E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Κίνδυνος για εγκεφαλικό και άνοια από τα αναψυκτικά διαίτης

Είτε με φυσικές, είτε με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες

Κίνδυνος για εγκεφαλικό και άνοια από τα αναψυκτικά διαίτης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 21/4/2017 | 11:41

Η καθημερινή κατανάλωση αναψυκτικών διαίτης ή με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, διπλασιάζει τον κίνδυνο εκδήλωσης άνοιας ή ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου, δείχνει αμερικανική μελέτη. Ενώ μια άλλη έρευνα συσχετίζει την κατανάλωση αναψυκτικών με αλλοιώσεις στη μνήμη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δύο μελέτες έγιναν από επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Βοστόνης, με επικεφαλής τον Μάθιου Πέιζ του Τμήματος Νευρολογίας, βάσει στοιχείων για περίπου 4.000 ανθρώπους άνω των 30 ετών, στο πλαίσιο της μακρόχρονης έρευνας στην πόλη Φράμινγκχαμ (Framingham Heart Study), η οποία πλέον μελετά τα παιδιά και τα εγγόνια του αρχικού δείγματος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσαν στα επιστημονικά έντυπα Stroke και Alzheimer & Dementia, τα άτομα που κατανάλωναν καθημερινά αναψυκτικά διαίτης ή που περιείχαν τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, όπως η φρουκτόζη, είχαν διπλάσιο κίνδυνο να εμφανίσουν άνοια λόγω νόσου Αλτσχάιμερ ή να υποστούν ισχαιμικού τύπου εγκεφαλικό επεισόδιο, σε σχέση με όσους δεν έπιναν τέτοια ροφήματα.

Επίσης, οι άνθρωποι που κατανάλωναν συχνά αναψυκτικά και φρουτοχυμούς με ζάχαρη (πάνω από δύο τη μέρα), ήταν πιθανότερο να έχουν χειρότερη μνήμη, μικρότερο εγκεφαλικό όγκο και ιδίως μικρότερο ιππόκαμπο, περιοχή του εγκεφάλου που είναι σημαντική για τη μνήμη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ζάχαρη είναι γνωστό ότι μπορεί να επιβαρύνει την καρδιαγγειακή και μεταβολική υγεία. Κι ενώ τα διατητικά αναψυκτικά προβάλλονται ως μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση, οι μελέτες δείχνουν ότι και αυτά, αν καταναλώνονται καθημερινά, κρύβουν κινδύνους.

«Όσοι καταναλώνουν συχνά αναψυκτικά διαίτης, είναι πιθανότερο να πάσχουν από διαβήτη, πράγμα που αυξάνει τον κίνδυνο άνοιας. Όμως, ακόμη κι αν αποκλειστούν αυτοί οι ασθενείς, πάλι η καθημερινή κατανάλωση αναψυκτικών φαίνεται να σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο άνοιας», εξηγούν οι ερευνητές.

Τονίζουν πάντως ότι σε καμιά περίπτωση τα στοιχεία δεν αποδεικνύουν ότι υπάρχει σχέση αιτίου-αιτιατού, αλλά μια τάση και μια συσχέτιση. Γι' αυτό, εξηγούν ότι το ζήτημα πρέπει να μελετηθεί περαιτέρω, προτού εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο μεταξύ ο Δρ Πέιτζ συστήνει «στους ανθρώπους να πίνουν τακτικά νερό, αντί για ποτά με ζάχαρη ή τεχνητά γλυκαντικά».

Εξάλλου, σε συνοδευτικό άρθρο γνώμης στο Stroke αναφέρεται ότι οι έως τώρα επιστημονικές μελέτες δεν έχουν καταλήξει σε οριστικό συμπέρασμα κατά πόσο η κατανάλωση ποτών με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο άνοιας και εγκεφαλικού επεισοδίου. Όμως επισημαίνεται ότι αυξάνονται οι ενδείξεις, όπως δείχνουν και οι δύο νέες μελέτες, ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στη συχνή κατανάλωση τέτοιων ποτών και στην πρόκληση ανεπιθύμητων συνεπειών στα αιμοφόρα αγγεία του σώματος.

Αυτό, κατά τον Ράλφ Σάκο, πρώην πρόεδρο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας American και νυν πρόεδρο του Τμήματος Νευρολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι, σημαίνει ότι πιθανώς δεν πρέπει να συμβουλεύει κανείς τους καταναλωτές να πίνουν αναψυκτικά και χυμούς με τεχνητά γλυκαντικά ως μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση, σε σχέση με τα ποτά που έχουν ζάχαρη.

