E-Radio Greece - The Hellenic Radio Portal

Έρχονται κι άλλοι ιδιώτες στα λεωφορεία ‑ Νέο διαγωνισμό προϋπολογισμού 474 εκ. ευρώ ετοιμάζει ο ΟΑΣΑ

«Τορπιλίζει» τη λειτουργία της ΟΣΥ η έλλειψη οδηγών

Έρχονται κι άλλοι ιδιώτες στα λεωφορεία ‑ Νέο διαγωνισμό προϋπολογισμού 474 εκ. ευρώ ετοιμάζει ο ΟΑΣΑ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημοσίευση 22/5/2025 | 08:51

Σε έως και διπλασιασμό των λεωφορειακών γραμμών της Αττικής που θα περάσουν σε πολυετείς συμπράξεις με ιδιώτες στο πρότυπο των δίδυμων συμβάσεων, με τις οποίες έχει ήδη παραχωρηθεί το έργο 63 γραμμών στην ανατολική και δυτική Αττική στην «Κοινοπραξία Συγκοινωνιών» για οκτώ χρόνια, προσανατολίζεται ο ΟΑΣΑ.

Ο νέος διαγωνισμός θα πρέπει να αναμένεται προς τα τέλη της χρονιάς, όταν θα έχει πλέον ολοκληρωθεί και η κατάρτιση του Στρατηγικού Σχεδίου για τις μεταφορές στο λεκανοπέδιο που τοποθετείται γύρω στον Νοέμβριο του 2025 και θεωρείται βέβαιο πως θα οδηγήσει και σε αναδιάρθρωση των υφιστάμενων γραμμών και δρομολογίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ΟΑΣΑ, πάντως, θέλει να είναι έτοιμος και στην κατεύθυνση αυτή έχει αναρτήσει ήδη δημόσια διαβούλευση για την «παροχή υπηρεσιών επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Περιφέρεια Αττικής για 10 έτη», οι οποίες σε βάθος δεκαετίας θα κοστίσουν 474 εκ. ευρώ χωρίς να συνυπολογίζεται η ρήτρα καυσίμου και άλλοι δείκτες.

Ο Οργανισμός ζητά έως και 200 καινούρια οχήματα για την κάλυψη 20 εκατομμυρίων οχηματοχιλιομέτρων τον χρόνο με τον αριθμό των απαιτούμενων λεωφορείων να δίνει μια εικόνα και για το πλήθος των επιπλέον γραμμών που θα παραχωρηθούν για μια δεκαετία, καθώς για τις 63 γραμμές που έχουν παραχωρηθεί ήδη, είχαν ζητηθεί 211 οχήματα.

Στόχος του ΟΑΣΑ, όπως έχει επισημάνει και σε προηγούμενα ρεπορτάζ του το «ethnos.gr», είναι η επέκταση του συγκοινωνιακού του έργου τόσο γεωγραφικά όσο και χρονικά στο πλαίσιο του νέου Στρατηγικού Σχεδίου που εκπονεί για την επόμενη δεκαετία μέσω της κάλυψης περιοχών του Λεκανοπεδίου που σήμερα δεν εξυπηρετούνται από τις αστικές συγκοινωνίες, της βελτίωσης των συχνοτήτων και του εμπλουτισμού του δικτύου με νέες γραμμές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο «μπουκέτο» γραμμών, τις οποίες ο ΟΑΣΑ επιθυμεί να εντάξει στο πρόγραμμά του είναι και αρκετές που αυτή τη στιγμή εξυπηρετούνται από τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ Αττικής. Δεν αποκλείεται ωστόσο η παραχώρηση και επιπλέον γραμμών της ΟΣΥ με πηγές κοντά στην υπόθεση να σημειώνουν ότι «θα προταχθεί η βέλτιστη λύση βάσει του Στρατηγικού Σχεδίου». Αυτό σημαίνει ότι για άλλη μια φορά η ΟΣΥ ίσως χάσει και άλλες λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες, ενώ κρίσιμο ρόλο στις αποφάσεις που θα ληφθούν θα παίξει και η «συμβατότητα» γραμμών και αμαξοστασίων. Εξαιρετικά πιθανό, πάντως, θα πρέπει να θεωρείται να παραδοθούν σε ιδιώτες γραμμές μεγάλου μήκους, οι οποίες εξυπηρετούν περιοχές μακριά από το κέντρο στα δυτικά ή/και τα νότια προάστια, όπως αυτές των Λιοσίων ή της Ανω Γλυφάδας, καθώς φαίνεται ότι η πλάστιγγα θα γείρει (και) ανάλογα με τα ...χιλιόμετρα.

