωρηθούν.

Το τελικό αποτέλεσμα, πάντως, είναι πηγή υπερηφάνειας για τους Έλληνες μηχανικούς, λόγω της ιδιαίτερης κατασκευής της. Η γέφυρα έχει μήκος 390 μ. και αποτελείται από δύο ανοίγματα, 90μ. και 300μ. Το πρώτο άνοιγμα στηρίζεται στο έδαφος, περίπου όπως οι κλασικές γέφυρες. Στο δεύτερο και μεγαλύτερο κομμάτι, το οδόστρωμα είναι κρεμασμένο από δύο ατσάλινα τόξα (συνδεδεμένα μεταξύ τους), που γεφυρώνουν το σημείο που κατολίσθησε. Το μεγάλο άνοιγμα του τόξου, σε συνδυασμό με την εκτέλεση εργασιών σε ιδιαίτερα σαθρό έδαφος έχει κινήσει το ενδιαφέρον εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από το εξωτερικό (όπως το Imperial College του Λονδίνου), που πραγματοποιούν εκπαιδευτικές εκδρομές στην περιοχή για να το επισκεφθούν. «Εκτός από τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, δεν υπάρχει τοξωτή γέφυρα αυτού του μήκους, κατασκευασμένη υπό τέτοιες συνθήκες. Η γέφυρα αυτή δίνει αίγλη στον αυτοκινητόδρομο και αποτελεί απόδειξη του επιπέδου των Ελλήνων μηχανικών», εκτίμησε ο κ. Ντονάς.

FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΕΘ: Σενάρια φορολογικής ελάφρυνσης των εσόδων από ενοίκια

Σήμερα

Πιθανά μέτρα για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης

Εντοπίστηκε το πρόβλημα στον Βιολογικό της Πάτμου

Σήμερα

Συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ για την ποιότητα του νερού

Βόλος: Η στιγμή που ο 40χρονος συλλαμβάνεται από τους αστυνομικούς

Σήμερα

Με απατούσε η γυναίκα μου, τι να έκανα» φέρεται να είπε στους αστυνομικούς

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κτηνοτρόφος στον Τύρναβο δήλωσε 4.000 πρόβατα και είχε 1.500

Σήμερα

Κτηνοτρόφος από τον Τύρναβο είχε δηλώσει περίπου 4.000 ζώα, με τον έλεγχο να καταγράφει μόλις 1.500

Λαμία: Δύο προσαγωγές για εμπρησμό – Τους είδαν να αδειάζουν μπιτόνι με πετρέλαιο σε χωράφι

Σήμερα

Προσήχθησαν δύο νεαροί στη Λαμία, ως ύποπτοι για απόπειρα εμπρησμού

Σοβαρό τροχαίο στη Χαλκιδική – Τραυματίας υπέστη ακρωτηριασμό

Σήμερα

Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, ο τραυματίας υπέστη πλήρη ακρωτηριασμό κάτω άκρου

Βόλος: Ανήλικος οδηγός παρέσυρε 8χρονο και τον εγκατέλειψε

Σήμερα

Πεζός ήταν ο οκτάχρονος ήταν χτυπήθηκε, ενώ αυτή τη στιγμή συνεχίζει να νοσηλεύεται

Τραγωδία στους Παξούς: Δίωξη στους γονείς και τον παππού του 4χρονου κοριτσιού

Σήμερα

Ανείπωτη τραγωδία με τον θάνατο της 4χρονης, που πνίγηκε σε πισίνα

Το τελευταίο αντίο στον Απόστολο Βεσυρόπουλο ‑ Τυλιγμένο με την ελληνική σημαία το φέρετρό του

Σήμερα

Πλήθος κόσμου δίνει το «παρών» στην κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου

Διπλωματικό επεισόδιο Γαλλίας ‑ Ιταλίας μετά την ατάκα Σαλβίνι «να πάει ο Μακρόν με κράνος και τουφέκι στην Ουκρανία»

Σήμερα

Η Γαλλία κάλεσε την πρέσβη της Ιταλίας στο Παρίσι για να διαμαρτυρηθεί για τις «απαράδεκτες δηλώσεις» του αντιπροέδρου της κυβέρνησης - Ο Σαλβίνι είχε ήδη χαρακτηρίσει «παλαβό» τον Γάλλο πρόεδρο

Δημογραφικό: Μειωθήκαμε κατά 500.000 άτομα, καταρρέουν οι γεννήσεις ‑ Πότε ξεκίνησε η μείωση του πληθυσμού στην Ελλάδα

Σήμερα

Η Ελλάδα καταγράφει από τους χαμηλότερους δείκτες γονιμότητας στην ΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

par: 16
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.