E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Eίμαι 13 χρονών και κανείς απ τους φίλους μου δεν είναι στο Facebook

Μία Νεοϋορκέζα blogger μας εξηγεί γιατί οι συνομήλικοι της έχουν ήδη βαρεθεί το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο...

Eίμαι 13 χρονών και κανείς απ τους φίλους μου δεν είναι στο Facebook
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 16/8/2013 | 00:00

H Ruby Karp είναι μία ακόμα κάπως μικρομέγαλη 13χρονη(!) fan των social media από την Νέα Υόρκη, που διατηρεί το προσωπικό της blog, και ήδη αρθρογραφεί πετυχημένα για τα σύγχρονα προβλήματα της εφηβείας - στην οποία μόλις τώρα μπήκε..- καθώς και για την σχέση των εφήβων με το διαδίκτυο, και με τα social media, γενικότερα.

Στο σημερινό επεισόδιο, η μικρή Ruby μας εξηγεί γιατί η νέα γενιά εφήβων δείχνει να απομακρύνεται σταδιακά, και να χάνει το ενδιαφέρον της για το παντοδύναμο Facebook.

Και τα λέει καλά!

"Είμαι μία έφηβη που ζει στη Νέα Υόρκη, και όλοι μου οι φίλοι μου έχουν λογαριασμούς σε όλων των ειδών τα κοινωνικά δίκτυα - Instagram, Vine, Snapchat, κ.λπ.

Το Facebook ήταν το μοναδικό πράγμα για το οποίο μιλούσα όταν ήμουν μικρότερη: "Μαμά, θέλω να κάνω Facebook!" , και άλλα τέτοια κλαψούρισματα που μόνο μια μητέρα θα μπορούσε να ανεχτεί...

Αλλά τώρα, στα 13 μου, έχω παρατηρήσει κάτι διαφορετικό: Τελευταία, το Facebook δείχνει να χάνει έδαφος ανάμεσα στους εφήβους, και νομίζω πως ξέρω το γιατί.

Ένα λόγος για τον οποίο το Facebook χάνει σταδιακά την προσοχή της γενιάς μου είναι το γεγονός ότι υπάρχουν, πλέον, και άλλα κοινωνικά δίκτυα σήμερα.

Όταν ήμουν 10 χρονών, δεν ήμουν αρκετά μεγάλη για να έχω το δικό μου Facebook. Αλλά ένα μαγικό πραγματάκι που ονομάζεται Instagram μόλις είχε κάνει την εμφάνιση του ... και οι γονείς μας δεν είχαν ιδέα ότι υπήρχε κι εκεί όριο ηλικίας.

Σε σύντομο χρονικό διάστημα, όλοι οι φίλοι μου άνοιξαν λογαριασμό στο Instagram.

Τώρα, που είμαστε πλέον αρκετά μεγάλοι για να κάνουμε Facebook, δεν το θέλουμε.

Μέχρι τη στιγμή που μπορούσαμε, επιτέλους, να έχουμε τη δική μας σελίδα στο Facebook, ήμασταν ήδη κολλημένοι με το Instagram, και το Facebook έμοιαζε, πλέον, να είναι κάτι με το οποίο ασχολούνταν μόνο οι γονείς μας ...

Αυτό με οδηγεί στην επόμενη παρατήρησή μου:Αν και έχω Facebook, κανένας από τους υπόλοιπους φίλους μου δεν είναι μέσα.

Όλοι οι φίλοι και συνομήλικοι μου απλά θεώρησαν ότι πρόκειται για χάσιμο χρόνου..

Παρ' όλα αυτά αποφάσισα να ανοίξω μια σελίδα στο Facebook μόνο και μόνο για να δω περί τίνος πρόκειται. Σύντομα ανακάλυψα πως το Facebook είναι παντελώς άχρηστο αν δεν έχεις μέσα τους φίλους σου.

Η μοναδική μου φίλη είναι η ..γιαγιά μου!

Οι έφηβοι είναι οπαδοί. Είναι οι πρώτοι «ακόλουθοι» (followers) μιας μόδας.

Αυτό είναι ακριβώς ό,τι είμαστε.

Αν όλοι οι φίλοι μου ασχολούνται με αυτό το νέο cool πράγμα που ονομάζεται Snapchat, το θέλω κι εγώ! Πάρα πολύ.

Θέλουμε αυτό που είναι trending, αυτό που είναι νέο και μοδάτο, κι αν το Facebook δεν είναι "trending" οι έφηβοι, πολύ απλά, δεν θα νοιαστούν και πολύ γι' αυτό...