Μένει να φανεί εάν στην εξίσωση θα μπουν και οι Γραμμές express που εξυπηρετούν το Αεροδρόμιο και έχουν πολύ υψηλότερο κόμιστρο από τις υπόλοιπες συνεισφέροντας σημαντικά στα έσοδα της ΟΣΥ.

Η είσοδος του ΟΑΣΑ σε περιοχές που μέχρι πριν λίγο καιρό δεν εξυπηρετούσε έχει ήδη ξεκινήσει με τη δρομολόγηση οχημάτων σε τρεις γραμμές που συνδέουν τον Μαραθώνα με τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, το Μαρκόπουλο με τον σταθμό Κορωπί και τα Καλύβια με τον σταθμό Κορωπί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ο ΟΑΣΑ σχεδιάζει να επεκταθεί σε περιοχές όπως το Πόρτο Ράφτη, η Ραφήνα, η Κερατέα, τα Μέγαρα, κλπ που σήμερα είτε εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ είτε δεν έχουν καθόλου σύνδεση με το δίκτυο του ΟΑΣΑ.

Τορπιλίζει τη λειτουργία της ΟΣΥ η έλλειψη οδηγών

Και ενώ η κάλυψη του ΟΑΣΑ στο λεκανοπέδιο διευρύνεται και θα μπορούσε και η ΟΣΥ να αναλάβει περισσότερο έργο, αντίθετα αυτό συρρικνώνεται διαρκώς. Κι αυτό γιατί μπορεί να προστίθενται καινούρια λεωφορεία στον στόλο της αλλά όχι και ικανοποιητικός αριθμός οδηγών με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να φέρει εις πέρας τον προγραμματισμό των δρομολογίων της.

Ο διαγωνισμός που βρίσκεται σε εξέλιξη από την Μεγάλη Πέμπτη για την πρόσληψη 391 οδηγών έλαβε δεύτερη παράταση για την υποβολή αιτήσεων, αυτή τη φορά έως τα τέλη του μήνα. Οι παρατάσεις αυτές δεν οφείλονται στο μικρό αριθμό αιτήσεων που υποβλήθηκαν, αφού σύμφωνα με πληροφορίες, αυτές αριθμητικά ξεπέρασαν κατά πολύ τις προκηρυχθείσες θέσεις, αλλά στην αβεβαιότητα που υπάρχει ως προς το εάν αφενός όσοι έδειξαν ενδιαφέρον θα δεχτούν τελικά την πρόσληψη και αφετέρου εάν θα παραμείνουν στην εταιρία και δε θα παραιτηθούν τάχιστα εξαιτίας των χαμηλών αποδοχών και της μη μισθολογικής αναγνώρισης της προυπηρεσίας τους στον ιδιωτικό τομέα. Αλλωστε αυτό είναι κάτι που έχει συμβεί επανειλημμένως στο παρελθόν με την εταιρία κυριολεκτικά να κινδυνεύει να παραλαμβάνει λεωφορεία τα οποία δε θα έχει οδηγούς να τα κινήσουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από πέρυσι έως τώρα έχουν ενταχθεί στον στόλο της 300 καινούρια λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας εκ των οποίων τα 240 είναι ηλεκτρικά, ενώ μέχρι τον Ιούλιο θα έχουν παραληφθεί επιπλέον 150 καινούρια λεωφορεία, ακόμη 190 έως τα τέλη Σεπτεμβρίου και άλλα 100 λεωφορεία έως τα τέλη Οκτωβρίου του 2025 φτάνοντας τον αριθμό των νέων οχημάτων στα 740. Επίσης σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την απόκτηση 125 επιπλέον ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία αναμένονται στα μέσα του 2026.

