E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

«Κατεβαίνει» η παράσταση για τον Ξηρό από το Εθνικό Θέατρο

Διαβάστε τι λέει η σκηνοθέτις της παράστασης

«Κατεβαίνει» η παράσταση για τον Ξηρό από το Εθνικό Θέατρο
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 28/1/2016 | 16:56

Ανακοίνωση για την παράσταση «Ισορροπία του Nash»
Η παράσταση Ισορροπία του Nash που παίζεται στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου ξέφυγε από τον καλλιτεχνικό της στόχο και μοιάζει, χωρίς να το επιδιώκει, να εξαντλεί τις αντοχές μιας κοινωνίας. Έγινε αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης σε μια δύσκολη συγκυρία και παρερμηνεύτηκε η ιδεολογική της πρόθεση. Δέχτηκε τη σκληρή και απολύτως δογματική κριτική ανθρώπων που, ως επί το πλείστον, δεν την έχουν παρακολουθήσει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενώ το βασικό της μήνυμα είναι πως καμία ιδέα δεν δικαιούται να αφαιρέσει ανθρώπινη ζωή, η παράσταση οδήγησε, ερήμην της, στο αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, προξενώντας περισσότερο πόνο παρά προβληματισμό. Τέλος, ενεργοποίησε αντιδράσεις ακραίων κύκλων, που έφτασαν στο σημείο να εκφράζουν απειλές για τη σωματική ακεραιότητα του κοινού, των καλλιτεχνών και των εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες θεωρούμε ότι η συνέχιση της παράστασης θα καλλιεργήσει τη στρεβλή εντύπωση ότι το Εθνικό Θέατρο, αντί να προβάλει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και το γόνιμο προβληματισμό, στηρίζει εγκληματίες για πάντα καταδικασμένους στη συνείδηση του ελληνικού λαού.

Για τους παραπάνω λόγους επιλέγουμε να σταματήσουμε τις παραστάσεις του έργου Ισορροπία του Nash, χωρίς επΆ ουδενί να παραιτούμαστε από το δικαίωμα, τώρα και στο μέλλον, της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης, όπως οφείλουμε να κάνουμε ως Εθνικό Θέατρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Από την Καλλιτεχνική Διεύθυνση
του Εθνικού Θεάτρου

Τι είχε δηλώσει η σκηνοθέτης

Θέση μετά το σάλο που προκλήθηκε για το ανέβασμα, από την πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, παράστασης βασισμένης στο βιβλίο του τρομοκράτη της 17 Νοέμβρη Σάββα Ξηρού πήρε μέσω της προσωπικής της σελίδας στο Facebook η σκηνοθέτις της παράστασης Πηγή Δημητρακοπούλου. "Δεν έχω κάνει τίποτα που να θέλω να απολογηθώ", λέει και καλεί τους συγγενείς των θυμάτων, τους μόνους που έχουν δικαίωμα να έχουν ενστάσεις, να μην δουν την παράσταση.
«Σέβομαι απόλυτα τη θλίψη των συγγενών των θυμάτων, είναι οι μόνοι που πραγματικά δικαιούνται να έχουν ενστάσεις, αν και δεν έχουν δει την παράσταση. Ούτε θα τους συνιστούσα να την δουν, το θέμα από μόνο του είναι επώδυνο γι αυτούς», αναφέρει η Πηγή Δημητρακοπούλου και συμπληρώνει πως «αυτοί είναι και τα μεγαλύτερα θύματα όλης αυτής της εκρηκτικής δημοσιότητας, γιατί τους ξύπνησε τραγικές μνήμες».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, απαντά στην ανακοίνωση που είχε εκδώσει η Αλεξία Μπακογιάννη ως εκπρόσωπος της οργάνωσης συγγενών θυμάτων της τρομοκρατίας "Ως Εδώ", λέγοντας πως «έχω να τους απαντήσω μόνο ότι κανείς δεν "εξαγνίζεται", ούτε "ηρωοποιείται" επειδή καταπατήθηκαν τα δικαιώματα του, αυτό είναι εντελώς διαφορετικό θέμα και δεν αναιρεί τις πράξεις του».

Ευχαριστεί τους ανθρώπους του Εθνικού Θεάτρου που δεν επιχείρησαν να την "λογοκρίνουν": «Το Εθνικό θέατρο και οι άνθρωποι του, δεν έχουν καμία ευθύνη για την επιλογή των κειμένων της παράστασης. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική μου και την αναλαμβάνω εξ ολοκλήρου (...) Κανείς δεν θα ήθελε ελπίζω να γυρίσουμε στην εποχή της Χούντας, που τα σενάρια και τα θεατρικά κείμενα σφραγίζονταν σε κάθε σελίδα από την επιτροπή Λογοκρισίας. Το ότι δεν "λογοκρίθηκα" όμως, εν έτει 2016, θεωρήθηκε ατόπημα, και το ότι χρησιμοποίησα βιβλίο μέλους μιας οργάνωσης που εξαρθρώθηκε πριν 14 χρόνια, τουλάχιστον "εγκληματικό"».

