E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Ένας στους τρεις Έλληνες δυσκολεύεται να αγοράσει βασικά είδη διατροφής λόγω κρίσης

Σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών

Ένας στους τρεις Έλληνες δυσκολεύεται να αγοράσει βασικά είδη διατροφής λόγω κρίσης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 13/10/2016 | 15:40

Τις διατροφικές τους συνήθειες αναγκάζονται να αλλάξουν οι Έλληνες καταναλωτές καθώς ένας στους τρεις δηλώνει πλέον, ότι λόγω οικονομικής κατάστασης, δεν μπορεί να αγοράσει ούτε τα βασικά είδη διατροφής

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για το λόγω αυτό οι Έλληνες καταναλωτές σήμερα έρχονται πιο κοντά στη μεσογειακή διατροφή μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση γευμάτων εκτός σπιτιού ή σε καταστήματα fast food, σε σχέση με το 2011.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε το περασμένο χρονικό διάστημα, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), σε δείγμα 1.059 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα.

Οι απαντήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, στο ερώτημα ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές με τα τρόφιμα, το 26,20% απάντησε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ακρίβεια, ενώ το 20,9% η κακή ποιότητα και το 18,07% η ασφάλεια και η υγιεινή. Εντύπωση, κατά το ΚΕΠΚΑ προκαλεί το γεγονός, ότι το 34,83% των ερωτηθέντων απάντησε ότι δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα.

Στο ερώτημα που αφορά την αιτία που προκάλεσε τις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες, οι συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν ότι η αιτία αυτή είναι η υγεία, σε ποσοστό 48,45%, η οικονομική κατάσταση σε ποσοστό 27,49%, άλλο, σε ποσοστό 9,28%, η οικογενειακή κατάσταση σε ποσοστό 5,84%, η εργασία κατά 4,82% και ο τόπος κατοικίας κατά 4,12%.

Ειδικότερα, το 63,06% των καταναλωτών δηλώνει ότι επηρεάστηκαν οι αγοραστικές του συνήθειες απέναντι στα προϊόντα διατροφής λόγω οικονομικής κρίσης. Στην ερώτηση πώς έγινε αυτό, ποσοστό 49,52% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ψάχνουν τα ίδια προϊόντα με χαμηλότερη τιμή σε άλλα καταστήματα, 46,62% αγοράζουν με την ίδια συχνότητα μόνο τα απαραίτητα, 37,94% στράφηκαν σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ, 33,12% αγοράζουν στην ίδια συχνότητα μικρότερες, όμως, ποσότητες, ενώ 10,93% αγοράζουν συχνότερα μικρότερες ποσότητες και 6,43% πιο σπάνια ίδιες ποσότητες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε σχέση με τα δεδομένα της αντίστοιχης έρευνας του 2011, η έρευνα του 2016 αποκαλύπτει ότι ενώ τότε η οικονομική κατάσταση επηρέαζε το 19,91% των καταναλωτών, τώρα επηρεάζει το 27,49%.

Όπως ανέφεραν σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ, Νίκος Τσεμπερλίδης και η γενική γραμματέας του Κέντρου, Ευαγγελία Κεκελέκη, η οικονομική κρίση οδήγησε τους καταναλωτές σε καλύτερες επιλογές σε σχέση με τη μεσογειακή διατροφή.

Ψωμί, λαχανικά και φρούτα έχουν μπει σχεδόν καθημερινά στο τραπέζι 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως προκύπτει από την έρευνα που έγινε μέσω ερωτηματολογίου που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΚΕΠΚΑ και πραγματοποιήθηκε από τις 8 Ιουλίου μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου, το ψωμί, τα λαχανικά και τα φρούτα έχουν μπει σχεδόν καθημερινά στο τραπέζι των καταναλωτών. Από την άλλη πλευρά, τα κόκκινα κρέατα, τα ψάρια, οι τηγανητές πατάτες και τα αναψυκτικά έχουν περιοριστεί σε μία φορά την εβδομάδα. Τα γλυκά, τα όσπρια, τα ζυμαρικά, το κοτόπουλο, τα αυγά και το γάλα καταναλώνονται ελάχιστες φορές την εβδομάδα, ενώ η κατανάλωση αρνιού και κατσικιού περιορίζεται σε μια φορά το μήνα.

Σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα του 2011, η διατροφή των Ελλήνων φαίνεται να βελτιώνεται, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν λιγότερο το χοιρινό, τα αναψυκτικά και τις τηγανητές πατάτες και περισσότερο τα φρούτα και τα λαχανικά.

Άλλωστε, σε σχέση με το 2011, αυξήθηκε κατά 15 μονάδες το ποσοστό των καταναλωτών που δεν τρώνε κανένα γεύμα εκτός σπιτιού (από 25,28% το 2011 σε 39,70% το 2016), μειώθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που γευματίζουν μόνο μία φορά την εβδομάδα εκτός σπιτιού (από 37,60%, το 2011, σε 31,00%, το 2016) μειώθηκε, κατά περίπου 4 μονάδες, το ποσοστό των καταναλωτών που γευματίζουν συχνά (2-4 φορές την εβδομάδα) εκτός σπιτιού, (από 28,32% το 2011, σε 24,20% το 2016), ενώ αυξήθηκαν κατά 12 μονάδες, περίπου, αυτοί, που δεν τρώνε σε fast food (από 48,96%, το 2011, σε 60,08%, το 2016). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, σύμφωνα με τον πρόεδρο και την γενική γραμματέα του ΚΕΠΚΑ, φαίνονται πλέον ξεκάθαρα οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν υποχώρησαν οι τιμές στα καταστήματα εστίασης.

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Επανέρχονται τα 40άρια ‑ Ποια θα είναι η πιο θερμή ημέρα της εβδομάδας

Πριν 10 ώρες

«Ρόλερ κόστερ» θυμίζει ο καιρός τις τελευταίες ημέρες

Παραλίες: 11.500 καταγγελίες στο «MyCoast» για παραβάσεις

Πριν 10 ώρες

Ποιες περιοχές είναι πρωταθλήτριες στην παράβαση

«Πονοκέφαλος» η αναζήτηση φοιτητικής στέγης: Τα υψηλά ενοίκια εκτοξεύουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό

Πριν 10 ώρες

«Τρομάζει» η αναζήτηση κατοικίας για τους φοιτητές που πέρασαν σε σχολές μακριά από το σπίτι τους

Συναγερμός στη Νέα Υόρκη: Πέντε νεκροί και 14 νοσηλευόμενοι από τη νόσο των κλιματιστικών

Πριν 10 ώρες

Συνολικά 108 κρούσματα λεγεωνέλλωσης έχουν καταγραφεί στο Χάρλεμ

Στέφανος Τσιτσιπάς: Αποκλεισμός‑σοκ από τον πρώτο γύρο του Γουίνστον Σάλεμ με 33 αβίαστα λάθη

Πριν 10 ώρες

Πρόωρο φινάλε για τον Έλληνα τενίστα λίγες ημέρες πριν το US Open

Τραγωδία στην Πάτρα: Ανδρας εντοπίστηκε νεκρός σε πλαζ

Χτες

Η σορός του άνδρα βρέθηκε εκτός της θάλασσας

Καιρός: «Ανοιξαν οι ουρανοί» στην Αττική ‑ Πολλά προβλήματα στο κέντρο από την ξαφνική μπόρα

Χτες

Η κακοκαιρία θα συνεχιστεί και τις επόμενες ώρες με ισχυρές καταιγίδες, ιδίως στην Αττική και σε περιοχές της ηπειρωτικής χώρας

Κεφαλονιά: Κραύγαζε σαν «δαιμονισμένος» στη λιτανεία του Αγίου Γερασίμου ‑ Βίντεο

Χτες

Σύμφωνα με βίντεο που αναρτήθηκαν στα social media, ένας άνδρας από όσους είχαν ξαπλώσει, άρχισε ξαφνικά να κραυγάζει ασυνάρτητα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

par: 13
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.