Ο νέος διαγωνισμός του ΟΑΣΑ

Οπως προκύπτει από το κείμενο της διαβούλευσης που θα έχει διάρκεια τριάντα ημερών, σκοπός είναι η ανάθεση της Παροχής Υπηρεσιών Οδικών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην περιοχή της Περιφέρειας Αττικής. Στην κατεύθυνση αυτή θα απαιτηθεί να δρομολογηθούν έως 200 οχήματα (12 και 18 μέτρων) σε λεωφορειακές γραμμές που θα υποδειχθούν από τον ΟΑΣΑ. Το σύνολο των οχηματοχιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως θα ανέρχεται σε έως 20.000.000.

Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 10 έτη από την ημερομηνία έναρξης παροχής υπηρεσιών επιβατικών μεταφορών όπως θα καθοριστεί στη διακήρυξη, ενώ η σύμβαση θα ανατεθεί με το κριτήριο της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς, αποκλειστικά βάσει της τιμής. Η ΟΑΣΑ Α.Ε. έχει προεκτιμήσει την αμοιβή με βάση το Μέγιστο Μοναδιαίο Κόστος εκτέλεσης υπηρεσιών (ΜΜΚ) το οποίο ανέρχεται σε ΜΜΚ: 2,37 / ανά οχηματοχιλιόμετρο, με το ετήσιο κόστος να προσεγγίζει τα 47,5 εκατομμύρια ευρώ.

Ο ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο θα πρέπει να προβεί στην αγορά ή μίσθωση καινούργιων λεωφορείων αστικού τύπου, χαμηλού δαπέδου, κατηγορίας EURO VΙ ή νεότερης τεχνολογίας. Συγκεκριμένα θα διαθέσει:

  1. κανονικά (διαξονικά) λεωφορεία, μήκους περίπου 12 m, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 90 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι), με τρεις πόρτες και
  2. αρθρωτά (με ρυμουλκό) λεωφορεία, μήκους περίπου 18 m, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 150 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι), με τρεις ή τέσσερις πόρτες.

Η δρομολόγηση των καινούργιων λεωφορείων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός δώδεκα μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης και σε αυτά με ευθύνη και έξοδα του αναδόχου θα πρέπει να έχουν εγκατασταθεί και να λειτουργούν τα συστήματα τηλεματικής, Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), διασυνδεδεμένου με την Τηλεματική του ΟΑΣΑ και αυτομάτων μετρητών επιβατών

Επίσης ο ανάδοχος υποχρεούται στη λειτουργία εγκατάστασης αμαξοστασίου, για την στάθμευση, φύλαξη, συντήρηση και καθαρισμό των λεωφορείων που θα εξασφαλίσει ο ίδιος εντός του πρώτου έτους από την υπογραφή της σύμβασης καθώς επίσης και στην πλήρη συντήρηση (τακτική, προληπτική, έκτακτη) των οχημάτων και των εγκαταστάσεων Αμαξοστασίου περιλαμβανομένων των υλικών και της εργασίας.

Το σχήμα που θα αναλάβει τις γραμμές θα πρέπει να διαθέτει και ικανό αριθμό οδηγών για την στελέχωση των βαρδιών, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος από τους 2,7 οδηγούς / όχημα.

