Η τεράστια αλλαγή στο Youtube που λίγοι κατάλαβαν
Το τέλος της καρτέλας «Trending»

Δημοσίευση 6/8/2025 | 18:39
Μετά από 10 χρόνια, το YouTube κατάργησε τη δημοφιλή σελίδα “Trending”, αναφέροντας ότι υπάρχουν καλύτεροι τρόποι για τους χρήστες για να βρίσκουν viral βίντεο και “μικρο-τάσεις” στην πλατφόρμα.
Τα “trending” στο YouTube περιελάμβαναν τέσσερις βασικές κατηγορίες: Now, Music, Gaming και Movies. Όπως εξηγεί η πλατφόρμα, η επισκεψιμότητα στην καρτέλα αυτή έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς οι χρήστες ανακαλύπτουν πλέον τα δημοφιλή βίντεο με άλλους τρόπους. Ίσως και γι’ αυτό η απόφαση να μη συζητήθηκε ιδιαίτερα, ούτε να επηρέασε αρνητικά την εμπειρία χρήσης.
Από τα trends στα micro-trends
Η YouTube σημειώνει ότι σήμερα οι τάσεις διαμορφώνονται λιγότερο από μεμονωμένα βίντεο και περισσότερο από ολόκληρες κοινότητες θαυμαστών. Τα λεγόμενα micro-trends κυριαρχούν σε επιμέρους ομάδες χρηστών, ενώ η ανακάλυψη νέου περιεχομένου βασίζεται όλο και περισσότερο στις προσωποποιημένες προτάσεις, τα Shorts, τις σελίδες κοινοτήτων και τα σχόλια.
Νέες επιλογές εξερεύνησης περιεχομένου
Η πλατφόρμα έχει αντικαταστήσει τα “trending” με την ενότητα “Explore”, στην οποία περιλαμβάνονται οι κατηγορίες: Music, Movies, Gaming, Sports και Podcasts. Εκεί, ο χρήστης μπορεί να αναζητήσει τα “biggest hits” και τα “New & Trending”, ανάλογα με την επισκεψιμότητα.
Συμπληρωματικά, τα YouTube Charts επιτρέπουν στους χρήστες να δουν τι είναι δημοφιλές ανά θεματική ενότητα, ενώ η παρουσίαση των τάσεων σε μουσική και podcasts γίνεται με playlist ή βάση δημοτικότητας.
Η πλατφόρμα έχει επενδύσει σε λειτουργίες που βασίζονται σε αλγοριθμικές επιλογές, όπως τα tabs κάτω από το πεδίο αναζήτησης. Αυτά προσαρμόζονται στις συνήθειες και τα ενδιαφέροντα του χρήστη, προσφέροντας μια πιο προσωποποιημένη εμπειρία ανακάλυψης περιεχομένου – στοιχείο στο οποίο η YouTube δίνει πλέον ιδιαίτερη έμφαση.
Στατιστικά χρήσης: 2,5 δισ. χρήστες και συνεχίζει
Το 2025, περισσότεροι από 2,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι συνδέθηκαν στο YouTube, σημειώνοντας αύξηση 30 εκατ. χρηστών σε σχέση με το 2024. Καθημερινά, πάνω από 122 εκατ. χρήστες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα είτε από κινητό είτε από υπολογιστή.
Η Ινδία ηγείται με 491 εκατ. χρήστες, ενώ ακολουθούν οι ΗΠΑ με 253 εκατομμύρια. Η ηλικιακή ομάδα 25–34 ετών κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο χρηστών (21,7%), με συνολικό κοινό κυρίως μεταξύ 18 και 44 ετών.
Η συνδρομητική υπηρεσία YouTube Premium αριθμεί πλέον 125 εκατομμύρια χρήστες. Ο αριθμός των συνδρομών αυξήθηκε από 80 εκατομμύρια το 2022 σε 100 εκατομμύρια το 2024, και φέτος κατέγραψε επιπλέον αύξηση 25 εκατ. χρηστών.
YouTube: Η 2η πιο δημοφιλής πλατφόρμα παγκοσμίως
Με βάση τα σημερινά δεδομένα, το YouTube είναι η δεύτερη πιο χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, ξεπερνώντας Instagram και WhatsApp (από 2 δισ. χρήστες έκαστο), αλλά πίσω από το Facebook, το οποίο παραμένει στην κορυφή με 3,07 δισ. εγγεγραμμένους χρήστες.