Τα πέντε μυστικά επιτυχίας του Richard Branson
Πώς θα καταφέρετε να ξεκινήσετε μια επιτυχημένη επιχείρηση
Το 1970 ο Richard Branson άνοιξε ένα μικρό δισκοπωλείο, που ονόμασε Virgin Records. Λίγα χρόνια νωρίτερα είχε παρατήσει το σχολείο και η μοναδική του εργασιακή/επιχειρηματική εμπειρία είχε να κάνει με τη διαχείριση ενός δικού του περιοδικού.
Σήμερα, η περιουσία του Branson εκτιμάται στα 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο ίδιος είναι ο πρόεδρος του επιχειρηματικού ομίλου Virgin Group, ο οποίος αποτελείται από περισσότερες από 400 εταιρείες σε όλο τον κόσμο.
Οκτώ από αυτές αποφέρουν έσοδα άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων το χρόνο.
Τα τελευταία 40 χρόνια ο Branson έχει μάθει απ' έξω κι ανακατωτά τα μυστικά της διοίκησης μιας τεράστιας επιχείρησης και μέσα από τις δοκιμές και τα λάθη του υποστηρίζει ότι έχει ανακαλύψει πώς μπορεί να συνεχίσει να χτίζει την αυτοκρατορία των καινοτόμων επιχειρήσεών του.
Στο βιβλίο που έγραψε το 2012, με τίτλο «Like a Virgin: Secrets They Won't Teach You Αt Business School», ο ίδιος μοιράζεται τα πέντε μυστικά για ένα επιτυχημένο ξεκίνημα μιας επιχείρησης:
1. Αν δεν σου αρέσει, μην το κάνεις
«Όταν ξεκίνησα τη Virgin σε ένα υπόγειο στο δυτικό Λονδίνο, δεν είχα μεγαλύτερο σχέδιο ή στρατηγική. Δεν είχα απώτερο σκοπό να χτίσω μια επιχειρηματική αυτοκρατορία. Απλά ήθελα να φτιάξω κάτι που οι άνθρωποι θα απολάμβαναν, θα τους άρεσε και θα περνούσαν καλά μαζί του. Και φυσικά, στο τέλος της ημέρας ήλπιζα ότι αυτό θα ήταν αρκετό για να μπορώ να πληρώνω τους λογαριασμούς μου».
2. Να είστε καινοτόμοι/πρωτοπόροι. Δημιουργήστε κάτι διαφορετικό.
Από το 1970 που αποφάσισε να δώσει στην εταιρεία του ένα όνομα-ρίσκο, ο Branson δεν έχει σταματήσει να υπερασπίζεται την επιλογή του. Λέει ότι ίδρυσε τη Virgin Atlantic το 1984 ως μια αεροπορική εταιρεία που διακρινόταν για την εξυπηρέτηση πελατών της, η οποία ήταν μια επαναστατική ιδέα για την εποχή. Στις μέρες μας ο Branson θέλει να κάνει τη Virgin Galactic την πρώτη εταιρεία που θα προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα για ένα ταξίδι στο διάστημα.
3. Η αναγνώριση κάνει θαύματα
«Για εμένα δεν υπάρχει τίποτε πιο λυπηρό από το να ακούω κάποιον να είναι δυσαρεστημένος με το μέρος όπου εργάζεται. Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες αναγνωρίζουν ότι οι υπάλληλοί τους είναι το πιο πολύτιμο κεφάλαιο που διαθέτουν και τους το δείχνουν. Οι περήφανοι κι ευχαριστημένοι υπάλληλοι όχι μόνο εργάζονται πιο σκληρά, αλλά γλυτώνουν και χρήματα από την εταιρεία, γιατί βγάζουν περισσότερη δουλειά».
4. Να καθοδηγείτε με το να ακούτε
Οι σπουδαίοι μάνατζερ αναγνωρίζουν ότι δεν γνωρίζουν όλες τις απαντήσεις και φροντίζουν να έχουν γύρω τους ομάδες ικανών ατόμων, που μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία.
«Σίγουρα πρέπει να ξέρεις τι θέλεις, όμως δεν έχει νόημα να επιβάλλεις τις απόψεις σου στους άλλους, χωρίς συζήτηση και κάποιο βαθμό κοινής συναίνεσης», λέει ο ίδιος, επισημαίνοντας ότι οι σπουδαίοι ηγέτες επαινούν όσους κάνουν καλή δουλειά, γιατί αυτό κάνει τους υπαλλήλους να βγάζουν ακόμη καλύτερες ιδέες.
5. Να εμφανίζεστε. Να μην είστε αόρατοι.
Οι επιχειρηματίες, είτε πρόκειται για startup εταιρείες είτε για εταιρείες με τεράστια κεφάλαια, πρέπει να μην είναι αόρατοι στους υπαλλήλους τους. Πρέπει να διατηρούν την επικοινωνία ανοιχτή, τόσο με τους διευθυντές που βρίσκονται κάτω από αυτούς, όσο και με τους υπόλοιπους υπαλλήλους.
Ο Branson ισχυρίζεται ότι κρατά ένα σημειωματάριο μαζί του κάθε φορά που συνομιλεί με κάποιον υπάλληλο (οποιασδήποτε βαθμίδας) της εταιρείας του, ενώ συνηθίζει να ρωτά ο ίδιος τους επιβάτες που πετάνε με τη Virgin για το πώς αξιολογούν την εμπειρία τους.