Αλλάζουν από σήμερα τα ραντεβού στα νοσοκομεία – Τέλος στις παλιές τηλεφωνικές γραμμές
Οι πολίτες θα μπορούν πλέον να κλείνουν εύκολα και γρήγορα ηλεκτρονικά το ραντεβού τους, χωρίς να υφίστανται την ταλαιπωρία της πολύωρης αναμονής

Δημοσίευση 1/10/2025 | 08:31
Από σήμερα Τετάρτη 1η Οκτωβρίου αλλάζει ο τρόπος προγραμματισμού των ραντεβού στα δημόσια νοσοκομεία όπως έχει ήδη γνωστοποιήσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας.
Μέσω του finddoctors.gov.gr, του MyHealthApp αλλά και της δωρεάν τηλεφωνικής γραμμής 1566, οι πολίτες θα μπορούν πλέον να κλείνουν εύκολα και γρήγορα ηλεκτρονικά το ραντεβού τους, χωρίς να υφίστανται την ταλαιπωρία της πολύωρης αναμονής. Το νοσοκομείο ΚΑΤ ήταν το πρώτο που ενέταξε τα ραντεβού του για τα εξωτερικά ιατρεία στην ενοποιημένη ψηφιακή πλατφόρμα και έπεται και η ένταξη των υπόλοιπων νοσοκομείων της χώρας από σήμερα στο νέο ψηφιακό σύστημα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υγείας και της ΗΔΙΚΑ.
Με την προσθήκη και των νοσοκομειακών ραντεβού, θα τερματιστεί ουσιαστικά η παλαιά διαδικασία που βασιζόταν είτε στη γραμμή 1535 – όπου οι πολίτες εξυπηρετούνταν από ένα αυτοματοποιημένο σύστημα χωρίς ανθρώπινη επικοινωνία – είτε στην απευθείας επικοινωνία με τα νοσοκομεία που δεν είχαν ενταχθεί σε αυτό.
Η είσοδος των νοσοκομείων σε αυτό το δίκτυο θεωρείται κομβική, καθώς αναμένεται να προσθέσει 7 εκατομμύρια νέα ραντεβού τον χρόνο, έναντι των 3 εκατομμυρίων που ήταν διαθέσιμα μέχρι σήμερα.
Οι νέες διαδικασίες φιλοδοξούν να μειώσουν δραστικά τους χρόνους αναμονής. Χαρακτηριστικό είναι ότι, όπως έχει τονίσει ο υπουργός Υγείας, οι πολύμηνες καθυστερήσεις που καταγράφονταν στα ραντεβού με ιδιώτες συμβεβλημένους γιατρούς έχουν ήδη περιοριστεί σε λίγες ημέρες.
Μέχρι σήμερα, η ενοποιημένη ψηφιακή πλατφόρμα λειτουργούσε αποκλειστικά για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, τους προσωπικούς γιατρούς και τους ιδιώτες ιατρούς που συνεργάζονται με τον ΕΟΠΥΥ.
Η διαδικασία
Η διαδικασία προγραμματισμού ιατρικού ραντεβού γίνεται πλέον με τρεις τρόπους:
-Μέσω της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr, με κωδικούς taxisnet ή με στοιχεία που δίνει ο προσωπικός γιατρός.
-Μέσα από την εφαρμογή MyHealthApp, που προσφέρει αντίστοιχες δυνατότητες.
-Μέσω της τηλεφωνικής γραμμής «1566», η οποία αντικαθιστά τις μέχρι τώρα γραμμές υγείας και εξυπηρετεί τους πολίτες με πραγματικό εκπρόσωπο και όχι αυτοματοποιημένα μηνύματα.
Με τη νέα αυτή δομή, το Υπουργείο Υγείας επιχειρεί να βάλει τέλος στις ουρές αναμονής και στις δυσκολίες επικοινωνίας με τα νοσοκομεία, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα πιο προσιτό και ψηφιακό ΕΣΥ.