E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Κλειδώνουν οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα φέτος

Κλειδώνουν οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 26/9/2016 | 13:12

Στο ΥΠΟΙΚ ψάχνουν με αγωνία νέα έσοδα προκειμένου να μπουν χρήματα στα κρατικά ταμεία και μία από τις πλέον σίγουρες πηγές είναι τα τέλη κυκλοφορίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ετσι, όπως όλα δείχνουν, και για το 2017 θα υπάρξουν αλλαγές στο κόστος των τελών κυκλοφορίας προκειμένου να αυξηθεί η εισπραξιμότητα. Ηδη η ειδική επιτροπή για τον καθορισμό των τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν φέτος οι φορολογούμενοι για το 2017 επεξεργάζεται τις προτάσεις για τις φετινές αλλαγές.

Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν πως ένας από τους βασικούς στόχους που έχει τεθεί είναι να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας που έχουν τεθεί σε ακινησία, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες τους να τα επαναφέρουν στους δρόμους και το ΥΠΟΙΚ να εισπράξει χρήματα από ΙΧ που έως σήμερα μένουν ακινητοποιημένα.

Τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας άνω των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού, προκειμένου οι ιδιοκτήτες να τα επαναφέρουν στους δρόμους.
  • Μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από τον Νοέμβριο και μετά, με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km.
  • Περισσότερα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να πληρώσουν όσοι έχουν πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, αφού εξετάζεται να μπει προσαύξηση μέχρι και 10% για περιβαλλοντικούς λόγους, μέτρο που εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως στη Γερμανία.
  • Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό. Στην περίπτωση αυτή, οι αυξήσεις θα χτυπήσουν κυρίως τα οχήματα ηλικίας 6-10 ετών και μικρομεσαίου κυβισμού (έως 1.800 κυβικά).
  • Υπάρχει και δεύτερο σενάριο να υπολογίζονται με βάση τους ρύπους τα τέλη για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά. Στην περίπτωση που επιλεγεί το δεύτερο σενάριο, οι αυξήσεις στα τέλη θα χτυπήσουν οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 6 έως 13 ετών.

Ουσιαστικά, όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ ο ιδιοκτήτης ΙΧ με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων. Το χέρι στην τσέπη αναμένεται να βάλουν όσοι αγόρασαν ΙΧ από τον Ιανουάριο του 2007 και ύστερα και μέχρι τον Νοέμβριο του 2010. Για παράδειγμα, για ένα 1.400άρι του 2007 πέρυσι τα τέλη κυκλοφορίας ήταν 255 ευρώ. Με τον νέο υπολογισμό θα φτάσουν τα 300 ευρώ. Αντίστοιχα, για ένα 1.800 του 2007 τα τέλη από 380 ευρώ που ήταν πέρυσι θα εκτιναχθούν στα 500 ευρώ. Συγκεκριμένα:

  • Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλιτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.
  • Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.
  • Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Στα οχήματα με κυβισμό από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια, όριο αρκετά αυξημένο.

Από το υπουργείο Οικονομικών θέλουν τα συνολικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας να ξεπεράσουν φέτος τον στόχο του Προϋπολογισμού, που είναι 1,088 δισ. ευρώ.

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Καισαριανή: Εμπρησμός σε γνωστό μπαρ

Σήμερα

«Πόλεμο συμφερόντων» βλέπει η ΕΛΑΣ

Πολική νύχτα στην Αλάσκα: Η πόλη που δεν θα δει ήλιο για δύο μήνες

Σήμερα

Βίντεο από την τελευταία ανατολή για το 2025

Το Grok του Έλον Μασκ αρνήθηκε το Ολοκαύτωμα

Σήμερα

Ξεκίνησε έρευνα στη Γαλλία

Θεσσαλονίκη: Τρίχρονο αγοράκι έπεσε από τις κερκίδες του Ποσειδώνιου Κολυμβητηρίου

Σήμερα

Διακομίστηκε με τραύμα στο κεφάλι στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, όπου νοσηλεύεται, εκτός κινδύνου

Πειραιάς: 34χρονος γρονθοκόπησε οδηγό ταξί επειδή αρνήθηκε να τον μεταφέρει

Σήμερα

Ο 34χρονος μπήκε σε ταξί που οδηγούσε 51χρονος και απαίτησε να μεταφερθεί στον προορισμό του

Πέθανε ο Πάνος Μαρινόπουλος

Σήμερα

Την τελευταία του πνοή άφησε ο επιχειρηματίας

Πότε δεν έκανε challenge, ήταν ένα από τα καλύτερα παιδιά, λέει ο παππούς του 22χρονου που πνίγηκε με μπέργκερ

Σήμερα

Ο 22χρονος άφησε σήμερα την τελευταία του πνοή - Νοσηλευόταν την τελευταία εβδομάδα στη ΜΕΘ

Η Γαλλία να είναι έτοιμη «να χάσει τα παιδιά της» σε πιθανό πόλεμο με τη Ρωσία

Σήμερα

Σάλος από τις δηλώσεις του αρχηγού του Γενικού Επιτελείου

Αγαθονήσι: Προειδοποιητικές βολές κατά τουρκικών σκαφών από το Λιμενικό

Σήμερα

Τουρκικό αλιευτικό έκανε επικίνδυνους ελιγμούς εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

par: 6
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.