Σήμερα, οι γονείς μας, καθώς και οι γονείς όλων των φίλων μας, έχουν Facebook.

Δεν είναι τόσο το γεγονός ότι δέχομαι κατά καιρούς μηνύματα στον τοίχο μου τύπου «Γεια σου γλυκούλα μου!», όσο το ότι οι υπόλοιποι φίλοι και γνωστοί μου στο Facebook ανεβάζουν φωτογραφίες που μπορούν να με βάλουν σε πραγματικούς μπελάδες με αυτούς ακριβώς τους γονείς που λέγαμε παραπάνω..

Απλό παράδειγμα: Aς πούμε ότι έχω πάει σε ένα πάρτι, όπου γίνεται κατανάλωση αλκοόλ από ανηλίκους, σαν εμένα..

Εγώ δεν πίνω, αλλά κάποια στιγμή κάποιος θα αρχίσει φυσικά να βγάζει φωτογραφίες.

Ακόμα κι αν δεν κρατάω καν ποτήρι στα χέρια μου, μπορεί π.χ να φωτογραφηθώ πίσω από μια κοπέλα που εκείνη την στιγμή πίνει σφηνάκια. Τις επόμενες μέρες η πανέξυπνη αυτή κοπέλα αποφασίζει να ανεβάσει στο facebook φωτογραφίες από εκείνο το «Τέλειοοο» πάρτι.

Εάν, τώρα, η δικιά μου μαμά δει ότι ήμουν σε ένα πάρτι με ποτά και σφηνάκια, ακόμα κι αν πιστέψει ότι εγώ δεν έπινα, την έχω έτσι κι αλλιώς βάψει για τα καλά!

Όλο αυτό δεν είναι ένα σφάλμα του Facebook, αλλά ό,τι και να κάνεις, αυτό ακριβώς συμβαίνει εκεί μέσα..

Το Facebook είναι επίσης μια μεγάλη πηγή εκφοβισμού και bullying στο γυμνάσιο:

Τα παιδιά από το σχολείο μπορεί να σχολιάσουν κάτι αρνητικό, κακό, ή κοροϊδευτικό κάτω από μία φωτογραφία σου, ή ακόμα και να σου στέλνουν παρόμοια μηνύματα.

Ούτε αυτό είναι σφάλμα του Facebook, αυτού καθ' εαυτού, αλλά και πάλι, αυτό συμβαίνει εκεί μέσα...

Αν η μαμά μου μάθαινε ότι δέχομαι bullying στο Facebook, θα με ανάγκαζε να σβήσω τον λογαριασμό μου αμέσως.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Όταν ήμουν μικρή, η μαμά μου είχε Facebook.

Ήθελα συνεχώς να μπαίνω στην σελίδα της, να κάνω κουίζ, να παίζω παιχνίδια κτλ..Το Facebook ήταν κάτι το μοναδικό: Ήταν, κάπως, για «τους μεγάλους» αλλά ήταν και cool συγχρόνως.

Καθώς περνούσαν τα χρόνια, εγώ ήθελα όλο και περισσότερο μία ολόδικιά μου σελίδα στο Facebook.

Μόλις, λοιπόν, τα κατάφερα και άνοιξα προσωπικό λογαριασμό, όλα άρχισαν να αλλάζουν στο περιβάλλον του. Υπήρξαν πολλές ξαφνικές αλλαγές, και η μετάβαση από το παλιό στο νέο timeline έγινε πολύ απότομα.

Κοιτάξτε το Twitter, όπου υπάρχουν όλα κι όλα τέσσερα κουμπιά: Οι άνθρωποι προτιμούν τον απλό σχεδιασμό όσων αφορά στα κοινωνικά δίκτυα.

 

Επίσης, το Facebook μετατράπηκε σε μία τεράστια αρένα μάρκετινγκ:

Παρακολουθεί τα ενδιαφέροντα μας, μέσω των πραγμάτων στα οποία κάνουμε like, και μας βομβαρδίζει με ανάλογες διαφημίσεις στο timeline.

Χωρίς παρεξήγηση, αλλά όταν χαζεύω μέσα στο News Feed μου δεν ενδιαφέρομαι και πολύ για το νέο σαμπουάν της Pantene.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν ήταν πια το ίδιο Facebook με αυτό στο οποίο έπαιζα όταν ήμουν επτά χρονών. Είχε γίνει περίπλοκο.

Νιώθαμε κάτι σαν: « Μας άρεσε μια χαρά όπως ήταν. Γιατί έπρεπε να το αλλάξετε;»

Τελικά, το Facebook έχει επιδείξει υπερβάλλον ζήλο. Φαίνεται να «προσπαθεί υπερβολικά πολύ», και οι έφηβοι το μισούνε όταν οι άλλοι προσπαθούν υπερβολικά πολύ. Τους απωθεί.