Ο προσφέρων θα υποβάλλει αναλυτικό πίνακα με τον στόλο των καινούργιων οχημάτων που προτίθεται να χρησιμοποιήσει, τα οποία μπορεί να είναι ιδιόκτητα ή μισθωμένα, καθώς και τον τρόπο που προτίθεται να τα εξασφαλίσει.

[ΠΗΓΗ]
FOLLOW US @ERADIO.GR Ακολουθήστε το E-Radio.gr και στο Instagram
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ο μάνατζερ Ανδρέας Κυριακόπουλος, ο άνδρας που έπεσε στις γραμμές του μετρό στο Σύνταγμα ‑ Η ανακοίνωση της εταιρείας Prosport

Σήμερα

To περιστατικό με τον ατζέντη ποδοσφαιριστών σημειώθηκε το απόγευμα της Πέμπτης

Πηγές ΕΛΑΣ: Από την αρκούδα ο θάνατος του ορειβάτη στη Δράμα

Σήμερα

Υπάρχει εύρημα από τις έρευνες που δείχνει ότι ήταν η αρκούδα που προκάλεσε την πτώση του 61χρονου, αναφέρουν αρμόδιες πηγές

Εγκεφαλικά νεκρά τα δύο παιδιά που έπεσαν στον Αραχθο ‑ Δωρίζουν τα όργανά του οι γονείς του 14χρονου

Σήμερα

Ο Σπύρος έπεσε στον ποταμό για να βοηθήσει τον φίλο του που πνιγόταν - Στο σημείο όπου πνίγηκαν οι μαθητές, φίλοι τους αφήνουν λουλούδια

Νεκρή η 60χρονη Γερμανίδα ορειβάτισσα στον Όλυμπο

Σήμερα

Η 60χρονη εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις της στη θέση «Ζωνάρια»

Κλειστοί οι εναέριοι χώροι σε Ιράν, Ιράκ, Ιορδανία και Ισραήλ

Σήμερα

Αεροπορικές εταιρείες αλλάζουν διαδρομές ή ακυρώνουν πτήσεις

Σχολεία: Τελευταίο κουδούνι για δημοτικά και νηπιαγωγεία – Ολοκλήρωση εξετάσεων στα λύκεια

Σήμερα

Σε μαθήματα ειδικότητας εξετάζονται σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ στις Πανελλήνιες Εξετάσεις

Εκτοξεύθηκε η τιμή του πετρελαίου μετά τις ισραηλινές επιθέσεις στο Ιράν

Σήμερα

Το βαρέλι της αμερικανικής ποικιλίας WTI σημείωνε άνοδο 10,41% στα 75,10 δολάρια

Σε ποιους κλάδους μειώθηκε η χρήση μετρητών

Σήμερα

Τα POS «εξαφάνισαν» από την αγορά μετρητά 5,79 δισ. ευρώ

Γεγονός η πιο ακριβή μεταγραφή Έλληνα ποδοσφαιριστή: «Χρυσός» ο Κωστούλας στην Μπράιτον

Σήμερα

Ολυμπιακός για Κωστούλα: Δεν ξεχνάμε τις μοναδικές στιγμές που ζήσαμε μαζί

Νεκροί ο διοικητής των Φρουρών της Επανάστασης και πυρηνικοί επιστήμονες στην ισραηλινή επίθεση

Σήμερα

Ο επικεφαλής των ενόπλων δυνάμεων του Ιράν Μοχαμάντ Μπαγκερί είναι ζωντανός και βρίσκεται στο δωμάτιο πολέμου, σύμφωνα με το Irna

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

par: 18
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Επειδή η ζωή έχει τη δική της ατζέντα!

The Hellenic Radio Portal - 18 χρόνια
Live Oλα τα Ελληνικά Ραδιόφωνα Online!
500+ Ελληνικοί Σταθμοί εδώ!
Ακούστε ζωντανά, online ελληνικές επιτυχίες, λαϊκά, ξένα hits, dance,
ειδήσεις, αθλητικά από τα καλύτερα internet radio.