Τί επεκτάσεις και παρεμβάσεις αποφασίστηκαν για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Ευρεία σύσκεψη Fraport – Slentel και άμεση εκκίνηση εργασιών

Δημοσίευση 29/2/2016 | 19:14
Τα αποτελέσματα των επισκέψεων του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport, Στ. Σούλτε στα περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και το χρονοδιάγραμμα της παραχώρησης αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε, στην Αθήνα, μεταξύ των ανώτατων στελεχών της γερμανικής εταιρείας και του ομίλου Κοπελούζου (Slentel).
Σύμφωνα με την κυρίαρχη επιδίωξη της κοινοπραξίας για τα περιφερειακά αεροδρόμια, θα επιχειρηθεί επέκταση της σεζόν, τόσο στους ανοιξιάτικους, όσο και στους φθινοπωρινούς μήνες, ώστε να αντιμετωπιστεί η εποχικότητα της τουριστικής περιόδου.
Για κάθε αεροδρόμιο έχει διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο project plan, που περιλαμβάνει πλήθος ηλεκτρομηχανικών και κτιριακών παρεμβάσεων, το οποίο θα εξελίσσεται, ανάλογα με την μακροπρόθεσμη πρόβλεψη της αεροπορικής-επιβατικής κίνησης.
Ειδικότερα:
Θεσσαλονίκη, αεροδρόμιο "Μακεδονία": Στην πρώτη φάση προβλέπεται αναδιάταξη και επέκταση του αεροσταθμού κατά 35.000 τ.μ., δομικές επισκευές στον διάδρομο και στον χώρο ελιγμών, παρεμβάσεις στον χώρο στάθμευσης και αύξηση της χωρητικότητας από 22 σε 28 αεροσκάφη. Μελλοντικά προγραμματίζονται άλλες δύο επεκτάσεις του αεροσταθμού κατά 100.000 τ.μ.
Χανιά, αεροδρόμιο "I. Δασκαλογιάννης": Σχεδιάζεται επέκταση του αεροσταθμού στα 80.000 τ.μ., σε δύο φάσεις, εγκατάσταση ραδιοβοηθημάτων για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας και αύξηση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών.
Ρόδος, αεροδρόμιο "Διαγόρας": Προβλέπεται αποκατάσταση και διαπλάτυνση του διαδρόμου τροχοδρόμησης και επέκταση του αεροσταθμού κατά 11.000τ.μ., σε πρώτη φάση.
Αεροδρόμιο Ακτίου: Προγραμματίζεται διαπλάτυνση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα και επέκταση του τερματικού σταθμού κατά 4 στρέμματα.
Αεροδρόμιο Καβάλας "Μ. Αλέξανδρος": Προβλέπεται επέκτασή του αεροσταθμού κατά 5.000 τ.μ.
Αεροδρόμιο Σαντορίνης: Προβλέπεται αναβάθμιση και επέκταση των βασικών χώρων του αεροσταθμού κατά 17.000 τ.μ., ενώ θα ακολουθήσουν άλλες δύο, καθώς και αναδιαμόρφωση και επέκταση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα.
Αεροδρόμιο Κέρκυρας "I. Καποδίστριας": Προβλέπεται επέκταση του αεροσταθμού, σε δύο ή τρεις φάσεις, αρχικά κατά 2.700 τ.μ., αποκατάσταση του διαδρόμου και αναδιάταξη των θέσεων στάθμευσης προς αύξηση της χωρητικότητας των αεροσκαφών.
Αεροδρόμιο Μυκόνου: Σχεδιάζεται άμεση ανακαίνιση και αντικατάσταση του οδοστρώματος του διαδρόμου και του χώρου ελιγμών, αλλά και μελλοντική επέκτασή τους με απαλλοτρίωση 13 στρ., επέκταση του αεροσταθμού κατά 9.000 τ.μ. επείγουσες παρεμβάσεις σε συστήματα φωτισμού και σήμανσης.
Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς: Προβλέπεται ριζική ανακαίνιση και περιορισμένη επέκταση του σε πρώτη φάση, επέκταση-διαπλάτυνση διαδρόμου και χώρου ελιγμών των αεροσκαφών, μέσω απαλλοτριώσεων. Σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσει νέα επέκταση του αεροσταθμού.
Αεροδρόμιο Ζακύνθου "Δ. Σολωμός": Προβλέπεται αναβάθμιση του αεροσταθμού, εκτεταμένος εκσυγχρονισμός των υποδομών και διαπλάτυνση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα μέσω απαλλοτρίωσης 250 στρεμμάτων.
Αεροδρόμιο Μυτιλήνης "Οδ. Ελύτης": Προβλέπεται αναδιάταξη και επέκταση του αεροσταθμού κατά 7.000 τ.μ., βαριά συντήρηση και επέκταση του διαδρόμου προς υφιστάμενη έκταση του αεροδρομίου.
Αεροδρόμιο Σάμου "Αρίσταρχος ο Σάμιος": Δρομολογείται αναβάθμιση του αεροσταθμού (αίθουσες αναμονής), εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης αποσκευών και διαπλάτυνση του διαδρόμου (δεν υπάρχει παράλληλος τροχόδρομος), ώστε να ανταποκρίνεται στοιχειωδώς στα διεθνή πρότυπα.
Αεροδρόμιο Κω "Ιπποκράτης": Προγραμματίζεται επέκταση κτιριακών εγκαταστάσεων, αρχικά, κατά 18.000 τ.μ. και θα ακολουθήσουν άλλες δύο, παράλληλος διάδρομος τροχοδρόμησης, διαπλάτυνση διαδρόμου κατά 75 μέτρα.
Αεροδρόμιο Σκιάθου "Αλ. Παπαδιαμάντης": Χρήζει ειδικής αντιμετώπισης καθώς η θέση του σχεδόν εντός του αστικού ιστού (2 χλμ από το κέντρο της πόλης) και περικυκλωμένο από θάλασσα και δρόμους περιορίζει τις δυνατότητες. Προτεραιότητα είναι η διαπλάτυνση του διαδρόμου για να ανταποκρίνεται στους διεθνείς κανόνες.