Και κλείνει την ανάρτησή της με ένα "μήνυμα" σε όσους την κατέκριναν. «Στους υπόλοιπους, πολιτικούς και δημοσιογράφους που γέμισαν έξαλλοι τα τηλεπαράθυρα έχω να πω το εξής: Δεν κινδυνεύει πια από κανέναν Σάββα Ξηρό η Δημοκρατία μας κύριοι, αυτός έχει αφοπλιστεί χρόνια τώρα. Κινδυνεύει από πολλά άλλα, πολύ πιο σοβαρά, που τα ξέρουμε καλά όλοι μας, και ένα απ' αυτά, το ελάχιστο, που πρέπει να προασπιζόμαστε καθημερινά, είναι η ελευθερία της έκφρασης. Αν πάλι κάποιοι εκμεταλλεύονται την παράσταση μόνο για να κάνουν "εύκολη" αντιπολίτευση, να ξέρουν ότι το Θέατρο και γενικά ο Πολιτισμός δεν προσφέρονται γι αυτόν τον σκοπό. ¶λλωστε δεν είναι και το δυνατό τους σημείο, ας "αγωνιστούν" αλλού».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλη η ανάρτηση της Πηγής Δημητρακοπούλου

Μου πήρε δυο μέρες για να συνέλθω από την έκπληξη και να μπορέσω να αρθρώσω λόγο.
Δυο μέρες "στη δίνη του κυκλώνα" που έβλεπα τη φωτογραφία μου σ' όλα τα δελτία ειδήσεων και δεν το πίστευα, το όνομα μου παντού, ένοιωσα σαν καταζητούμενη.
Μέσα σε μια νύχτα "κέρδισα" όλη τη δημοσιότητα που είχα καταφέρει να αποφύγω στα 20 χρόνια δουλειάς στην τηλεόραση. Νόμισα πως δεν ζω στην Ευρώπη του 2016, αλλά σε κάποια μακρινή χώρα της Ασίας, απ' αυτές που λιθοβολούν τους "ασεβείς”.
¶κουσα πολλά, -τα περισσότερα δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα- από πολλούς και διάφορους. Αν και έχω συνηθίσει να μιλάω με την δουλειά μου, κι όχι με τα λόγια, θα προσπαθήσω να ξεκαθαρίσω ένα -δυο πράγματα απλά και ειλικρινά:
Το Εθνικό θέατρο και οι άνθρωποι του, δεν έχουν καμία ευθύνη για την επιλογή των κειμένων της παράστασης. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική μου και την αναλαμβάνω εξ ολοκλήρου. Και είναι προς τιμήν του Κου Λιβαθινού που δεν προσπάθησε να κάνει "προληπτική λογοκρισία" πριν ανεβεί η παράσταση, για να προστατεύσει τον εαυτό του από τον ανηλεή πόλεμο που υφίσταται σήμερα. Το αντίθετο θα ήταν καταδικαστέο, όχι αυτό που έκανε. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τους διευθυντές της Πειραματικής σκηνής. (Δυστυχώς πρέπει να λέμε και τα αυτονόητα.)
Κανείς δεν θα ήθελε ελπίζω να γυρίσουμε στην εποχή της Χούντας, που τα σενάρια και τα θεατρικά κείμενα σφραγίζονταν σε κάθε σελίδα από την επιτροπή Λογοκρισίας. Το ότι δεν "λογοκρίθηκα" όμως, εν έτει 2016, θεωρήθηκε ατόπημα, και το ότι χρησιμοποίησα βιβλίο μέλους μιας οργάνωσης που εξαρθρώθηκε πριν 14 χρόνια, τουλάχιστον "εγκληματικό".
Δεν έχω κάνει τίποτα που να θέλω να απολογηθώ γι αυτό, αντίθετα είμαι περήφανη γιατί με πολλή δουλειά, κόπο, μεράκι και σεβασμό δώσαμε μαζί με όλους τους ηθοποιούς και τους συνεργάτες μου τον καλύτερο μας εαυτό για να βγει με ελάχιστα μέσα -κόστος και χρόνο- μια αξιοπρεπής παράσταση και να "ισορροπήσουμε" σ' ένα τόσο δύσκολο θέμα. Η ίδια η παράσταση είναι η απάντηση μας σε όλα. Το αν τα καταφέραμε ή όχι, μπορούν να το κρίνουν μόνο οι θεατές της, αλλά με κριτήρια καλλιτεχνικά, όχι πολιτικά, ούτε ιδεολογικά.
Σέβομαι απόλυτα τη θλίψη των συγγενών των θυμάτων, είναι οι μόνοι που πραγματικά δικαιούνται να έχουν ενστάσεις, αν και δεν έχουν δει την παράσταση. Ούτε θα τους συνιστούσα να την δουν, το θέμα από μόνο του είναι επώδυνο γι αυτούς. Αυτοί είναι και τα μεγαλύτερα θύματα όλης αυτής της εκρηκτικής δημοσιότητας, γιατί τους ξύπνησε τραγικές μνήμες. Έχω να τους απαντήσω μόνο ότι κανείς δεν "εξαγνίζεται", ούτε "ηρωοποιείται" επειδή καταπατήθηκαν τα δικαιώματα του, αυτό είναι εντελώς διαφορετικό θέμα και δεν αναιρεί τις πράξεις του.
Στους υπόλοιπους, πολιτικούς και δημοσιογράφους που γέμισαν έξαλλοι τα τηλεπαράθυρα έχω να πω το εξής:
Δεν κινδυνεύει πια από κανέναν Σάββα Ξηρό η Δημοκρατία μας κύριοι, αυτός έχει αφοπλιστεί χρόνια τώρα. Κινδυνεύει από πολλά άλλα, πολύ πιο σοβαρά, που τα ξέρουμε καλά όλοι μας, και ένα απ' αυτά, το ελάχιστο, που πρέπει να προασπιζόμαστε καθημερινά, είναι η ελευθερία της έκφρασης. Αν πάλι κάποιοι εκμεταλλεύονται την παράσταση μόνο για να κάνουν "εύκολη" αντιπολίτευση, να ξέρουν ότι το Θέατρο και γενικά ο Πολιτισμός δεν προσφέρονται γι αυτόν τον σκοπό. ¶λλωστε δεν είναι και το δυνατό τους σημείο, ας "αγωνιστούν" αλλού.

FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το Grok του Έλον Μασκ αρνήθηκε το Ολοκαύτωμα

Σήμερα

Ξεκίνησε έρευνα στη Γαλλία

Θεσσαλονίκη: Τρίχρονο αγοράκι έπεσε από τις κερκίδες του Ποσειδώνιου Κολυμβητηρίου

Σήμερα

Διακομίστηκε με τραύμα στο κεφάλι στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, όπου νοσηλεύεται, εκτός κινδύνου

Πειραιάς: 34χρονος γρονθοκόπησε οδηγό ταξί επειδή αρνήθηκε να τον μεταφέρει

Σήμερα

Ο 34χρονος μπήκε σε ταξί που οδηγούσε 51χρονος και απαίτησε να μεταφερθεί στον προορισμό του

Πέθανε ο Πάνος Μαρινόπουλος

Σήμερα

Την τελευταία του πνοή άφησε ο επιχειρηματίας

Πότε δεν έκανε challenge, ήταν ένα από τα καλύτερα παιδιά, λέει ο παππούς του 22χρονου που πνίγηκε με μπέργκερ

Σήμερα

Ο 22χρονος άφησε σήμερα την τελευταία του πνοή - Νοσηλευόταν την τελευταία εβδομάδα στη ΜΕΘ

Η Γαλλία να είναι έτοιμη «να χάσει τα παιδιά της» σε πιθανό πόλεμο με τη Ρωσία

Σήμερα

Σάλος από τις δηλώσεις του αρχηγού του Γενικού Επιτελείου

Αγαθονήσι: Προειδοποιητικές βολές κατά τουρκικών σκαφών από το Λιμενικό

Σήμερα

Τουρκικό αλιευτικό έκανε επικίνδυνους ελιγμούς εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων

Πορτογαλία: 9χρονος ακρωτηριάστηκε στην τουαλέτα σχολείου από συμμαθητές του

Σήμερα

Ο 9χρονος χρειάζεται παυσίπονα και αντιβιοτικά κάθε 12 ώρες, ενώ χρειάζεται και υπνωτικά χάπια για να κοιμηθεί γιατί κλαίει κάθε βράδυ, λέει η μητέρα του

Ζαγόρι: Ο Δήμος ζητά κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Σήμερα

Ο Δήμαρχος Ζαγορίου ζητά με επιστολή του από τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας να κυρηχθεί ο Δήμος σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Φυλάκιση 2 ετών και πρόστιμα €30.000 για τις μπαλωθιές ‑ Ιδρύεται Τμήμα Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων στην Κρήτη

Σήμερα

Νέα διάταξη με κάθειρξη έως 8 έτη και πρόστιμα έως 50.000 ευρώ για όσους διαφημίζουν ή παρακινούν σε χρήση όπλων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

par: 13
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.