Είναι όπως όταν η μαμά σου, σου λέει να μην κάνεις κάτι – τότε είναι που πρέπει οπωσδήποτε να το κάνουμε.

Οι έφηβοι ήθελαν απλώς να συμμετάσχουν με τον δικό τους τρόπο. Αν τους «πρήζετε» διαρκώς με τα νέα χαρακτηριστικά (features) της υπηρεσίας, θα φύγουν ενοχλημένοι και θα βρουν ένα νέο, λιγότερο περίπλοκο, κοινωνικό δίκτυο να περάσουν την ώρα τους.

Το Facebook χρειάζεται τους εφήβους, γιατί πολύ σύντομα αυτοί ακριβώς οι έφηβοι θα πρέπει να το «κρατήσουν ζωντανό».

Κι οι έφηβοι, με τη σειρά τους, το καταλαβαίνουν αυτό. Και τους φρικάρει.

Αγαπώ το Facebook, στα αλήθεια. Ελπίζω να μπορέσει να πραγματοποιήσει μία πετυχημένη στροφή προς την γενιά μου, και να κερδίσει ξανά το ενδιαφέρον των συνομήλικων μου.

Του εύχομαι τα καλύτερα."

Ruby Karp

https://twitter.com/rubykarp
http://hellogiggles.com/author/ruby-karp

 

FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το μυστικό των Δανών: Το μάθημα που τους κάνει τον πιο ευτυχισμένο λαό στον κόσμο!

Πριν 2 ώρες

Στη Δανία τα παιδιά μαθαίνουν από το σχολείο πώς να μπαίνουν στη θέση του άλλου – κι αυτό ίσως είναι το πιο δυνατό τους μάθημα ζωής

Το ανεξήγητο μυστήριο της Εύβοιας: Τα «Δρακόσπιτα» που κανείς δεν ξέρει ποιος και γιατί έχτισε

Πριν 2 ώρες

Γιγαντιαίες πέτρες, μυστικιστικοί θρύλοι και ανεξήγητη τεχνογνωσία: τα Δρακόσπιτα της Εύβοιας εξακολουθούν να μπερδεύουν επιστήμονες και ταξιδιώτες

Οι νεκροί που βγάζουν εκατομμύρια: Ο Μάικλ Τζάκσον ξανά στην κορυφή με $600 εκατ

Πριν 2 ώρες

Πέθαναν… αλλά κερδίζουν: Η λίστα του Forbes με τις πιο πλούσιες διασημότητες του 2024

Τα τσιπ εγκεφάλου: Το νέο «γήπεδο μάχης» στη Silicon Valley

Χτες

Η συζήτηση για τα τσιπ που συνδέουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο με υπολογιστές έχει πάρει φωτιά, και δεν είναι τυχαίο

Αν νομίζεις πως έχεις προβλήματα, δες τι τραβάει η βασιλική οικογένεια στις καλοκαιρινές της διακοπές

Χτες

Βασιλικό δράμα στο Σάντρινγκχαμ: Ο Κάρολος, η Καμίλα και… οι σφήκες

Από τα φώτα της σκηνής στα φώτα της δικαστικής αίθουσας: H σκοτεινή πτώση ενός K‑pop ειδώλου

Προχτές

Kρίθηκε ένοχος για συμμετοχή στον ομαδικό βιaσμό τουρίστριας από την Κίνα

Ένα κέρμα των 2 ευρώ που αξίζει σχεδόν 2.000 – Το έχεις χωρίς να το ξέρεις;

Προχτές

Πριν πληρώσεις ή πάρεις ρέστα, ρίξε μια δεύτερη ματιά

Πολιτικοί, τραγουδιστές, ηθοποιοί: 7 διάσημοι που έπαιξαν σε διαφημιστικά

Προχτές

Ένα μικρό αφιέρωμα σε διαφημίσεις που δεν ξεχάσαμε ποτέ

Μπιλ Γκέιτς: Η συνήθεια που έπρεπε να «σπάσει» για να χτίσει την επιτυχία του

Πριν 3 μέρες

Ο ίδιος πάντως παραδέχεται ότι η «μάχη» συνεχίζεται

Explainer: Lafufu vs Labubu ‑ O εμπορικός πόλεμος που σοκάρει την Κίνα

Πριν 3 μέρες

Πώς ξεχωρίζεις το ψεύτικο από το αληθινό Labubu

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

par: 7
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.