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Καταγγελία σοκ στον Βόλο: Στο εδώλιο 82χρονος για σεξουαλική παρενόχληση της ανήλικης εγγονής του

Σήμερα

Η καταγγελία της ανήλικης έφερε στο φως ρήξη στην οικογένεια, με τον πατέρα της να παραβιάζει τους περιοριστικούς όρους που του είχαν επιβληθεί.

Air India: Τι αποκαλύπτουν τα νέα στοιχεία για τα κρίσιμα δευτερόλεπτα της πτήσης‑εφιάλτη με τους 24 τραυματίες

Σήμερα

Η Airbus ζήτησε στοιχεία για τη συντήρηση των υδραυλικών συστημάτων του Airbus A320, δύο εβδομάδες μετά το περιστατικό στην πτήση Πουκέτ–Νέο Δελχί, όπου τραυματίστηκαν 24 επιβάτες.

Νεκροταφείο Λαμίας: 69χρονη νόμιζε ότι έκλεψαν τη σορό του 24χρονου γιου της

Σήμερα

Η γυναίκα κάλεσε αστυνομία και γραφείο τελετών στην Ξηριώτισσα, πιστεύοντας πως άγνωστοι είχαν πάρει τη σορό λίγες ημέρες μετά την κηδεία.

Χαλκιδική: Συνελήφθησαν δύο άτομα και εντοπίστηκε τρίτος για την επίθεση στο συνεργείο του MEGA

Σήμερα

Οι συλλήψεις πραγματοποιήθηκαν λίγες ώρες μετά το περιστατικό στη Σίβηρη

Ακυρώθηκε στο Αίγιο η προβολή της «Αρκουδότρυπας» – Καταγγελίες για ομοφοβικές αντιδράσεις ακραίου χαρακτήρα

Σήμερα

Όπως αναφέρει η κινηματογραφική λέσχη Αιγίου, θα οριστεί νέα ημερομηνία προβολής της ταινίας σε διαφορετική τοποθεσία

Καραλής για Τεντόγλου: «Εγώ δεν είμαι σαν τον άλλον, θα φέρω το μετάλλιο στη μεικτή ζώνη»

Σήμερα

Ο «Μανόλο» πείραξε τον φίλο του Μίλτο Τεντόγλου για το επεισόδιο με το ξεχασμένο μετάλλιο

Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή ο 59χρονος που έβαζε φωτιές στη Σίνδο – «Είχα πιει δυο ποτήρια κρασί», είπε

Σήμερα

Παρουσιάστηκε στις αρχές χωρίς συνήγορο - Ξανάπε ότι άναβε τις φωτιές από «χαζομάρα» και λόγω άγχους από τη δουλειά του

Λευκάδα: Ιστιοφόρο «καρφώθηκε» πάνω σε ελλιμενισμένα σκάφη στο λιμάνι του Καλάμου – Δείτε βίντεο

Σήμερα

Συνελήφθη ο καπετάνιος αφού «έλιωσε» βάρκα και χτύπησε άλλο ένα σκάφος

Πρέβεζα: Οκτώ τραυματίες σε σοβαρό τροχαίο στην υποθαλάσσια Ακτίου – Φορτηγό συγκρούστηκε με τρία ΙΧ

Σήμερα

Στο σημείο επιχειρούν ασθενοφόρα, Πυροσβεστική και Τροχαία μετά τη σφοδρή σύγκρουση

Πρίτσαρντ Κολόν: Πέθανε ο πυγμάχος που έμεινε σε κώμα 221 ημέρες μετά από τραυματισμό στο ρινγκ

Σήμερα

Τον Οκτώβριο του 2015, ο Κολόν, ο οποίος αγωνιζόταν τότε στην κατηγορία μεσαίων βαρών, υπέστη εγκεφαλική αιμορραγία μετά από επανειλημμένα χτυπήματα στο πίσω μέρος του κεφαλιού του

Ξαπλώστρα δεν βρίσκεις: Απίθανο βίντεο με σπριντ «ολυμπιακού» επιπέδου

Σήμερα

Καινούργιο βίντεο δείχνει τουρίστες να «τρέχουν» για μια θέση στον ήλιο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

par: 10
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.